[asp.net] SessionTimeout

Pagina: 1
Acties:

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
In een webapplicatie, waarin ik gebruik maak van sessievariabelen, gebruik ik de volgende code :

code:
1
2
3
4
5
6
7
Sub Session_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Fires when the session is started
        If Not Session.Item("logged") Then
            FormsAuthentication.SignOut()
            Response.Redirect("~/login.aspx")
        End If
    End Sub

De sessievariabele logged wordt gezet als men (succesvol) op de login knop klikt.
De code heb ik ondergebracht bij session_start omdat men bij session_end , geen response.redirect kan doen .
De sessietimeout staat ingesteld op 60 minuten op de webserver. Echter het komt ooit voor dat men ineens wordt uitgelogd als men een actie uitvoert, terwijl men misschien nog maar 5 minuten is ingelogd. Ik kan hie rgeen verklaring voor vinden Moet ik dit zoeken bij de externe provider of ligt het aan de code (wrsch niet de mooiste oplossing hierboven)
Suggesties zijn welkom :)
Alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Andere vraag: Waarom werk je niet met FormsAuthentication? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Waarom die if??
bij een sessie-start is de sessie leeg dus die if zal altijd waar zijn.

Nu heb ik dit probleem ook bij een klant van ons, maar die gebruiken windows-authentication.
Hier wordt echter de gebruiker niet opnieuw ingelogd, ondanks dat hij wel gewoon een NT-account heeft. bij een verse browser is alles weer in kannen en kruiken.
We hebben nog geen id waar het aan ligt (win2k3 server), wilde zelf al topic openen, maar jij bent me voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 15:03 . Reden: ff wat meer info ]