Toon posts:

80pins SCSI Converters?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb voor een koopje een scsi schijf en een scsi contoller op de kop kunnen tikken:

Als controller heb ik de: Adaptec AHA-2940UW SCSI Controller
En de schrijf is: IBM DGHS 18Y (18.2 GB)

Nu weet ik geen verdere specificaties van de schrijf alleen dat het dus 80 pins is en dat ik een convertor nodig heb.
Maar aangezien ik nog nooit wat met scsi heb gedaan zou ik niet weten wat voor convertor ik nodig heb en waar ik deze kan kopen.\

Wie o wie kan mij een beetje op weg helpen
al vast bedankt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:08

lier

MikroTik nerd

Aansluiting (80 pins) wordt vaak SCA genoemd. Je moet naar 68 pins dus je hebt een SCA -> 68 pins converter nodig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar aangezien ik nog nooit wat met scsi heb gedaan
OM FAQ - Een paar basiscursussen » www.scsischool.com :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 10-11-2004 13:58 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan ook nog een speciale kabel hebben...
Zie allemaal dingen met LVD en U160 staan.

Welke van deze zou bijvoorbeeld kunnen:

LVD SCSI-kabel (5xHD68 Male + Term., 100CM)
LVD Round SCSI-kabel (2xHD68 Male, 95CM)
SCSI-3 flatcable 55cm HD68-male -> HD68-female

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je nou al die link bekeken die BalusC eerder gaf, SCSI school dus? :) Daar staat wat LVD en HVD eigenlijk zijn. Daarnaast zou je gewoon de sites van de leveranciers na kunnen kijken, vaak staat daar wat meer informatie. HD68 is overigens een externe aansluiting. ;)

In jouw geval moet je gewoon een interne 68-pin connector met terminator hebben, U160 of U2W maakt niks uit; een u160 kabel kan gerust in UW-modes werken (dat is 40mb/s). Sites als nowthatsit.nl en mr-at.nl heben trouwens ook veel scsi kabel dingen, maar de prijslijst daar heeft waarschijnlijk wat meer overzicht dan de pw. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Laurent op 10-11-2004 14:39 . Reden: Ik kan niet spellen. Ik kan niet spellen. Ik kan niet spellen. Ik kan... ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 22:02

nzyme

terror

let wel ff op dat je GEEN duo bij thatsit neemt want die was in mijn geval nogal brak. Heb daarna iets duurde u320 adapters 68pins gekocht en die werken perfect.

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1