Toon posts:

Probleem met laptopspeakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb een Targa Visionary 2500+ notebook, je weet wel, da's zo'n Lidl-laptop. Eerst en vooral: bij deze raad ik NIEMAND aan zo'n onding te kopen. Mijn exemplaar is sinds ik 'm een dik jaar geleden kocht niet minder dan 5 keer binnen geweest voor herstelling; na de meeste van die "herstellingen" kwam ie trouwens nog wat kapotter terug.

Maar kom, sinds de laatste herstelling functioneert ie min of meer normaal. Ik zit alleen met dit ene probleempje: wanneer ik een hoofdtelefoon of externe speakers op m'n hoofdtelefoon-uitgang aansluit, blijven de (ingebouwde) speakers van m'n laptop gewoon verderspelen. :? Iemand enig idee hoe dit kan?? Vroeger (vóór die laatste herstelling) was dit alleszins niet het geval.

Ik heb zelf al wat zitten zoeken in m'n configuratiescherm, maar daar vind ik geen oplolssing. Verder heb ik ook gegoogled, maar ook dat leverde niet al te veel useful hits op...

Ik weet niet of het nodig is, maar ik geef er ff m'n audiospecs bij: volgens AIDA32 zit er in m'n laptop een Realtek VIA AC '97 Enhanced Audio Controller. OS: Microsoft Windows XP Home edtion (SP2).

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het nut van m'n hoofdtelefoon in te pluggen (namelijk iedereen die in de buurt zit niet te storen) is nu gewoonweg wég. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ff deze topic terug omhoog halen - ik hoop dat iemand me kan helpen. :?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:12

Coldcat

HODL

De laptopspeakers gingen voordat hij terug ging nog wel uit als je iets in die plug stopte???

Als dat het geval is is er waarschijnlijk iets bij een reparatie kapotgegaan. Officieël kun je hier voor terug naar de reparateur gaan en eisen dat hij wordt gerepareerd of dat je een nieuwe laptop krijgt. Maar je hebt hem bij de Lidl gekocht. Dat betekent dat er heel erg op reparatie bezuinigd word. Het duurt dan waarschijnlijk een hele lange tijd voordat je hem eindelijk kunt opsturen en weer een hele lange tijd voordat je hem weer terug krijgt. (heb ik ervaring mee, heel veel gezeur van te voren en heel lang wachten)

Wat je ook kunt doen is met iemand met veel verstand van computers(met name laptops) de laptop openhalen en kijken of er geen beschadigingen in de laptop te zien zijn.

Ik zou dus eerst Targa bellen en om reparatie vragen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
maar er komt wel geluid uit de externe speakers of hoofdtelefoon of zijn die gewoon dood?
Anders is idd die uitgang kaduk

