Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
A wise man's life is based around fuck you
de standaard 3com kaartjes hebben al die advanced opties niet hoor.. een 3com met encoding is nog een stukkie duurder..Op dinsdag 02 januari 2001 10:34 schreef zwelgje2 het volgende:
<snip>
zoals bij alle merknamen betaal je gewoon een groot stuk merknaam. Ja, de 3com is gewoon net ietsje beter, maar de doorsnee tweaker zal dat echt niet merken hoor
Verwijderd
Met de 3com zal hij nog wel te gebruiken zijn..
Voor de rest heb ik nog geen antwoord op mijn vraag, met wat voor een programma kan ik de performance het beste meten?
staan een representatieve test met zowel WinNT, als Win9x als Linux performance. En daaruit blijkt dat de performance van Realtek gebasseerde kaarten uitstekend is te noemen. Niet alleen qua prijs/performance ...
Een kaart als de LevelOne (waarvan ik er net 2 besteld heb bij www.intercom-mailorder.com had 2x een plus qua performance en de 3com en Intel maar 1. Dat zegt mij dus genoeg.
Wel belangrijk als je zo'n kaart ook in een oude pc gebruikt. Veel mensen hebben volgens mij vaak een klein netwerkje tussen oude en nieuwe pc en de oude heeft meestal niet te veel cpu cycles over...
als je spelletjes doet... fijn een realtek.. zoveel bits/sec vreet dat toch niet en dus ook niet veel van je cpu.
soms een film kopieren ofzo... nou geef mij maar een realtek.. als anderen niet 10 minuutjes zonder een mp3tje kunnen. koop maar fijn een dure 3com
het is waar je prioriteiten liggen.... persoonlijk zou ik geen kaart van f125+ in een 486 steken. maar er zijn mensen die dat nodig vinden.. okee moet je maar doen
op een lan? hmm.... moeilijk.... ik denk dat ik mun 3com er maar weer in stop voor de pr0n servers :-)
voor een internet aansluiting... [kabel of adsl ofzo]
ik vind dat mun ne2000 compatible isa kaartje het nog heel goed doet :-)
ik snap ook niet echt dat je bij @home een 3com kaart bij de installatie krijgt... [niet dat ik het erg vind] maar als ik voor 100,- minder voor een el-cheapo kaartje kon kiezen had me die maar gedaan
Verwijderd
Verwijderd
en maar transfferen
max 300KB/sec dus ofzo =p
whot use does 100megabit have =p
Verwijderd
netwerkkaart vervangen door een andere realtek en het werkte gelijk
Je wilt niet weten hoelang ik bezig ben geweest met uitvogelen waarom het niet werkte
Precies... en daarom gebruiken bedrijven geen Realteks...
Je wilt niet weten hoelang ik bezig ben geweest met uitvogelen waarom het niet werkte![]()
En daarom gebruik ik ok geen Realteks....Op dinsdag 02 januari 2001 22:40 schreef jeroen het volgende:
[..]
Precies... en daarom gebruiken bedrijven geen Realteks...
"Ik had een keer een probleem met een realtek dus is het hele merk niet goed."
Tja nu heb ik wel eens problemen op mogen lossen met:
Madge
Intel
Realtek
Winbond
onboard NIC's
en last but not least: 3com
Het lijkt er zowaar wel op of ze allemaal wel eens problemen geven......
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Je vergeet AMDOp dinsdag 02 januari 2001 23:38 schreef d-Frag het volgende:
= weer een opmerking in de categorie g****.
Madge
Intel
Realtek
Winbond
onboard NIC's
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Je vergeet AMD en VIAOp dinsdag 02 januari 2001 23:38 schreef d-Frag het volgende:
= weer een opmerking in de categorie g****.
Madge
Intel
Realtek
Winbond
onboard NIC's
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Cyrix
en vele anderen
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Verwijderd
Dat Realtek kaartje werkte dus voor geen ene meter; zijn geluidskaart bleef continu hangen, het systeem (WinME) was zo instabiel als de pest en van communicatie tussen de PC's was al helemaal geen sprake.
