Reden dit topic:
Er loopt nog een topic op Tweakers zie football manager 2005 Vind alleen de info daar een beetje karig.. vandaar deze topic.
Geschiedenis:
Football manager is van de makers van de Championship Manager serie. Eind jaren 80 werd in de programmeer taal BASIC door de Broertjes Paul en Oliver Collyer de eerste hand gelegd aan Championship manager. Deze Championship manager verscheen voor het eerst in 1993.
Vrij snel later volgde de eerste seizoenupdate in de vorm van Championship manager 93/94.
In 1996 verscheen de Championship manager 2 serie. De layout begon al wat meer te lijken opde interface zoals we hem nu kennen. Deze versie bevatte al 400 echte spelers inclusief hun geschiedenis. Bij deze versie wonnen de boertjes de concurrentie. En begon ChampionshipManager de geschiedenis in te gaan als 1 van de meest verslavende spelletjes die er zijn.
Ik betrapte mijzelf erop dat het me bijna mn eerste kwartaal had gekost op school. Ken veel voorbeelden van vrienden die er ook bijna ten onder aan gingen.
bron: Bron insidegamer.nl
Football manager 2005 vs Championship manager 5:
Ei Dos en SI games waren eerder samen verantwoordelijk voor de Championship Manager seriesDit jaar besloten de beide partijen ieder verder te gaan met een eigen versie van Championshipmanager. Eidos onder de naam Championship manager 5 en de echte makers van de championship serie onder de naam Football manager 2005. Door technische problemen bij Eidos is Football manager 2005
als eerste uitgekomen. Hieronder mijn eerste indruk.
Football Manager 2005
Ik speel CM nu enkele jaren en CM4 viel mij toch een beetje tegen. De beloofde verbeteringen waren niet echt om over na huis te schrijven en de vele patches zeggen de rest. De mensen van SI Games zijn helemaal opnieuw begonnen met de ontwikkeling van FM2005. En dat heeft
zeker zijn vruchten afgeworpen. De snelheid is erg verbeterd, de resultaten kunnen nu op de achtergrond worden verwerkt, waardoor je tegelijk kunt managen van je team. De interface is persoonlijker en overzichtelijker
geworden en vele spelers bevatten nu ook foto's. De statistieken zijn ruim uitgebreid en het is nu ook mogelijk om doelpunten te herhalen. De mogelijkheden om je taktieken aan te passen zijn nog detaileerder
kortom FM 2005 is een hele verbetering t.o.v CM4.
Statistieken over FM2005:
Aantal bespeelbare landen: 51
Eredivisie teams: 158
Eerste divisie teams: 2,351
Reserve eerste divisie teams: 70
Reserve teams: 1,000
Jeugd divisie teams: 117
Jeugd teams: 1,651
Internationale teams 94
3 verschillende soorten nivo's (1e, onder 21, onder 19 en onder 23): 16
Alle teams bijelkaar: 5,300
Release datum: 5 November 2004 (is inmiddels overal verkrijgbaar)
Files:
Strawberry GOLD demo FM 2005
Nederlandse taal e.a patches
Sites (NL):
FMdutch.info interessante site met veel nederlandse info
Fm2005.nl wederom een nederlandse FM2005 site.
Sites (ENG):
Football manager 2005 Officiele Football manager 2005 site
Si Games.com Makers van FM 2005
Fmgamer.com de betere resource site voor FM
Binnenkort meer.. incl plaatjes
[ Voor 48% gewijzigd door hydex op 10-11-2004 14:35 ]