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op 11 november 2004 @ 14:37:
De laptopspeakers gingen voordat hij terug ging nog wel uit als je iets in die plug stopte???
Yep, toen gingen de speakers gewoon uit wanneer ik een hoofdtelefoon (of iets anders) inplugde.
Als dat het geval is is er waarschijnlijk iets bij een reparatie kapotgegaan. Officieël kun je hier voor terug naar de reparateur gaan en eisen dat hij wordt gerepareerd of dat je een nieuwe laptop krijgt. Maar je hebt hem bij de Lidl gekocht. Dat betekent dat er heel erg op reparatie bezuinigd word. Het duurt dan waarschijnlijk een hele lange tijd voordat je hem eindelijk kunt opsturen en weer een hele lange tijd voordat je hem weer terug krijgt. (heb ik ervaring mee, heel veel gezeur van te voren en heel lang wachten)
Dat is waar ik al voor vreesde: dat het niet softwarematig was, maar dat er iets stuk was gegaan bij de reparatie. Wat die Lidl-reparaties betreft: don't get me started on those... :X Ik heb op dat vlak een hele geschiedenis achter de rug: voor een probleem met - ik vermoed - een oververhitte grafische kaart (ik kreeg na een uur of zo werken telkens één of ander blauw systeemscherm met foutmeldingen; het probleem werd daarenboven telkens in een compléét andere sector van de laptop gesitueerd :? ) heb ik 'm een keer 4 terug moeten sturen. Tel daar dan nog 'ns bij op dat na één van die zogenaamde "herstellingen" m'n laptop onder de krassen terugkwam, dat ie toen óók nog 'ns helemààl kapot was qua werking (kreeg alleen wat rare kleurenvlekken op m'n scherm), dat ze zeiden dat ik m'n adapter moest meesturen en dat ze die dan doodleuk niet mee hadden teruggestuurd, dat ze na een week wachten enkel dat "adapterblokje" en niet het netsnoer hadden meegestuurd enz. enz. - en je begrijpt hopelijk een beetje m'n terughoudendheid om dat ding opnieuw op te sturen. |:(
Wat je ook kunt doen is met iemand met veel verstand van computers(met name laptops) de laptop openhalen en kijken of er geen beschadigingen in de laptop te zien zijn.
De ellende is dat ze bij Targa na élke herstelling dat ding weer opnieuw beplakken met garantiezegels. :( Ik mag 'm dus niet zelf openhalen, of de rest van m'n garantieperiode (nog zo'n 2 jaar) vervalt. (Na de vorige herstelling zat er bijvoorbeeld - eerlijk waar - gewoonweg een onderdeel lós binnenin, maar ik heb 'm daarvoor opnieuw moeten opsturen, omdat anders m'n garantie dus verviel.)
Ik zou dus eerst Targa bellen en om reparatie vragen.
Da's de enige optie die ik heb, vrees ik. De ellende is wel dat ik m'n laptop momenteel absoluut niet kan missen voor m'n studies.

Alleszins, thanks for your help!

Verwijderd

Topicstarter
EJVL schreef op 11 november 2004 @ 14:44:
maar er komt wel geluid uit de externe speakers of hoofdtelefoon of zijn die gewoon dood?
Anders is idd die uitgang kaduk
Yep, de hoofdtelefoon & externe speakers werken gewoon. Alleen blijven de laptopspeakers altijd werken, of er nu iets is ingeplugd of niet.

Wil dat zeggen dat de uitgang dan stuk is?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:31:
[...]

Yep, de hoofdtelefoon & externe speakers werken gewoon. Alleen blijven de laptopspeakers altijd werken, of er nu iets is ingeplugd of niet.

Wil dat zeggen dat de uitgang dan stuk is?
Volgens mij werkt het zodra je de plug van de externe speakers of koptelefoon inplugd, in die plug ( uitgang) een schakelaardje overgaat die de massa van de gewone speakers afhaald, dus zou je denken dat het schakelaardje vast zit of dus kappot is

Weet niet zeker of dit bij jouw zo is maar in de meeste gevallen wel

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
EJVL schreef op 11 november 2004 @ 16:10:
[...]

Volgens mij werkt het zodra je de plug van de externe speakers of koptelefoon inplugd, in die plug ( uitgang) een schakelaardje overgaat die de massa van de gewone speakers afhaald, dus zou je denken dat het schakelaardje vast zit of dus kappot is

Weet niet zeker of dit bij jouw zo is maar in de meeste gevallen wel
Ik vrees ook zoiets. Heb net naar Targa gebeld. Ook zij vermoeden dat het iets te maken heeft met de hardware. Omdat ik voorlopig m'n laptop absoluut niet kan missen, gaan ze 'ns bekijken of ze geen andere oplossing weten & bellen ze me binnenkort terug. Ben benieuwd.

Anyway, thanks for your help!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Owh jeey ik heb nu een Targa Visionary 811A en die is nu naar targa voor een reparatie aan de kap deze was namelijk gebarste bij de schanieren. Dus ik ben benieuwd.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

dit zit er in jouw laptop.
(niet helemaal dit is een mono uitvoering)

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/CapeCanaveral/8482/stjackf.gif

waneer jij je koptelefoonstekkertje in de uitgang van je laptop stopt (links op plaatje)

dan drukt de stekker het bovenste palletje naar boven, daar door wordt het aansluitpunt met het pijltje (laptopspeakers) onderbroken en krijgt geen geluid meer.

bij jouw werkt dat dus niet meer..

kun je niet met wat prutsen met het stekkertje probeeren of je het zelf kan oplossen ?

edit:
nog mooier plaatje !!