Toen maar ff in mijn PC geprobeerd (Win2000): geluidskaart bleef hangen, alles (inc muis) reageert enorm traag en jawel! Na vijf minuutjes kreeg het ding voor elkaar wat mij in 8 maanden Win2000-gebruik nog nooit was gelukt: het systeem hing compleet...
Ik heb maar vlug m'n 3Com weer teeruggeclaimd (waar hij inmiddels lekker mee zat te LANnen), en we zijn voor hem een ander kaartje op gaan halen bij iemand anders. Dat was ook een 3Com en die werkte gewoon in een keer, zoals het hoort.
En dan is dit maar één van mijn slechte ervaringen met Realtek, er zijn er meerdere. Ik geef toe: ik heb ook wel eens problemen gehad met een 3Com kaartje, maar lang niet zoveel.
Overigens denk ik dat het niet zo fijn testen zal zijn met een 486; de harde schijf daarvan zal het lang niet halen bij de netwerksnelheid. En op 10Mbit zullen de snelheidsverschillen idd niet zo groot zijn.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
C333: 1x 3com Etherlink3 ISA UTP
P208: 1x 3com Etherlink3 ISA UTP+BNC en 1x 3com 3c905 met WOL
dual400: 1x 3c905 met WOL
Laatst heb ik voor m'n pa een nieuwe machine gebouwd en daar een Edimax kaartje in gezet (Memo +-30,- met WOL realtec chip) en het werkte als een trein. Die kaarten heb ik ook in andere pc's al gebruikt en nooit problemen gehad. Heb er hier 1 naast me liggen om de netwerkkaart van de C333 te vervangen zodat die op 100Mb komt.
borgdavile: die vergelijking was nooit eerlijk geweest: die goedkope kaart was 10mb en waarschijnlijk nog ISA (of niet?). En die wil je vergelijken met een nieuwere 3com PCI 10/100? Appels en peren.....
1 groot voordeel voor 3com: goede garantie. Een vriend van me had een 2e handse 10/100. Die ging kapot. Hij 3com gemaild en een weekje later kreeg hij een nieuwe/andere toegestuurd. Kijk als bedrijf zou ik er ook voor kiezen (hoewel je voor die prijs wel 3x zoveel reserverkaarten kunt hebben
*insert signature here
3COM 3c595-tx PCI UT{ 10/100 van ik denk rond de 150 gulden!
een SOHO PCI/CT 10 UTP BNC kaartje van 15 gulden!
10 keer zo goedkoop! En ik denk niet dat er veel verschil in performance/stabiliteit zal zitten! Beiden kaartjes zijn heel makkelijk te installeren! Kaart er in, driver erbij en het werkt!
nou dat is het leuke van een 3com..
geen drijvers nodig..
hebben de meeste ( volges mij alle ) os-en zelf!
Greetz Roger
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Zijn die isa of pci??????Op dinsdag 02 januari 2001 12:42 schreef zwelgje2 het volgende:
mochten er nog liefhebbers zijn voor 3com 10mbps kaartjes (coax en of UTP) ik heb ze liggen voor 25,-- per stuk (zie ook vraag een aanbod pagina)
tevens van realtek.. net eentje ingezet... een paar keer restarten okee.. maar nix moeilijks aan
Verwijderd
Ik heb nu gelukkig een 3Com 905b-tx 10/100 met een hele lage cpu load, maar ik ken ook genoeg anderen die een Realtek 10/100 kaartje hebben die het super doen op zowel 10 als 100 MBit. Ik merk tijdens het online spelen in ieder geval niks als iemand een film bij mij vandaan haalt op volle snelheid
Verwijderd
In alle pc's werken ZONDER problemen een realtek kaartje
Weinig processor belasting...en goede driver support