Toon posts:

[VB Script] Toext uit Excel cel moet in variable komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de text uit een cel bijvoorbeeld range("A2") in de variabele Control hebben. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar? Het is waarschijnlijk een makkie, maar je moet het maar net ff weten :?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat van een control bedoel je in dit geval. Iet meer uitleg zou handig zijn. Verder kan je natuurlijk ook even zoeken in de GoT Search aangezien zulke informatie al regelmatig is langs gekomen...

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet een control maar gewoon een variable met de naam control, het had net zo goed JB kunnen heten

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Het kan op 2 manieren.
1) Via een ODBC koppeling. --> [google=odbc+excel+vbscript]
2) Rechtstreeks het excelsheet openen --> [google=createobject Excel open] (Gokje)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar het is de bedoeling dat ik dit gewoon doe in een macro. Het is om toe te passen in een macro, dus er hoeft dan dacht ik geen koppeling gemaakt te worden. Ik kan namelijk wel gewoon een cel selecteren of er een waarde inzetten maar ik kan geen waarde uit een cel halen om er hem in een variabele te zetten en te controleren met een andere variabel om zo te kijken of er een melding moet komen als deze twee gelijk zijn

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

code:
1
2
3
dim Controle as string

Controle = Range("A2").value

Volgende keer beter zoeken he :/

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 10-11-2004 16:25 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

Maar in iedergeval heel erg bedankt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 16:33:
Sorry,

Maar in iedergeval heel erg bedankt
Geeft niet (en je hoeft je niet te veronderschuldigen :P), maar probeer voortaan even in de VBA reference te zoeken binnen Excel... Je kan veel zeggen over MS, maar die referentie is aardig compleet. Met die answer wizard, kom je met hele simpele vragen redelijk snel tot een oplossing. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1