PC dood na installatie Audigy 2 ZS?

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110128

Topicstarter
Ik heb dringend hulp nodig:(
Vandaag via Gistron mijn nieuwe geluidskaart (Creative Audigy 2 ZS) en muis (Logitech MX900BT) binnengekregen. Alles volgens het boekje geinstalleerd, maar nu doet mijn pc het dus niet meer:S. Alle fans (CPU, Case en VGA) draaien gewoon en de harde schijf maakt af en toe ook geluid(het lampje voorop mijn kast brandt ook). Het lampje van mijn Lite-on CD Brander brandt, maar als ik op de eject knop druk doet die nix. Hetzelfde geld voor mijn philips DVD Speler, alleen brandt hier het lampje NIET. Ook nadat ik alles weer teruggebracht had naar het oude (oude geluidskaart Soundblaster LIVE! en Trust muis) vertoont het systeem dezelfde kuren. Ik vrees een dood moederbord, is deze echter overleden door een fout van mij of een fout in de geluidskaart dan wel muis? Voordat ik alles terugstuur (of niet) wil ik hier graag reacties op.

Mijn systeem bestaat uit:
ASRock K7S8X moederbord
AMD Athlon XP 2400+ 266 Mhz FSB
256MB + 512 MB DDR Geheugen (beide PC2700 op 333 MHZ)
80 GB Maxtor 7200rpm 8mb ATA 133
VGA: Gainward Geforce4 Ti4800 SE 128MB GS
en een Lite-on CD-brander en Philips DVD speler.

Graag jullie reacties op mijn probleem...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 09:47
geluidskaart er weer uitgehaalt of al eens in ander pci slot gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 17:21

Turkish

zhé germans

Heb je geen kortsluiting gemaakt in het proces? Bios al gereset? Lijkt me vreemd dat je pc overlijdt door het installeren van een geluidskaartje ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:58

n00bs

Het is weer Zomer!

PC gaat er echt niet dood van... zelfs niet als je PCI kaart er scheef inzit ;) (vaak genoeg meegemaakt dat de pci sloten te stug waren en een PCI kaart er half of scheef inzat).

Gewoon je geluidskaart eruit trekken. En voila je PC start weer op. Dan gewoon WEER alles opnieuw doen en desnoods in een ander PCI slot doen. Vergeet niet GOED aan te duwen en controleer of je geen koperlijntjes meer kan zien van je audiokaart als je hem in het slot hebt geduwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ook zonder geluidskaart doet die zo:S Kortsluiting zou kunnen, maar ik heb toch al wel vaker een nieuwe kaart geinstalleerd, zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BIOS al gereset ? Ik heb zelf ook zo'n bordje die dezelfde kuren had nadat ie volledig van de stroom afgeweest was en dit probleem verhielp ik door een CMOS CLR.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ga ik NU proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook na de CMOS Clear dezelfde kuren :S Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
ik heb eens een keer een ps2 stekkertje niet goed aangesloten, maar die ging er wel gewoon normaal in, dus merkte nix... maar er waren wel 2 pjnnetjes bij elkaar gekomen... kortsluiting dus, en dan deed ie ook niet veel meer.

hoor je ook helemaal geen piepjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Misschien was de audigy kaart net " DE DRUPPEL " voor je voeding, nu zou ie dus stuk kunnen zijn en helpt het herstellen van de vorige install ook niet meer.
Ik zou zeggen probeer eens een andere voeding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*zit niet op te letten*

Oke, dan ga ik nu op zoek naar een andere voeding...

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 110128 op 10-11-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Anoniem: 110128 schreef op 10 november 2004 @ 15:30:
*zit niet op te letten*

Oke, dan ga ik nu op zoek naar een andere voeding...
Kijk even naar de voltages, dan kom je er gauw genoeg achter. Zie even Welke voeding heb ik nodig? Deel 8 om te zien hoe je dit het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat het idd de voeding is, toen ik deze namelijk wilde doormeten deed deze helemaal niets meer. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verloopt met een nieuwe (400 watt) voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110128 schreef op 10 november 2004 @ 16:02:
Ik denk dat het idd de voeding is, toen ik deze namelijk wilde doormeten deed deze helemaal niets meer. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verloopt met een nieuwe (400 watt) voeding...
Kun je dan niet beter gebruik maken van het topic dat ik hierboven noemde? Even voor het gemak hier dan maar: Als je een voeding heb met 300-350 Watt van een goed A-merk (zie de startpost van dat topic), heb je de garantie dat het probleem in ieder geval niet bij je voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voeding werd geleverd bij mijn kast (Paradigit Arnhem), FSP Group, een zeer onbekend merk, naar mijn mening... Ik denk dus dat het echt de voeding is (het WAS? een 300 watt voeding...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FSP Group is FSP oftewel Forton Source Power. Prima merk voedingen hoor, hij staat ook bij de 'Reviews op GoT' in dat topic dat ik noemde . Die kan bijna niet defect zijn of je moet het wel heel bond gemaakt hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 10-11-2004 16:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hm sorry :D dan snap ik der helemaal nix meer van :S mijn pc doet het gewoon NIET. Toch het MOBO stuk:S?

