Toon posts:

Storing bij geluid door beweging muis e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Elke beweging in beeld (zoals: het bezig zijn met typen, laden van programma's en sites, animaties, geanimeerde banners, bij het bewegen van de muis noem het maar op) geeft een storing in mijn speakers/geluid. Ik heb al verscheidene speakerboxen geprobeerd, drivers ge-update, andere drivers geprobeerd, maar het helpt allemaal niet. Ik heb er zelfs een nieuw moederboard in laten zetten, maar krijg hetzelfde probleem. Ik heb een onboard soundcard (SiS 7018?). Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? (komt het misschien door de monitor?) THANKS IN ADVANCE!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het heeft te maken met je onboard soundcard, ik het het wel eens in kleine mate gehad. Het is gewoon electromagnetische storing op je PCB.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!
en enig idee wat de beste oplossing hiervoor is? een aparte soundcard installeren? ik heb er nog wel één liggen..

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
dit kan ook een aarde/massa geval zijn.

ik had hetzelfde wanneer ik mijn pc in een niet geaard verlengsnoer aansloot.... frame van kast met draad verbinden aan de verwarming (als je geen aarde op het stopcontact hebt) of een geaard stekkerdoosje kopen, en dat hielp dus bij mij.

geluidje was altijd licht piepend mett rrrrrrrtttrtrtrtrtrtiiiiiiiirtrtrt er tussen heel zachtjes maar wel irri

Verwijderd

Bij volume control je Phone Line uitschakelen wil ook wel eens helpen.