Toon posts:

Gmail drive alternatieven

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit bericht in het juiste forum is geplaatst. Het betreft hier een mengeling van internet, software en windows. Dus laat ik deze maar doen.

Onlangs vond ik het programma Gmail Drive Deze werkt helaas niet meer. Gmail heeft deze mogelijkheid waarschijnlijk afgeschermd.

Wie kent misschien andere manieren om een stukje webspace of email in je windows explorer te kunnen krijgen als harde schijf. Ik wil dit gebruiken voor eenvoudige backup voor wat documentjes. Ik weet dat backuppen ook anders kan, maar ik vond dit gewoon wel een aardig systeem.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:37
Google recently changed their login procedures again, which broke the tool's ability to connect to GMail. Version 1.0.3 once again allows you to access GMail.
Please be aware that support for this tool may suspend at any time if Google decides to block its use.
Heb je de 1.0.3 versie?

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op 10 november 2004 @ 15:33:
[...]

Heb je de 1.0.3 versie?
Ja die heb ik geprobeerd. Hier doet hij het niet. Misschien zou iemand hem ook even willen testen?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
hij doet het hier prima... tenminste, ik kan gewoon inloggen en documenten plaatsen.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
party42 schreef op 10 november 2004 @ 15:48:
hij doet het hier prima... tenminste, ik kan gewoon inloggen en documenten plaatsen.
Hier helaas niet. Zie hier de error:
Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/8681/gmailerror1.jpg

Is er misschien een poort die ik open moet zetten op m'n router?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
geef je bij je username wel @gmail.com mee?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 10 november 2004 @ 16:15:
geef je bij je username wel @gmail.com mee?
Als ik dat doe, krijg ik de error "unknown username". Dus het moet volgens mij zonder gmail.com. Dat staat ook in het inlogscherm na het tekstvlak.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 09:06
Dank je voor de vraag

heb het gelijk geinstalleerd en getest werkt hier perfect (met een goede firewall werkend)

/edit: idd zonder @gmail.com erachter

[ Voor 16% gewijzigd door joosd op 10-11-2004 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik heb het al door. Ik had eerst de vorige versie geinstalleerd. Hierdoor was de oude dll in het geheugen geladen en kon deze niet overschreven worden. Ik heb nu even explorer.exe beeindigd en hierdoor kon ik de dll wel verwijderen. Hierna de laatste versie geinstalleerd, en het werkt perfect.

Af en toe is Windows toch wel een raar systeem.

• Chilly
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11-2020
werkt met Gmail drive 1.04 niet meer, klopt dat?

• sipske
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
v 1.05 werkt perfect

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
en ik krijg een error dat het netwerk niet gevonden kan worden net iets zoals het bovenstaande .. maar dan in het nederlands

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, dan heeft Google het blijkbaar weer ontdekt en uitgeschakeld. Neem het met hun op zou ik zeggen ;) Dit is iets dat Gmail zelf gezien http://gmail.google.com/gmail/help/terms_of_use.html duidelijk niet wilt. Verder is er weinig meer te zeggen dan "dan werkt het blijkbaar niet meer en moet je wachten op een volgende versie" resp. gezien de voorwaarden "doe het handmatig via mailtjes aan jezelf".

Daarom sluit ik dit topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.