Keuze tussen verschillende sockets

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:29
Een vriend van mij heeft gevraagd of ik voor hem een nieuwe computer kon samenstellen. Alleen de kast (geen monitor, keyboard, mouse, speakers).

Zijn budget hiervoor was ~900 euro. Zijn voorkeuren, genoeg geheugen, AMD 64 en een leuke videokaart voor recente spellen.

Na wat opgezocht te hebben heb ik het volgende bij elkaar gezocht:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.savefile.com/users/uploads/schrik_effect.jpg

Echter ik heb nog wat bedenkingen. Let op dat ik ook niet übergeek ben en sommige dingen over het hoofd kan hebben gezien. Zijn huidige pc is een Duron 800 dus erop vooruit gaat hij zeker.

Ik heb bedenkingen bij de keuze voor een juiste socket, moet ik nu socket 939 of 754 nemen? Met de 939 kan hij nog een tijdje vooruit in ieder geval. Zit hier duidelijk snelheidsverschil in of is dit alleen een prijsfactor?

De hardeschijven gaan SATA RAID draaien. Ik meen te hebben gelezen dat de Seagate schijven "beter" zijn omdat deze geen Marvell chip hebben en dus échte SATA?

De bankjes geheugen wil ik dual-channel laten draaien. Zijn deze bankjes daarvoor geschikt of moet ik een "matched-pair" aanschaffen?

Is de 350 watt voeding (wel Antec, geen Sweex prut ;)) zwaar genoeg voor dit alles? Met name de videokaart?

Tot zover enkele vraagjes. Mocht iemand nog een tipje hebben hoor ik het graag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spixo op 10-11-2004 15:43 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het grootste verschil tussen so939 en so754 is dat so939 wel dual Channel ondersteunt (want het zit ingebakken in de CPU) en de so754 geen dual channel ondersteunt (zit een single memory controller in de die) :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:29
Atlas schreef op 10 november 2004 @ 15:43:
Het grootste verschil tussen so939 en so754 is dat so939 wel dual Channel ondersteunt (want het zit ingebakken in de CPU) en de so754 geen dual channel ondersteunt (zit een single memory controller in de die) :)
Dat is nuttig om te weten. Anders zou mijn hele dual channel idee niet door kunnen gaan.

Levert dat trouwens echt zóveel performance op? Soms hoor je iets van 5% maar dat lijkt me wat overdreven 8)7

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel een dure voeding. (ben geen voeding expert hoor) Kun je niet eerste eens proberen met de oude voeding? Of zeg ik nou wat raars.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Search naar 'So754 So939'

Graag eerst zoeken als je ergens mee zit, dit is uitentreuren op GoT besproken (en kun je overigens ook op www.amd.com uitgebreid lezen) :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.