Vaag probleem met CAS# en nieuw reepje geheugen

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag mensen,

Ik heb een beetje een vaag probleem,
Ik heb dus een nieuw reepje geheugen gekocht [Dane-elec 512MB PC3200] Omdat de vorige stuk is gegaan,
Ik had dus al 2 reepjes van et zelfde, maar der is 1 stuk gegaan. De vorige geheugen had ik geen enkel probleem, Maar sinds ik et nieuwe reepje hebt heb ik wat gaare problemen, Als ik de CAS# op 3.0 wil zetten wilt die niet lekker lopen op et nieuwe reepje, Ook niet op standaart snelheid, dan loopt die soms zomaar vast.
Terwijl ik hier eerst geen last van had. Als ik em op 2.5 zet dan loopt die wel lekker, geen vastlopers enz.
Opzich niet zon heel groot probleem maar aan de andere kant ook wel weer, want ik wil natuurlijk alles uit men mem persen, Maar et andere reepje vind et niet zo lekker om hoog te draaien en met CAS# 2.5.

Ook als ik em op 3.0 zet krijg ik sneller vastlopers om hoogere snelheid dan op 2.5? :|

Ik heb men ook nog een heodje gezocht naar et zelfde reepje als wat ik had, en ik dacht dat dit de zelfde waren. Ze lopen wel op dual dus lijkt mij dat et werkt.

Maar hoe los ik dit dus op? Soms vraagt die ook als ik men comp aan zet op een floppy derin te doen voor drivers voor de bios?? Maar heb voor de rest niks derbij gekregen ofzo.

Nou, hoop dat ik et een beetje duidelijk heb uit gelegt anders vraag maar raak.

Mvg John

Blaad

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

3.0 is 'langzamer' dan 2.5. Maar het verschil zal je niet merken. Ik heb 'tzelfde reepje, maar bij mij wil hij juist niet op 2.5 draaien, omdat de rest van 't systeem al op 't randje loopt.

(btw: lees de faq eens door, en dan vooral 't stukje over groeten doen ;))

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Scyth schreef op 10 november 2004 @ 14:40:
3.0 is 'langzamer' dan 2.5. Maar het verschil zal je niet merken. Ik heb 'tzelfde reepje, maar bij mij wil hij juist niet op 2.5 draaien, omdat de rest van 't systeem al op 't randje loopt.

(btw: lees de faq eens door, en dan vooral 't stukje over groeten doen ;))
JA DU! is 3.0 langzamer, daarom vraag ik et juist, lees es goed men post door, ;)

[ Voor 10% gewijzigd door zBEASTORz op 10-11-2004 16:12 ]

Blaad

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 16:53

Brainless-NL

lolkipo

het is natuurlijk wel belangrijk dat ie ook op cas 3 kan lopen, omdat ie nogal wat wilt overklokken. En dan betekend: inleveren op de latencies. dat bedoelt hij

Hij heeft de nieuwste bios, en ook het reepje geprobeerd in single channel opstelling.

[ Voor 24% gewijzigd door Brainless-NL op 10-11-2004 17:37 ]

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Sorry mensen, haal em toch weer ff naar boven, want hier klopt gewoon niks van. :)

Blaad

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Waarschijnlijk heb je 2 verschillende reepjes, en die ene wil niet op CAS 3 en die andere slecht op CAS 2,5 , dus dan zit je idd met een OC probleem.... :/

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
DaWaN schreef op 11 november 2004 @ 20:08:
Waarschijnlijk heb je 2 verschillende reepjes, en die ene wil niet op CAS 3 en die andere slecht op CAS 2,5 , dus dan zit je idd met een OC probleem.... :/
Dat zal ook wel et geval zijn, maar waarom wilt die niet op 3.0 draaien en (of slecht) veel vastlopers, en op 2.5 heb ik daar geen last van.

Blaad

Pagina: 1