Afbeeldingslocatie: http://www.o3zone.com/products/OLZ/extport/images/jack-01a.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door B-lennium op 11-11-2004 16:32 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 11 november 2004 @ 16:27:
Owh jeey ik heb nu een Targa Visionary 811A en die is nu naar targa voor een reparatie aan de kap deze was namelijk gebarste bij de schanieren. Dus ik ben benieuwd.
Veel succes. ;)

Wat ik nog wel vergeten te zeggen was in m'n vorige post: ze hebben wel toegegeven dat de krassen door hen veroorzaakt waren (of door de transporteur) & ze hebben dan de back-cover vervangen. (Dit viel uiteraard binnen m'n garantie.)

Maar kijk echt uit met die Targa-service. Toen ik nl. voor één van de eerste keren belde voor m'n probleem met dat blauwe systeemscherm, vroeg de medewerker me de foutmelding te dicteren. Toen zei ie van: "Da's wsl je intern geheugenstaafje. Ken je iets van computers? Maak 'm anders ff open..." Als ik dat toen gedaan had, was ik 100 % zeker gewoonweg m'n 3 jaar garantie kwijt geweest - en die kerel aan de lijn weet dat net zo goed als ik. Let dus op voor zo'n praktijken.

En als ze je iets beloven, vraag het op papier! Laat ze het ff doorfaxen of iets dergelijks, want anders houden ze zich gewoonweg niet aan wat ze zeggen. Ze hadden mij nl. beloofd dat ik een verlenging zou krijgen van m'n garantieproblemen o.w.v. alle problemen die ik al gehad heb & de vele weken dat ie in herstelling is geweest. Toen ik na een aantal weken terugbelde of die garantieverlenging nu geregeld was, wist de operator van niets & vond ie ook niets terug in m'n dossier (dat ondertussen behoorlijk lijvig moet zijn).

Verder heb ik ook nog zo'n dikke groene pixel op m'n scherm die altijd oplicht - zo'n beetje het tegenovergestelde van een dooie pixel. Valt binnen de norm, zeggen ze daar. Maar die norm moet dan wel gedefinieerd staan in je handleiding & daar moet ik van op de hoogte zijn bij aankoop, zeg ik, omdat er verschillende normen zijn & verschillende merken een nultolerantie hebben op dat vlak. Volgens hen is dit onzin. Ondertussen staat er op internet toch maar een annex voor de handleiding, waarin de norm die zij hanteren vermeld staat. Op die manier geven ze, vind ik, toch hun fout (nalatigheid) toe - maar ik kom er niet verder mee. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
B-lennium schreef op 11 november 2004 @ 16:30:
dit zit er in jouw laptop.
(niet helemaal dit is een mono uitvoering)

[afbeelding]

waneer jij je koptelefoonstekkertje in de uitgang van je laptop stopt (links op plaatje)

dan drukt de stekker het bovenste palletje naar boven, daar door wordt het aansluitpunt met het pijltje (laptopspeakers) onderbroken en krijgt geen geluid meer.

bij jouw werkt dat dus niet meer..

kun je niet met wat prutsen met het stekkertje probeeren of je het zelf kan oplossen ?

edit:
nog mooier plaatje !!

[afbeelding]

Thanks voor de technische uitleg. Ik heb 'ns geprobeerd met het stekkertje een beetje te prullen, maar dat verandert niks aan het probleem. Maar ik durf ook niet echt iets te forceren, want ik ben bang dat ik het dan misschien echt kapot ga maken (lees: nog kapotter) & dat wil ik nu ook weer niet.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Wat ik zo hoor over Targa en jouw laptop is een dik verhaal. Volgens mij bestaat er in de wet ook iets van een niet goed geld terug wet(als je iets hebt wat heel vaak stuk is (zoveel dagen per jaar) mag je de fabrikant bellen en of een nieuwe laptop of geld terug krijgen). Let op: Het hele aankoopbedrag op de dag van afgifte(Dus niet van de waarde op dit moment).

