Toon posts:

[Radeon9800pro] Breedbeeldresolutie voor beamer.............

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb mijn beamer (infocus X1) nu aangesloten op mijn computer (win xp, radeon 9800pro) met een vgakabel, wat een fantastisch beeld geeft. Veel beter dan met een svhs kabel die ik eerst tussen een standalone dvdspeler en de beamer had.

Maar het kan nog mooier lijkt mij als ik hem in kan stellen op een breedbeeld resolutie. Heb nu de beamer op 16:9 staan en het binnenkomende signaal is 800x600, dus ik krijg een wel erg platte 16:9 film.
Die 16:9 resolutie is volgens mij 848 x 600, maar ik kan deze nergens bij de instellingen vinden.

Dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, zodat ik nog een mooier beeld krijg.

grtz schaartje

Verwijderd

Probeer Powerstrip.

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik dat ff proberen! Is dit het programma wat je bedoeld: http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm ??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook bij display properties -> advanced -> adapter en dan 'list all modes' doen. Staat als het goed is ook DVD formaat etc. bij.

Verwijderd

Topicstarter
het is me niet echt gelukt. Heb hem maar weer op 4;3 gezet de beamer, dan is het wel goed. Alleen vallen de boven en onderkant buiten het scherm, maar film is wel goed.

nu een ander vraagje.
Kan ik op deze monitor 1600x1200 hebben en op de beamer 800x600?
Nu moet ik als ik beamer kijk steeds een lage resolutie aanklikken, en dat is vervelend. Als ik dat niet doe dan zie ik een deel van het scherm en als ik de muis move dan zie je andere delen

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 16:15:
nu een ander vraagje.
Kan ik op deze monitor 1600x1200 hebben en op de beamer 800x600?
Nu moet ik als ik beamer kijk steeds een lage resolutie aanklikken, en dat is vervelend. Als ik dat niet doe dan zie ik een deel van het scherm en als ik de muis move dan zie je andere delen
Dat kan, maar dan wordt de beamer volgens mij een verlenging van je desktop en geen kopië van je monitor (clone).. Ik heb thuis mijn 'hoofdscherm' ook op 1280x1024 draaien en mijn tweede 15"monitor op 800x600..

[ Voor 14% gewijzigd door Bart© op 10-11-2004 16:25 ]

Pagina: 1