Toon posts:

Norton antivirus krijg ik niet geopend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, er zijn tal van topics over, maar voor mijn gevoel heb ik alles al geprobeerd en alles al gelezen. Misschien niet goed, dan hoor ik het graag.

Probleem is dus dat ik Norton Anti Virus 2004 los geinstalleerd heb van het Systemworks pakket. Ik ben allang blij dat hij het gewoon doet ik ik niet weer een interne programmafout krijg, maar als ik op het antivirus icoontje klik in de system tray, krijg ik de windows installer en gebeurd er daarna niets.

Dan ga je zokeen en lezen en is je eerdere versie, want overigens ook gewoon 2004 was, niet fatsoenlijk gedeinstalleerd. De laatste keer heb ik de volgende stappen ondernomen.

1. Via de cd alles verwijderd.
2. %temp% alles verwijderd.
3. Alle mapjes van Morton en Symantec verwijderd.
4. Rnav2003.exe gedraaid. Deze was goed voor 2004.
5. Dat registertooltje gedraaid.
6. Het register ingedoken en alles verwijderd met "Norton, Symantec en Systemworks".

Je zou dan zeggen dat hij toch volledig verwijderd is maar na een nieuwe installatie doet het probleem zich weer voor. Heeft iemand nog een oplossing, behalve dan een ander antivirusprogramma te gebruiken?

Overigens draai ik ook Thunderbird. Dit vermeld ik omdat één emailaccount onder Thunderbird het ook niet wilde doen wat uiteindelijk door Norton kwam. Die doet het nu overigens prima.

Verwijderd

Heb je dit artikel al gezien?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik heb gedaan en nog wat extra's. Die Windows script 5.6 heb ik ook geinstalleerd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het zelfs weer zo dat er een rood kruis doorheen staat na alle updates.

Daar is dus de programmafout weer....4002,517

Ook begint hij na de windows installer ook wel eens over wmi update. Deze heb ik ook al los gedownload maar als ik die wil installeren zegt hij dat wmi update nodig is. :?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 15:34 ]

Verwijderd

Probeer eerst eens alle (eventuele) spyware weg te halen. Ik ondervond nl. hetzelfde probleem bij iemand anders, na ad-aware en search en destroy (zie FAQ) de deinstallatie uitgevoerd. Eerst normaal deinstalleren, en daarna zoals in het artikel beschreven staat. Reboot, en opnieuw installeren die bende, werkte perfect.

Vergeet niet om liveupdate en livesubscribe nog te deinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze gedaan. Heb de complete instructie gevolgd voor zowel Systemworks als Anti virus, en ervoor spybot en ad aware gedraaid. Resultaat is nul, nog steeds de windows installer als ik op het icoontje klik...

Verwijderd

Je hebt toch niet de windows installer service op disabled staat?
(ik weet niet of het iets uitmaakt, maar ja, je weet het niet.....ik niet in ieder geval.)
(start>uitvoeren>services.msc om bij de services configuratie te komen)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die op disabled zou hebben staan, dan zou hij toch juist niet opstarten als ik op het icoontje klik?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 18:01:
Als ik die op disabled zou hebben staan, dan zou hij toch juist niet opstarten als ik op het icoontje klik?
Als hij op disabled staat, dan is het niet goed iig.
Pagina: 1