Omdat Targa daar "niets" van weet kun je ook proberen bij bijvoorbeeld te Consumenten bond te vragen of zij willen helpen met je geld terug vragen. Daar heb ik wel een profijt van gehad (bij een brander die al zoveel maanden "weg" was geraakt bij de fabrikant).

Als ik jouw was zou ik dit proberen en geld terug eisen zodra je een nieuwe laptop hebt (je zult dan misschien wel een paar weken moeten wachten).

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op 11 november 2004 @ 18:45:
Wat ik zo hoor over Targa en jouw laptop is een dik verhaal. Volgens mij bestaat er in de wet ook iets van een niet goed geld terug wet(als je iets hebt wat heel vaak stuk is (zoveel dagen per jaar) mag je de fabrikant bellen en of een nieuwe laptop of geld terug krijgen). Let op: Het hele aankoopbedrag op de dag van afgifte(Dus niet van de waarde op dit moment).

Omdat Targa daar "niets" van weet kun je ook proberen bij bijvoorbeeld te Consumenten bond te vragen of zij willen helpen met je geld terug vragen. Daar heb ik wel een profijt van gehad (bij een brander die al zoveel maanden "weg" was geraakt bij de fabrikant).

Als ik jouw was zou ik dit proberen en geld terug eisen zodra je een nieuwe laptop hebt (je zult dan misschien wel een paar weken moeten wachten).
Heb ik ook al over gedacht. Ik heb in de eerste week na aankoop, omdat ik met die dode pixel zat én met dat blauwe systeemscherm, zowel bij de Lidl als bij Targa geprobeerd om m'n geld terug te krijgen. Bij Lidl zei men dat de "niet tevreden, geld terug (binnen de 7 dagen)"-regel bij alles, behalve hun laptops gold & dat ik bij m'n aankoop akkoord was gegaan dat Targa voor m'n garantie zou instaan. Ik heb dan 'ns in m'n laptopdoos gekeken en daarin zat idd een formulier waarin staat dat Lidl de garantie niet zelf doet, maar dat blad heb ik nooit te zien gekregen voor m'n aankoop. Da's een dikke fout van de Lidl: in principe had ik het niet alleen moeten zien, maar zelfs ondertekenen bij m'n aankoop (er is nl. plaats voor een handtekening op dat forumuler). Da's allemaal niet gebeurd. Wanneer ik hierover klaag bij de Lidl-hulplijn zeggen ze me dat dat niet uitmaakt, dat ik enkel en alleen door de laptopl te kopen al akkoord ben gegaan met die regel. :?

Dan probeerde ik het maar bij Targa, maar daar zeiden ze dat ik op geen enkele manier m'n geld kon terugeisen. Ik legde me daar dan maar bij neer, omdat ik geen zin had in nog meer gedoe & ik ook toen al m'n laptop echt wel nodig had voor m'n studies. Ik heb m'n laptop toen wel opgestuurd om van dat systeemscherm af te zijn (een blauw scherm dat ik altijd te zien kreeg na +/- een uurtje werken, vooral wanneer ik film keek op m'n laptop of games speelde; wanneer dat scherm er kwam, kon ik enkel rebooten).

Omdat de ellende dus bleef duren (in totaal is m'n laptop al 5 keer binnengeweest bij Targa & dan tel ik de 2 weken die ik in totaal op m'n (volledige) adapter heb moeten wachten nog niet eens mee) & dat systeemscherm er na 3 of 4 herstellingen (ben de tel kwijt) nog altijd was, heb ik dan teruggebeld naar de Lidl omdat ik het grondig beu was. Toen vertelden ze me dat, wanneer ik in m'n eerste week of zelfs in de eerste 14 dagen na aankoop m'n geld had teruggeëisd dit wel had gekund!??!! 8)7 Ik zeg dan van: ik héb dat toen geprobeerd, maar ze zeiden dat dit absoluut onmogelijk was, want dan hàd ik m'n geld wel teruggekregen. (Het ergst van al is dat ik - als m'n geheugen en stemherkenningsvermogen een beetje oké zijn - twee maal dezelfde Lidl-medewerkster aan de lijn had!)

