RedHat Fedora Core 3 Final [Evaringen]

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:31
RedHat Fedora Core 3 Final is gereleased. :*)

Check http://fedora.redhat.com/ voor meer info.

Voordat ik wil upgraden van Core 2 naar Core 3 zou ik graag wat ervaringen horen van mede tweakers... dus vandaar deze post.

De Torrents zijn hier te vinden: http://torrent.linux.duke.edu/

De gewone downloads:
http://download.fedora.re...ra/linux/core/3/i386/iso/
http://download.fedora.re.../linux/core/3/x86_64/iso/

System specs | X

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Ik heb de Iso's gisteren gedownload en even vlug geinstalleerd, ik ga er later nog wat meer naar kijken (ik had maar een uurtje de tijd). Ik kan er in ieder geval het volgende over melden:

Installatie verliep zoals verwacht. Mijn PC heeft een 80 Gb schijf, met 70 Gb voor WinXP, en de rest was gevuld door FC2. CD1 van FC3 erin, booten vanaf CD, nieuwe install kiezen (er was toch niet echt veel gewijzigd in FC2, in ieder geval niet iets dat ik wilde bewaren), custom package selection, beetje de standaard X + Gnome + web + smb + OOo + devtools + server config tools geinstalleerd. 3 CDtjes wisselen en booten.

Na het opstarten de post install wizard ingevuld: User aangemaakt, tijdzone e.d. ingevuld.

Daarna de default runlevel naar 3 gezet, reboot, inloggen als user en startx gedaan.

Nadat X gestart was, Firefox gestart en twee xtermpjes open. Daar liep ik tegen het eerste probleem aan: Op een gegeven moment had ik alle FFox windows en de xterms weer gesloten, en wilde ik opnieuw een xterm openen. Het zandlopertje bleef staan, en er stond onderin de taskbar wel een schermpje met "opening Xterm", maar die verdween na 15 seconden en er kwam er geen Xterm. Nog een keer gebrobeerd, weer niet. CTRL-Alt-Backspace en opnieuw startx, toen deed alles het weer. Ik weet niet wat er mis was, maar die ga ik nog wel even proberen te reproduceren.

Daarna geprobeerd onder X om Dualhead aan de gang te krijgen (ik heb 2 IIyama 19" CRTs erop staan), maar als ik in system-config-display het tabje Dualhead aanklik, en ik zet een vinkje bij Enable Dualhead, vule de vakjes in en klik op OK, dan gebeurt er ogenschijnlijk niets. De OK knop reageert niet. Onder CTRL-Alt-F1 gekeken of er een melding kwam, en er stonden twee traceback meldingen. Die heb ik wel geprobeerd op te zoeken en toen kwam ik bij deze Bug terecht. Deze is echter in FC3 Test 3, dus ik weet niet of dat de goede is. Ga ik ook nog even verder naar kijken.

Over het algemeen ziet het er best OK uit. Het installeren verliep soepel, en Gnome 2.8 ziet er gelikt uit met het default Bluecurve theme.

Zodra ik meer tijd heb ga ik me er verder in verdiepen. Zo is bijvoorbeeld SELinux standaard Active. Deze heb ik maar active gelaten, maar ik weet nog niet echt wat het doet. Ik moet me er dus nog even een paar uurtjes achter zitten en wat docs nalezen.

P.S. Even een klein vraagje: Weet iemand hoe je de output meldingen van X (die je dus normaal op ctrl-alt-F1 te zien krijgt als je vanuit runlevel 3 op de eerste tty startx doet) in een schermpje in X te zien krijgt, want dan kan ik ze wat makkelijker nalezen en knippen e.d. zonder dat de wereld lijkt te vergaan omdat mijn twee iiyama kindjes zo'n herrie maken omdat ze terug knallen naar tekst mode?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Mijn ervaring tot nu toe: [rml][ FC3] boot niet: error 28 selected item cannot fit into mem[/rml]
Ondertussen wel opgelost door niet Grub maar Lilo als bootloader te gebruiken.

FireFox - neem het web in eigen hand

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

SrFr schreef op 10 november 2004 @ 14:10:
-knip-
P.S. Even een klein vraagje: Weet iemand hoe je de output meldingen van X (die je dus normaal op ctrl-alt-F1 te zien krijgt als je vanuit runlevel 3 op de eerste tty startx doet) in een schermpje in X te zien krijgt, want dan kan ik ze wat makkelijker nalezen en knippen e.d. zonder dat de wereld lijkt te vergaan omdat mijn twee iiyama kindjes zo'n herrie maken omdat ze terug knallen naar tekst mode?
xconsole??

maar als ik de rest van je verhaal hoor (en de rest hier) dan wacht ik nog even met een upgrade van FC2 naar FC3, beadnkt.

