[Exchange 2003] Mail na verzenden in verkeerde "sent items"

Pagina: 1
Acties:

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 15:37
Ik zal de situatie even kort uit een zetten,

Gebruiker A, B en C vallen onder de groep "info". Voor de groep "info" is een extra mailbox aangemaakt waar alle users die bij de groep horen bij kunnen.
Dit werkt naar behoren.
Als er een mailtje binnenkomt op info@domein.nl kan die door alle gebruikers worden beantwoord.
Als een van de gebruikers het mailtje beantwoord kom deze in zijn of haar "sent items" te staan.
Ik zou liever zien dat deze in de "sent items" van de user "info" komt te staan.
Wat kan ik hier aan doen?

Ik hoop dat jullie de situatie begrijpen (ik verwacht van wel)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Unisent: http://www.ivasoft.biz/unisent.shtml

We gebruiken het hier ook en ik ben er erg tevreden over. Check ook direct "rightfrom" van dezelfde firma.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 15:37
kan dit niet gewoon met exchange, dat was wel hetgene waar ik naar op zoek was.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Brainwaste schreef op 10 november 2004 @ 15:34:
kan dit niet gewoon met exchange, dat was wel hetgene waar ik naar op zoek was.
Ja hoor, dat kan. Moet je even een event sync schrijven die de Sent Items folder van iedere betrokken mailbox scant en als het from adres overeenkomt met dat van een andere mailbox, het item moved.
Nou ken ik jouw uurtarief niet, maar ik schat zo dat je met zo'n event sync minimaal een week bezig bent, dat is, als je al in C++ kunt programmeren.
't Tooltje van ivasoft kost $50 per user, dus reken maar uit wanneer welke optie goedkoper is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?

Als je de user rechten geeft om te mogen mailen vanuit die naam (Tools -> options -> Delegates), komt het toch gewoon in die Sent Items te staan ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
En als dat niet werkt, probeer dan eens de mailbox waar je vanuit zend ook in de BCC te zetten

Dus:
Van: INFO
AAN: ...
CC: ...
BCC: INFO

als het goed is komt hij dan in de Sent Items te staan.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Koffie schreef op 10 november 2004 @ 22:18:
:?

Als je de user rechten geeft om te mogen mailen vanuit die naam (Tools -> options -> Delegates), komt het toch gewoon in die Sent Items te staan ?
:? Bij ons niet iig. Het gaat om een extra postbus in je outlook. De verzonden mail komt altijd in de standaard postbus. Of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door P_de_B op 11-11-2004 08:21 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Volgens mij zal exchange dit niet kunnen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

En toch blijf ik het vreemd/jammer vinden dat dit zelfs met Outlook 2003/Exchange 2003 standaard gewoon niet mogelijk is.. Ik heb hier al zo vaak mensen over horen klagen :/

Wees consequent, maar niet altijd

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

P_de_B schreef op 11 november 2004 @ 07:02:
[...]

:? Bij ons niet iig. Het gaat om een extra postbus in je outlook. De verzonden mail komt altijd in de standaard postbus. Of ik moet wat over het hoofd hebben gezien.
Dat is geheel correct. Als je wilt dat men sent items van user Info in de Info sent items komt zul je deze als main mailbox moeten openen en de gebruiker later toevoegen. Nadeel hiervan is weer dat alles onder Info verzonden wordt.

• reddog33hummer
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Als het in outlook als een ander account is kunnen ze gewoon bij het zenden via accounts kiezen (in send windows) dat het als info wordt gezonden.

[ Voor 8% gewijzigd door reddog33hummer op 12-11-2004 16:44 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

reddog33hummer schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:43:
Als het in outlook als een ander account is kunnen ze gewoon bij het zenden via accounts kiezen (in send windows) dat het als info wordt gezonden.
En dan komt het vrolijk in je eigen "Sent items" en niet in die van Info, en daar gaat dit topic dus over :/

Wees consequent, maar niet altijd

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
Onder exchange 5.5 was het gewoon een kwestie van de primary mailbox, als je dus die info als primary mailbox zet en je opent je eigen mailbox daarnaast, komen alle verstuurde mails in Sent Items van Info (let wel op, ALLE, dus ook van je eigen mailbox).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Archie_T schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:51:
Onder exchange 5.5 was het gewoon een kwestie van de primary mailbox, als je dus die info als primary mailbox zet en je opent je eigen mailbox daarnaast, komen alle verstuurde mails in Sent Items van Info (let wel op, ALLE, dus ook van je eigen mailbox).
En ook dat was al gemeld ;)
mutsje schreef op donderdag 11 november 2004 @ 08:58:
[...]

Dat is geheel correct. Als je wilt dat men sent items van user Info in de Info sent items komt zul je deze als main mailbox moeten openen en de gebruiker later toevoegen. Nadeel hiervan is weer dat alles onder Info verzonden wordt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zoetjuh
  • Laatst online: 10-01-2024
Uhm wil niet lullig doen.. maar standaard kan dit toch gewoon NIET (sorry van de hoofdletters).. Dit is namelijk "by design" niet mogelijk (zover mijn kennis gaat)

Verwijderd

Zoetjuh schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:37:
Uhm wil niet lullig doen.. maar standaard kan dit toch gewoon NIET (sorry van de hoofdletters).. Dit is namelijk "by design" niet mogelijk (zover mijn kennis gaat)
Klopt (bij mijn weten) inderdaad...
Pagina: 1