Ik ben dan in m'n papieren beginnen zoeken & vond gelukkig een brief van Lidl terug uit die periode (als je naar de Lidl belt met een klacht, registreren ze die telefonisch, maar de afhandeling gebeurt per brief) waarin iets stond als "helaas kunnen we niet voldoen aan uw vraag tot terugbetaling" blablabla. Ik bel dan triomfantelijk terug van: "Ik heb het bewijs dat ik ervoor gevraagd heb", maar de vrouw die ik ditmaal aan de lijn kreeg, iemand anders, zei van: "Die terugbetalingsregel telt toch niet voor laptops; mijn collega heeft u hierover fout ingelicht..."

Volgende stap: ik bel naar Targa. Daar beweerde men toen plots dat ik wél m'n geld had kunnen terugeisen in de eerste maand, indien ik hem in die maand 2x had binnengedaan voor herstelling & hij 2x niet hersteld kon worden. |:( MAAR TOEN IK HEN EROM VROEG IN DIE EERSTE MAAND ZEIDEN ZE ME DAT IK OP GEEN ENKELE MANIER M'N GELD KON TERUGEISEN!!!

Omdat ik al zoveel problemen had gehad, zeiden ze, kon ik wel een déél van het geld dat ik voor m'n laptop heb betaald terugeisen - zo'n 60 tot 70 %. Ik zei dan dat ik daar absoluut niet mee akkoord kon gaan, omdat ik recht heb op geen procent minder dan 100 %. Zij betwistten dat omdat ik, volgens hen, m'n laptop toch gedurende meerdere maanden normaal heb kunnen gebruiken, omdat ik hem in die maanden niet had binnengedaan.

Maar zoals ik in een vorige post al zei, bij Targa houdt men z'n beloftes niet. Toen ik die tweede keer naar Lidl had gebeld met m'n vraag tot terugbetaling, had men mij bij Lidl beloofd dat zij wel 'ns contact zouden opnemen met Targa, omdat zij als grote afnemer meer druk in de schaal konden leggen. Een Targa-medewerker belde me dan een week of zo later op, waarin ie me beloofde dat (1) de volgende herstelling extra snel zou gebeuren (niets van gemerkt), (2) ik een verlenging kreeg van m'n garantieperiode (dit wordt nu ontkend!) & (3) ik m'n laptop wanneer ik maar wilde mocht opsturen, dat dit niets uitmaakte aan de hele zaak. Ik: "Dus het maakt niet uit als ik 'm pas ergens in augustus of zo opstuur?" (het was ergens in april of mei toen dit gesprek plaatsvond); medewerker: "Maakt niets uit." Maar ik heb dit gesprek dus niet op tape & nu willen ze me een pàk minder geld teruggeven met het verwijt dat ik 'm zo lang niet heb opgestuurd tussenin...

Een tweede optie was een andere laptop krijgen, maar ik had volgens hen geen recht op een nieuwe (om dezelfde reden). Ze hebben dan intern uitgezocht of ze vergelijkbare toestellen hadden die binnen het bedrijf gebruikt waren of die andere mensen hadden omgeruild voor een deel van de aankoopprijs maar die nu gegarandeerd hersteld waren, maar ze hadden alleen betere toestellen & "daar had ik geen recht op". Ik heb toen gezegd van: "Als je kan garanderen dat die andere toestellen gegarandeerd hersteld zijn, herstel dan nu gegarandeerd de mijn maar." Bij mezelf dacht ik toen: dit is de aller-f*cking-laatste keer dat ik dat ding opstuur, als het nu niet oké is, neem ik andere stappen. Dat was eind augustus/begin september.

Ik kreeg dan m'n laptop terug & alles leek in orde, tot ik 'm een beetje scheef hield en er een onderdeel bleek los te zitten. 8)7 Dat verschoof dus gewoon van de ene kant naar de andere... Ik bel terug & opnieuw stellen ze voor van: "We halen hem op voor herstelling, hij krijgt de hoogste prioriteit, blablabla", maar ik dacht: nu is het genoeg. Ik ben toen lid geworden van Test Aankoop (da's de Belgische consumentenbond) en heb daar raad gevraagd. Daar stelden ze me voor dat ik m'n hele geschiedenis 'ns op papier zette & dan zouden zij zowel Lidl als Targa onder druk zetten.