Mistakes are proof that you are trying...

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Een zeer tevreden FC3 gebruiker hier. :). Behalve dat GDesklets het niet doet, maar dat ligt meet aan de makers van GDesklets dan aan FC.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ben bezig aan het updaten via yum.

Voor diegenen met Fedora Core 2 of eerder:

Pluk fedora-release-3-8.i386.rpm en yum-2.1.11-3.noarch.rpm uit de Fedora Core 3 directory's van uw favoriete mirror en vervolgens:

rpm -Uvh --force <die 2 rpm's>

vervolgens ga je moeten je yum configuratie (best eerst backuppen) overschrijven.

code:
1
2
3
4
su -
cd /etc 
cp yum.conf yum.conf.fc2.old
cp yum.conf.rpmnew yum.conf

edit vervolgens de bestanden in directory yum.repos.d
code:
1
2
cd yum.repos.d
nano fedora.repo

comment baseurl uit (# weghalen)
vervang baseurl=http://fedora.... door je favoriete mirror (hier in Belgie:)

http://ftp.belnet.be/linu.../$releasever/$basearch/os

en doe hetzelfde met fedora-updates.repo

indien je een gpg key fout krijgt moet je er nog bijzetten (bij de repo bestanden):
gpgcheck=0 of je comment gpgcheck=1 uit door er een # voor te zetten

en dan gewoon yum update en binnen de korste keren ben je zo'n 1800 nieuwe pakketten aan het downloaden en updaten

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Ik had al meteen problemen van het updaten van FC2 naar FC3.
Bij het opstarten werd X niet meer geladen, systeem liep al bij opstarten vast.
Bij het opstarten in level 3 kon ik wel inloggen in console en na het de-installeren van de ATI-driver en het opnieuw generen van een xorg.conf door 'setup' kan ik weer in X komen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier had ik alleen het probleem dat de eerste bootup vast liep :D
Na een reset ging het allemaal goed en dag twee met FC3 is ook goed verlopen :) Langzaam komen er meer en meer RPM's uit en apt4rpm draait ook al.

Nu nog ATI && X.org 6.8.0... :(

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe moet je normaal gesproken packages updaten in Fedora?
Ik heb de package installation tool bekeken maar die is super onhandig als je weet welk package je mist (je kunt niet zoeken) en yum lijkt altijd alles te willen downloaden terwijl ik zeker weet dat het package dat ik heb op 1 van de installatie CD's staat....

(ik gebruik ook Mandrake en daar kijkt hij gewoon eerst op je setup cd's en gaat alleen downloaden als er een update voor is)

FireFox - neem het web in eigen hand

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

PommeFritz schreef op 10 november 2004 @ 21:22:
Misschien een beetje een stomme vraag, maar hoe moet je normaal gesproken packages updaten in Fedora?
Ik heb de package installation tool bekeken maar die is super onhandig als je weet welk package je mist (je kunt niet zoeken) en yum lijkt altijd alles te willen downloaden terwijl ik zeker weet dat het package dat ik heb op 1 van de installatie CD's staat....

(ik gebruik ook Mandrake en daar kijkt hij gewoon eerst op je setup cd's en gaat alleen downloaden als er een update voor is)
Ik heb veelal Debian gebruikt (ook Mandrake icm urpmi), dus ik heb apt geinstalleerd voor FC3.

Hoe het volgens het Fedorateam zou moeten? Ik heb ook geen idee. Na apt heb ik er ook niet meer naar gezocht om eerlijk te zijn.. :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

zAo schreef op 10 november 2004 @ 21:55:
[...]

Ik heb veelal Debian gebruikt (ook Mandrake icm urpmi), dus ik heb apt geinstalleerd voor FC3.

Hoe het volgens het Fedorateam zou moeten? Ik heb ook geen idee. Na apt heb ik er ook niet meer naar gezocht om eerlijk te zijn.. :)
Werkt dat apt voor fedora een beetje ?? Ik meende dat er nog weinig packages voor zijn

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
heb een paar dagen geleden fc3 geïnstaleerd, na een maand ofzo ubuntu te hebben gebruikt (daarvoor had ik fc2, maar die had ik afgebroken door gnome 2.8 proberen te installen). Ik ben er tevreden over, maar na wat geprul (mp3, apt, ...) crashen er vaak programma's, ze starten niet op en laaten enkel als laatste adem "segmentation fault" zien op de console :(
ik vrees dat is ga moeten reinstallen, omdat zo'n probleem nogal moeilijk is om te zoeken waar het aan ligt...

edit: reactie aan persoon hierboven, apt werkt prachtig, heel veel packages, freshrpm's is een repo, dag.wieers.com, ...