* BTW: Eraser, bedankt voor de hulp :) *

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 110128 op 10-11-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip: Haal je systeem volledig uit elkaar en zet hem vervolgens weer in elkaar. Zorg dat je alles even goed schoon maakt en goed in elkaar zet. Ik vermoed dat er ergens stof aan het klooien is. :) Dit kan bijna niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 17:21

Turkish

zhé germans

Heb je nu al een andere voeding geprobeerd inmiddels, want ook merkvoedingen kunnen stuk gaan ;)

offtopic:
Eraser: Waarom laat je die gast nu posten in dat voedingen topic als je hier precies hetzelfde zegt :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 08:30

MrDrako

nep ict'er

Is gewoon hardstikke dood, 99% kans dat je moederbord overleden is.
Als zelfs een cmos clear en een andere voeding niet helpen....
Werk zelf bij een automatiseringsbedrijf en zie dit wekelijks voorbij komen.
Tip: Haal je systeem volledig uit elkaar en zet hem vervolgens weer in elkaar. Zorg dat je alles even goed schoon maakt en goed in elkaar zet. Ik vermoed dat er ergens stof aan het klooien is. Dit kan bijna niet anders.
Geen idee hoe je het bij elkaar verzonnen krijgt maar dit kan dus nooit het probleem zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door MrDrako op 10-11-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Turkish schreef op 10 november 2004 @ 16:29:
Heb je nu al een andere voeding geprobeerd inmiddels, want ook merkvoedingen kunnen stuk gaan ;)

offtopic:
Eraser: Waarom laat je die gast nu posten in dat voedingen topic als je hier precies hetzelfde zegt :P
ten einde raad heb ik dat op eigen initiatief gedaan :P (excuses voor de eventuele overlast :P)

Ontopic:
Ik heb nog geen andere voeding geprobeerd.
Is er een manier (zonder het proberen van een ander moederbord) om te checken of mijn MOBO dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even tussendoor...

Bestaat er een kans dat de nieuwe geluidskaart een defect heeft waardoor mijn moederbord dood gegaan is, met andere woorden: Moet ik mijn geluidskaart terugsturen... graag jullie ideen hierover voordat ik deze zonder goede reden terugstuur (uitproberen in een ander pc durf ik niet zo goed, want de enige waarop dat kan is van mijn vader(daar zit ik nu ook op) en als die nu ook overlijdt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Turkish schreef op 10 november 2004 @ 16:29:
offtopic:
Ik zette er niet voor niets bij: Maar even voor het gemak:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ga ook voor het helemaal uit elkaar halen van je computer, goed schoon maken en weer in elkaar zetten. Ik heb ook een keer gehad dat mijn computer niet meer opstartte, en dat een CMOS clear niet hielp. Nadat we de processor eruit hadden gehaald, schoon hadden gemaakt, en weer terugstopten, deed ie pas weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PC helemaal uit elkaar gehaald, stof verwijderd, en weer in elkaar. Geen effect, althans, mijn DVD speler en CD-brander branden nu allebij en het lijkt alsof ze beginnen te draaien (ze zijn allebij gewoon leeg :S ) en dan weer stoppen en dan weer beginnen etc..
Nog steeds geen beeld, geen piepjes, nothing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tot mijn grote verbazing is een tweede computer nu ook dood na een poging tot installatie van mijn Auidgy 2 ZS geluidskaart. Zelfde kuren...

Iemand hier een verklaring voor??

Graag hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70103

Weggooien die kaart, daar zit iets niet helemaal snor meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 110128 schreef op 10 november 2004 @ 19:13:
Tot mijn grote verbazing is een tweede computer nu ook dood na een poging tot installatie van mijn Auidgy 2 ZS geluidskaart. Zelfde kuren...

Iemand hier een verklaring voor??

Graag hulp!!
Een verklaring heb ik niet tenzij jij zeer onvoorzichtig zou werken en door ESD elke keer je computer molt maar dat denk ik nu niet...

Ik zou teruggaan met die kaart :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp. Ik ga (uiteraard) terug met de kaart. Ik hoop dat ik op de een of andere maniet een vergoeding kan krijgen voor een nieuw moederbord :( . Ik kan er tenslotte zelfs niets aan doen (waarschijnlijk) Nogmaal bedankt!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 13:00

Beercase

So soft!

Als je alle optical drives er nu uit haald? Start ie dan wel op? Denk echt dat het je voeding is...

Hang loose, KiteSurfing for life!

Topicstarter
Ja heb ik zojuist ook geprobeerd. Corigeer me als ik dit fout heb, maar als ik de CD-brander, de dvd-speler en de harde schijf niet van stroom voorzie EN ik ruk het geheugen uit mijn pc, dan zou die toch als een gek moeten gaan piepen en iig EEN beeld geven?

Dat doet die namelijk niet...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor een trial en error test zou ik zo kaal mogelijk opstarten, dwz:

1. van alle case stekkers alleen power connector aansluiten
2. zeker de ide en sata data en voeding stekkers uit het moederbord trekken
3. 1 reepje geheugen gebruiken
4. geen pci sloten gebruiken
5. geen muis, alleen ps/2 keyboard aansluiten
6. zodra je in bios kunt, alle onboard features uitschakelen

Het lijkt me overigens erg onwaarschijnlijk dat een PCI kaart (defect of niet) het moederbord opblaast.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is inmiddels verholpen. Heb het moederbord en de voeding moeten vervangen maar PC draait weer als een zonnetje. Kaart teruggestuurd en hoop ik volgende week wat van te horen.

Nogmaal bedankt :P !

(slotje?...)
Pagina: 1