Toon posts:

Mapmem-service > oorzaak van reboots ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Specs:
AMD Athlon 64 3500+ s939 met Zalman 7000B-CU
MSI K8N Neo2 Platinum s939 met bios 1.3 en nvidia nforce drivers (website)
2 x CORSAIR 512MB PC3200 400MHz CAS2 HSP in Dual Channel
WD 160GB SATA 7200 RPM 8MB Cache
POV Geforce 6800 GT 256 DDR met forceware 66.81
Plextor DVD-Rom PX-116A3 (primary slave)
Pioneer DVD-Writer DVR-108 Dual Channel (Primary master)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Aopen Case met 350W voeding

In de winkel hardwarematig samengesteld, software zelf geïnstalleerd ...
> WinXp NL Prof met SP 2 en alle updates

Ik merkte dat het systeem heel instabiel was, geregeld freezes en zelfs reboots op de meest onverwachte momenten ... De freezes heb ik eruit gekregen door de nforce drivers van de nvidia site te installeren i.p.v. die van de bijgeleverde cd ... De reboots blijven echter ... In Windows log zie ik telkens een reboot voorvalt 2x volgende fout :

"De MAPMEM-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Type : fout
ID : 7000
Bron : Service Control Manager

Hoe los ik die reboots op ??? Ze komen vooral voor net ná het gamen ... ik sluit het spel af en bij het terugkeren naar het bureaublad reboot ie of krijg ik eerst een aantal foutmeldingen dat er niet naar het geheugen kan geschreven worden ...

Wat kan ik hieraan doen ? Google helpt me niet echt vooruit ...

Verwijderd

Wat gebeurt er als je m.b.v. start>uitvoeren>services.msc die mapmem service uitschakelt?
Heb je de chipset drivers wel geinstalleerd?
Mischien dat er ook agp drivers zijn en ide drivers.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 14:15:
Wat gebeurt er als je m.b.v. start>uitvoeren>services.msc die mapmem service uitschakelt?
Heb je de chipset drivers wel geinstalleerd?
Mischien dat er ook agp drivers zijn en ide drivers.
Chipset > nForce driver van Nvidia (alle onboard drivers zitten daarbij)
Onder aparaatbeheer > geen enkel uitroepteken > alles netjes geïnstalleerd...

In de service-lijst komt MAPMEM niet voor ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 15:40 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
MAPMEM betreft het mappen van het fysieke geheugen naar bruikbare adressen. Ik zou als ik jou was eerst alle drivers eens goed deïnstalleren en vervolgens de drivers (de officiële goedgekeurde, dus geen BETA spul o.i.d.) er opnieuw opzetten (zoveel mogelijk één driver per keer en dan ff rebooten vooor je de volgende driver installeert). Andere optie is je geheugen even testen, is een longshot maar je weet maar nooit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Resultaat van Prime95 > Torture test
--------------------------------
[Thu Nov 11 11:01:09 2004]
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
--------------------------------
Loopt ongeveer 20 seconden ... wat kan ik daar nu mee aanvangen ?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik heb met zelfde board en zelfde cpu precies hetzelfde. Zo nu en dan sluit de pc spontaan af. Dit gebeurt als de pc even niets staat te doen. Dus kan geen temp probleem zijn. Zit nieuwe Tagan480 voeding in dus dat kan het probleem niet zijn.

Die Prime95 foutmelding krijg ik als ik het systeem overclock. Als alles standaard staat loopt Prime95 wel goed maar dan valt pc ook spontaan uit.

Ik zie in mijn logfile ook die 7000-foutmeldingstaan maar kan daar nergens iets over vinden (inet/microsoft helemaal niets).

Verwijderd

Topicstarter
Heb de timings voor mijn geheugen (CMX512-3200C2) gevonden op het net ... stonden origineel gans anders ...

2.5-3-3-6 1T > geheugen-foutmeldingen tijdens windows
2.5-3-3-6 2T > (voorlopig) geen foutmeldingen

Heb er voor de zekerheid 2.8 V opgezet, kan dit kwaad ?

Ik zou ze graag in slot 1 en 2 steken maar heb een Zalman 7000 koeler op de cpu ... Ik denk dat ik het geheugen wel kan plaatsen, maar daarvoor zou ik de koeler iets moeten kunnen opheffen (en na plaatsing geheugen terugplaatsen) ... Dien ik dan nieuwe koelpasta aan te brengen of kan dit geen kwaad ?
Pagina: 1