[ Voor 14% gewijzigd door Mayco op 10-11-2004 22:12 ]

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Werkt dat apt voor fedora een beetje ?? Ik meende dat er nog weinig packages voor zijn
Apt werkt niet onaardig. Vooral als je de juiste repository's weet te vinden. Yum vind ik echter ook niet slecht. Persoonlijk vind ik het prettiger werken dan apt; maar ik heb dan ook geen Debian-achtergrond.

Wat verder mijn ervaringen met FC3 zijn? De update van FC2 naar 3 mislukte vanwege mijn SATA-schijf. Tijdens het initieren van de partities werd Swap niet gevonden (installatie keek naar /dev/hde ipv /dev/sda). Vermoedelijk had ik dit nog wel op kunnen lossen, maar ik heb maar een verse install (natuurlijk via NFS) uitgevoerd (/home natuurlijk niet formateren!).

Meteen SElinux maar aangezet. Wordt nu netjes naar gevraagd tijdens installatie. Nog geen problemen kunnen ontdekken.
Firefox en Thunderbird worden standaard meegeleverd. Dus dat is mooi. Moet nu alleen weer even mijn themes bijwerken, maar dat wordt vast weer wat moois. Vooralsnog ben ik zeer tevreden.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ikzelf vind apt beter als yum, yum werkt naar mijn mening traag... het updaten van de headers is verschrikkelijk... hij haalt voor elke rpm een header binnen... dat doet apt beter... maja, eigen mening he

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb FEdora Core dinsdagavond geinstalleerd, een schone install.
Het gaat net zo makkelijk als de vorige versies.
Er zijn wat kleine wijzigingen doorgevoert mbt de installatie van de databases.
Zo heb ik gekozen voor de installatie van een Mysql database.
Deze is wel geinstalleerd op mijn systeem, maar ik kan hem niet starten of er in zijn geheel in komen.
Ik moet nog uitzoeken waar het mis is gegaan.

Ik heb ook een upgrade gedraait van Fedora core 2 naar 3 op mijn laptop.
Dit liep gesmeerd maar ben er nog niet echt aan toe gekomen om mijn laptop te testen

Jaja de paprika

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

mno

Ik heb Fedora Core 3 als dual boot geïnstalleerd naast Windows XP. Hiervoor had ik Core 2 op een aparte partitie staan. Die heb ik geformatteerd als ext3 en overschreven.

De installatie vanaf een DVD+RW verliep vrij goed, mijn PS/2 muis werd echter niet herkend. Ik moest mijn half kapotte USB muis weer aansluiten om de installatie met de muis te kunnen doen.
Tijdens de installatie konder er 2 bestanden in eerste instantie niet gelezen, komt waarschijnlijk doordat ik vanaf DVD+RW installeerde. Na een keer op enter drukken liep hij gewoon door.

Na installatie wilde de PC echter niet meer booten, het bootmenu verscheen niet. Dan maar de WinXP cd gepakt en fixmbr gedaan om weer in Windows te kunnen komen. Vanuit Windows de installatieDVD maar even op DVD+R gebrand en opnieuw begonnen met de installatie. Dit keer de partitie geformatteerd als ext2.

De tweede installatie verliep vlekkeloos maar dan wel zonder PS/2 muis. Bootmenu werkte daarna prima dus uiteindelijk is het toch gelukt. Het boot probleem lag dus aan een brakke DVD+RW of het gebruik van ext3.

Ik heb nog niet veel gedaan met FC3, het staat er vooral op om een beetje aan Linux te wennen. Het ziet er wel strak uit, de taakbalk heb ik wel meteen van boven naar beneden verplaatst. De upgrade van Firefox naar 1.0 final via RPM ging ook goed.

Alleen werkt die PS/2 muis nog steeds niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Gewoon rösti

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

mno schreef op 11 november 2004 @ 10:28:
.....
Na installatie wilde de PC echter niet meer booten, het bootmenu verscheen niet. Dan maar de WinXP cd gepakt en fixmbr gedaan om weer in Windows te kunnen komen. Vanuit Windows de installatieDVD maar even op DVD+R gebrand en opnieuw begonnen met de installatie. Dit keer de partitie geformatteerd als ext2.
....
Heb je de DVD+RW wel uitgebreidt geformatteerd? Een quick-format veroorzaakt vaak problemen namelijk. Misschien is daarom je bootloader ook wel de mist in gegaan.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:51
Zojuist heb ik een topic waarschuwing gezet, maar voor de duidelijkheid: als je een probleem hebt bij de installatie of het gebruiken van FC3, open daarvoor dan zelf een topic als het dat waard is. Uiteraard nadat je gezocht hebt.

