dmv een sql query wil ik o.a. een mail adres in een database wegschrijven. deze komt uit een andere database, dus komt vanuit een variabele en worden 1 voor 1 met een loopje weggeschreven.
probleem is alleen dat perl mail@provider.com wegschrijft als mail.com. waarschijnlijk door de @ die staat voor een array. ik weet dat ik dit dan escapen door een \ voor de @ te zetten, maar dat gaat niet zo makkelijk als het vanuit een var komt.
heb ook al verschillende combo's ", ' en ` geprobeerd, maar nogsteeds krijg ik dit...
hoe los ik dit op? het lijkt me een veel voorkomend probleem, maar de search en google geven niet veel terug > ("perl email") ("perl email sql") etc..
volgende is een voorbeeld van hoe het ongeveer gaat worden, alleen word dan alles uit een andere database gevist
probleem is alleen dat perl mail@provider.com wegschrijft als mail.com. waarschijnlijk door de @ die staat voor een array. ik weet dat ik dit dan escapen door een \ voor de @ te zetten, maar dat gaat niet zo makkelijk als het vanuit een var komt.
heb ook al verschillende combo's ", ' en ` geprobeerd, maar nogsteeds krijg ik dit...
hoe los ik dit op? het lijkt me een veel voorkomend probleem, maar de search en google geven niet veel terug > ("perl email") ("perl email sql") etc..
volgende is een voorbeeld van hoe het ongeveer gaat worden, alleen word dan alles uit een andere database gevist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $mail = "mail@provider.com";
$SqlStatement = "INSERT INTO `relaties` (`relnummer`, `dc`, `grootboekreknr`,
`zoekcode`, `naam1`, `adres`, `postcode`, `woonplaats`, `postadres`,
`postpostcode`, `postwoonplaats`, `telefoon`, `telefax`, `email`, `bank1`,
`bank2`, `btwnummer`, `btwcode`, `verificatiedatum`, `incassocode`,
`mobiel`, `land`) VALUES
('3', 'd', '100', '3', 'sukkel', 'ergens', '1234bv', 'lala', 'ergensanders', '3214bz', 'dus', '0
30123456', '03055555', '$mail', '98875562', '545857', 'ONBEKEND', '0', '10-11-2004
9:16:58', '0', '06123456', 'NL')"; |
[ Voor 14% gewijzigd door sharkzor op 10-11-2004 16:21 ]