[FLASHMX2004] Button probleem..

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey tweakers, ik zit hier met een probleem en dat is nogal vervelend, ik wil namelijk een handleiding in flash maken, in zitten 13 stappen in de handleiding en nu wil ik een menu maken aan de linker kant en daar dus 13 buttons in zetten.

Elke button moet naar een bepaald gedeelte van de timeline springen maar het lukt niet goed.

ik krijg deze error.
code:
1
2
3
4
**Error** Scene=hardware, layer=Stap1, frame=21:Line 1: Statement must appear within on handler
     gotoAndPlay(21);

Total ActionScript Errors: 1     Reported Errors: 1

Ik snap niet wat er fout aan is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
Nou "Statement must appear within on handler". Je moet flash dus nog vertellen, wanneer hij de code zou moeten uitvoeren. Zo zou het dus wel moeten werken.

code:
1
2
3
4
on(press)
{
     gotoAndPlay(21);
}

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey bedankt voor je snelle reactie :) dat verhielp dat idd al wel ja.
Maar nu geeft flash deze error.

[code]
**Error** Scene=hardware, layer=Stap1, frame=20:Line 1:
Mouse events are permitted only for button instances
on(press)

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
[/code

Het rare is dat ik het in een button doe geloof ik.
Maar als ik frame20 selecteer (waar de button in staat om naar 21 te gaan) en en druk op F9 zie ik, Actions Frame, hoe kan ik die button selecteren om daar de AS in te plaatsen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oké door eerst de button te selecteren, hihi.
Bedankt klaar zo :)

(En waar zit die edit knop hier?!)