Het probleem is wel dat de kerel van de transportfirma die altijd m'n laptop komt ophalen & weer terugbrengt - ik begin 'm ondertussen persoonlijk te kennen ;) - me vertelde dat ik echt wel pech had, omdat hij zelden of nooit laptops moest ophalen voor herstelling. Hij kende maar één iemand die eenzelfde probleem had gehad & die had een rechtzaak aangespannen tegen Targa en... verloren. :? Omdat m'n laptop, op die die losse schroef of whatever het was na dan, nu normaal functioneerde (lees: het blauwe scherm kwam er niet meer), dacht ik: ik zal 'm toch nog maar éééééééééén keer opsturen.

Ze zouden hem op een dinsdag komen halen & ik zou 'm dan zéker de maandag erop terughebben. Uiteindelijk komen ze 'm door problemen bij het transportbedrijf pas 's woendags ophalen & krijg ik 'm pas de week erna ZATERDAG terug. :( In tussentijd heb ik dus wel verschillende keren naar Targa (is wel gratis nummer) en het transportbedrijf (geen gratis nummer) gebeld én was ik speciaal voor m'n laptop thuis op te halen van m'n studentenkamer (ik studeer in Leuven & verblijf daar tijdens het academiejaar van maandag tot vrijdag, voor de rest woon ik thuis, in Lommel) naar huis gereisd met de trein, omdat men absoluut beloofd had dat hij op die bepaalde dag zou aankomen. Niet dus. Targa heeft nu wel beloofd dat ze m'n telefoonkosten & m'n treinticket zullen terugbetalen. Ik ben benieuwd.

Zo ver ben ik nu dus. Als ik een beetje principieel ben, stuur ik dat ding NOOIT meer op, maar ik heb ook niet veel zin in een rechtzaak... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 19:41 ]

• Coldcat

Coldcat

HODL

Dus als ik het goed begrijp heb je al stappen genomen om je geld terug te vragen. Als ik dit verhaal ook nog eens lees heb je zeker recht op een nieuwe laptop of geld terug. Alleen wil Targa dat niet geven/doen.

Wat je nu dus moet zien te vinden is een organisatie die je bij dit probleem wil helpen steun kan geven. Ik heb even gezocht maar nog geen organistatie of zo kunnen vinden maar die zijn er denk ik wel. (Volgens mij deed de NL consumentenbond dat wel (http://www.consumentenbond.nl).

Een rechtzaak is inderdaad wat te veel moeite. Misschien kun je nog 1 keer iets met Targa afspreken.
Je stuurt je laptop naar hun op. Zij repareren alles naar jouw wens (+ alle beschadigde onderdelen door dat losse onderdeel wat zomaar in je laptop zat). Als ze dat doen en alles is goed werkende dan laat je het zo maar dan maak je wel een afspraak voor als er weer iets mis mee is.
Als hij het dan weer niet naar behoren doet (en dat bepaal jij niet zij) dan krijg jij je geld terug om een nieuwe laptop te kopen.

Omdat je je laptop nodig hebt voor je studie kun je misschien afspreken dat ze hem snel maken. Of je kunt een laptop huren en de kosten op Targa achterhalen.

Zoals je al zei bij een ander telefoontje heb je wel bewijs nodig. Ik weet niet precies hoe maar probeer je telefoongesprek op te nemen. Dan heb je een stevig bewijs.

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op 11 november 2004 @ 20:53:
Wat je nu dus moet zien te vinden is een organisatie die je bij dit probleem wil helpen steun kan geven. Ik heb even gezocht maar nog geen organistatie of zo kunnen vinden maar die zijn er denk ik wel. (Volgens mij deed de NL consumentenbond dat wel (http://www.consumentenbond.nl).
Ik denk dat in België alleen Test Aankoop instaat voor zulke zaken. Ik ben ondertussen lid & zij hebben al gezegd zowel Lidl als Targa onder druk te zetten als ik m'n hele historie naar hen doormail, maar dat heb ik dus tot nu toe nog niet gedaan, omdat ik telkens dacht van "ik zal hen nog één keer de kans geven dat ding te herstellen".

