[XP] Offline files kan ik niet instellen in eendomein*

Pagina: 1
Acties:

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Ik zit al een paar dagen met offline files binnen XP te stoeien.

Ik heb op de server een nieuwe OU aangemaakt die GEEN policies bevat en niets erft. Dus totaal geen settings.

Ik log in onder een client. Zie keurig de optie offline bestanden en alle mogelijkheden zijn actief dus dat is geen probleem.

Er is een map op de server \\SERVER\users\blabla die offline beschikbaar gemaakt wordt voor gebruiker blabla. Ik kan die link nergens verwijderen.
Als ik die share opzoek op het netwerk, kan ik het niet uitschakelen door een functie"offline beschikbaar maken".

Alles lijkt goed. Ik wil een map offline geschikt maken en die bovenliggende map wordt geshared dus dat is ook geen probleem. MAAR IK KRIJG DIE OPTIE "make available offline" NIET !!!!!!

HELP AUB...

Want ik wil in mijn domein alle laptop gebruikers in een aparte OU zetten en dan met een Policy bepaalde netwerkshares offline geschikt maken. Iemand suggesties daarvoor ? Maar dit is niet zo dringend... Zodra de vraag hierboven maar kan !!!

Verwijderd

zelfde probleem hier

Verwijderd

Op zich werken Offline files heel erg netjes. Er zijn wel een aantal zaken waar je op moet letten:
  • Indien je WinXP SP1(a) gebruikt installeer dan Q811492 en Q328170. Hiermee voorkom je dat je Windows XP client om de vijf minuten de connectie verliest.
  • Het Offline beschikbaar maken van gedeelde netwerkfolders is af te raden.
  • Let op de caching opties bij het definieeren van shares. Als je het een beetje netjes doet maak je aparte shares voor profiles, user home directories en algemene data.
Caching opties
Uitgaande van aparte shares voor profiles, users home directories en algemende data dien je deze als volgt in te stellen:

Profiles$ (Caching: [ ] Allow caching of files in this shared folder)
Users$ (Caching: [x] Allow caching of files... => Manual caching for Documents)
Data$ (Caching: [ ] Allow caching of files in this shared folder)

Let op dat je de share waar je profiles instaan niet cached!! Dit geeft problemen met roaming profiles. Zie ook: The Cache Option for Offline Files Must Be Disabled on Roaming User Profile Shares

Offline beschikbaar maken algemene folders
Let op met het beschikbaar maken van algemene data folders aan meerdere users. Je krijgt namelijk versieconflicten als verschillende mensen onafhankelijk van elkaar hetzelfde bestand wijzigen. Gevolg: Moeilijke vragen aan gebruikers welke versie nu de juiste in om terug te schrijven.... (dat wil je de gebruikers - en de servicedesk - echt niet aandoen!!!)

Link: Conflicts with Offline Files Can Result in Numerous Dialog Boxes

Group Policies
Je idee om laptops in een aparte OU te zetten is heel netjes. Op desktops wil je (normaliter) geen offline files hebben. Maar op laptops is dit weer erg handig.

offtopic:
Zorg ook gelijk dat je op je laptops alleen lokale profielen gebruikt (ook met GPO te realiseren). Roaming use tussen laptops en desktops resulteert toch vaak in loze verwijzingen mbt startmenu's en dergelijke. Dit omdat laptops over het algemeen wat vrijer zijn met extra applicaties en dergelijke.

Aanvullende links

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 12:01 . Reden: Typootjes, aanvullingen, etc, etc... ]