Toon posts:

Router gezocht die zelf ook PPTP connecties kan opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een stabiel en betrouwbaar routertje waarmee ik een PPTP verbinding kan opzetten. Naast het feit dat hij zelf PPTP (VPN dus) server moet zijn en dus connecties moet kunnen ontvangen moet hij zelf ook in staat zijn om een PPTP verbinding op te zetten met een andere server.

Wie weet zo een merk/type die dit kan? Ben zelf al een tijdje aan het zoeken maar kan uit de specificaties vaak niet wijs worden of ze ook zelf een connectie kunnen opzetten met een andere PPTP VPN server.

Ik wil een kleine vestiging van een bedrijf aan de hoofdvestiging knopen via hun ADSL verbinding.

Thanks. :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit kunnen toch bijna alle routers wel? Als je het zeker wilt weten moet je voor de zekerheid even de product omschrijving / technische specificatie doorlezen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SSH schreef op 10 november 2004 @ 22:20:
Dit kunnen toch bijna alle routers wel? Als je het zeker wilt weten moet je voor de zekerheid even de product omschrijving / technische specificatie doorlezen.
Volgens mij bedoelt de topicstarter dat de router éérst een normale internetverbinding moet kunnen opzetten (PPPoE, PPPoA, MPoA, weet ik veel wat) en dáárnáást nog eens een VPN-tunnel kan opzetten.
Ik weet in ieder geval dat het bij Drayteks wel mogelijk is :)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

m0n0wall. http://www.m0n0.ch/wall . Je hebt een ruime pentium 1 hiervoor nodig, met 1 netwerkkaart. Goed gedocumenteerd, erg makkelijk in onderhoud en opzetten. Met de webinterface kan je heel gemakkelijk users toevoegen en verwijderen.

Kan op gebruikersniveau PPTP VPN connecties maken en beheren, als ook op server niveau (dus connectie van WAN).

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Top, die laatste is zeker interessant.

Drayteks heb ik helaas niet zulke goeie ervaringen mee (niet 100% stabiel, gedurende langere tijd) maar qua mogelijkheden zijn ze wel leuk ja.

Bedankt en als er nog andere suggesties zijn, let me know. :)