Als ik nu in de toekomst toch m'n geld ga proberen terug te krijgen via Test Aankoop, denk ik dat ik gewoon een linkje naar dit forum aan hen doorgeef, want hier heb ik ondertussen m'n hele historie uit de doeken gedaan. :)
Een rechtzaak is inderdaad wat te veel moeite. Misschien kun je nog 1 keer iets met Targa afspreken.
Je stuurt je laptop naar hun op. Zij repareren alles naar jouw wens (+ alle beschadigde onderdelen door dat losse onderdeel wat zomaar in je laptop zat). Als ze dat doen en alles is goed werkende dan laat je het zo maar dan maak je wel een afspraak voor als er weer iets mis mee is.
Als hij het dan weer niet naar behoren doet (en dat bepaal jij niet zij) dan krijg jij je geld terug om een nieuwe laptop te kopen.
Dat heb ik al geprobeerd, maar het enige wat ze zeggen is: "Zolang wij in die garantieperiode van drie jaar je laptop komen ophalen indien ie gebreken vertoont, kan je ons niets maken." Dat ik in het afgelopen jaar m'n laptop, in plaats van 'm op te sturen naar hen, net zo goed 'ns stevig tegen de muur had kunnen gooien (want ik heb 'm meermaals in een sléchtere staat teruggekregen), maakt hen blijkbaar niets uit.

Van afspraken à la "als ie nu niet gemaakt is, dan..." willen zij dus niet weten. Het enige wat ze willen doen, is een deel van m'n geld teruggeven of - als er zo eentje binnenkomt - een gelijkaardig toestel (tweedehands) & daar wil ik - uiteraard - niet van weten.
Omdat je je laptop nodig hebt voor je studie kun je misschien afspreken dat ze hem snel maken. Of je kunt een laptop huren en de kosten op Targa achterhalen.
"Snel" is bij hen minimum een week, want het Targa-herstelcentrum ligt in Duitsland. :/ Dat laptop-huren-idee vind ik goed, maar dat gaat opnieuw niet lukken. Toen ze m'n netsnoer niet mee hadden gestuurd, maar - na een week - enkel de adapter, heb ik gezegd: "Als ik er nu 'ns zelf één ga kopen, krijg ik dan de kosten daarvan terug?" & dat konden ze me toen niet garanderen. :(
Zoals je al zei bij een ander telefoontje heb je wel bewijs nodig. Ik weet niet precies hoe maar probeer je telefoongesprek op te nemen. Dan heb je een stevig bewijs.
Ik heb sindskort een goeie mp3-speler met opnamefunctie, die ik in het vervolg idd best in de strijd werp. })

Once again, thanks for your help.

Dit is een leuk forum. :) _/-\o_

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik zou dan Test Aankoop erbij halen. Dat lijkt mij het beste. En verder nooit meer zaken met Targa doen 8). In nederland zit nog een soort Lidl de Aldi. Maar bij de Aldi heb ik nooit problemen gehad met reparaties aan printer/monior/opladers. (Medion)

Veel succes verder en laat nog ff horen hoe het is afgelopen :P

Verwijderd

Dag allemaal,
ik heb ook sinds 2 jaar nu een Targa Xp10 waar ik (afkloppen) na genoeg nog nooit problemen mee heb gehad.
Ik kan wel goed merken dat de accu nu sterk verminderd is en dat er van alles los is gerammeld.
Ik heb hem zelf al eens losgehaald omdat de harde schijf los was gerammeld maar nu had ik gister geen beeld. Na een potje hevig schudden had ik weer beeld :) Maar omdat het opladen ook enige beschrijving bevat besloot ik hem maar is los te halen. Het probleem is alleen dat ik niet de gehele onderkap er af kan krijgen :( Ik heb elk schroefje dat ik tegen ben gekomen los gehaald alleen ik krijg hem maar niet uit elkaar

Iemand een oplossing ??
Greetz JCK
Pagina: 1