Een draad als deze is dus geen "excuus" om vraagjes die eigenlijk nauwelijks een topic waard zijn maar lekker in te dumpen. In welke richting het hier wel moet gaan, staat in de topic waarschuwing. Houd je daar dus graag aan, thanks :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:13

Ankh

|true

Guru Evi schreef op woensdag 10 november 2004 @ 18:21:
Ben bezig aan het updaten via yum.

Voor diegenen met Fedora Core 2 of eerder:

Pluk fedora-release-3-8.i386.rpm en yum-2.1.11-3.noarch.rpm uit de Fedora Core 3 directory's van uw favoriete mirror en vervolgens:

rpm -Uvh --force <die 2 rpm's>

vervolgens ga je moeten je yum configuratie (best eerst backuppen) overschrijven.

code:
1
2
3
4
su -
cd /etc 
cp yum.conf yum.conf.fc2.old
cp yum.conf.rpmnew yum.conf

edit vervolgens de bestanden in directory yum.repos.d
code:
1
2
cd yum.repos.d
nano fedora.repo

comment baseurl uit (# weghalen)
vervang baseurl=http://fedora.... door je favoriete mirror (hier in Belgie:)

http://ftp.belnet.be/linu.../$releasever/$basearch/os

en doe hetzelfde met fedora-updates.repo

indien je een gpg key fout krijgt moet je er nog bijzetten (bij de repo bestanden):
gpgcheck=0 of je comment gpgcheck=1 uit door er een # voor te zetten

en dan gewoon yum update en binnen de korste keren ben je zo'n 1800 nieuwe pakketten aan het downloaden en updaten

Hoi ik wilde weten of dit ook zonder problemen verloopt :D
Dit omdat ik namelijk anders helemaal naar amsterdam moet rijden voor me server :) (een uurtje maar goed :D)

bovenstaande gedaan en moet zeggen het werkt perfect :D
alleen 1 ding misschien, je moet juist die mirror onder de base ff commenten.. want anders pakt hij juist daar 1 vandaan :( en dat is ruk maar goed het werkt perfect nu bij mij :D

[ Voor 10% gewijzigd door Ankh op 19-11-2004 02:36 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik heb nu ook Fedora Core 3 er op staan (amd64 versie). Geïnstalleerd van DVD. Dus dan denk je dat je alle pakketjes wel hebt. Maar d'r zit geen kernel-source bij! Ik snap niet dat ze dat niet mee leveren. Wat wel goed is dat ze nu de linuxwacom-drivers mee leveren. Alleen jammer dat het niet werkt.... (waarsch. deze bug) Ik hoop dat ze in een volgende versie ook de configuratie van wacom-tablets grafisch laten verlopen.
De pakketen zijn allemaal redelijk up-to-date.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Fedora 3 wilde niet zo best installeren op een oude P166 mmx met 64 Mb (Toshiba laptop). Het is met andere woorden wel een systeem dat wat power nodig heeft.

Verwijderd

Ik heb de DVD bestelt bij munnikes.nl en heb het gisteren geinstalled.

De installatie ging goed, op misschien een ding na: ik had aangeven bij automatic partitioning dat mijn linux partities die bezet waren door vidalinux gedelete mochten worden. Dat werkte niet, ik kreeg een vage foutmelding, en ik moest daarom via manual partitioning aangeven dat die mijn linux partities mocht overschrijven. Ik vind het overigens vreemd dat Fedora geen Windows partities kan resizen (althans, ik zag die mogelijkheid niet, en bijvoorbeeld SuSE 9.1 kon wel mijn NTFS partitie resizen)

Eenmaal geïnstalleerd werkte alles wel redelijk ok. Behalve een paar problemen nog (ok ik "dump hier nu mijn problemen", maar daar hoeven jullie mij niet mee te helpen, kan ik zelf wel opzoeken hoop ik, ik dump het hier enkel om andere gebruikers een indicatie te geven van wat voor problemen ze kunnen verwachten):

1. Geluid werkte niet. Mijn Audigy werd wel herkend, maar ik heb geen geluid. Niet de schuld van Fedora, want bij iedere Linux distro die ik heb geprobeerd had ik in eerste instantie geen geluid omdat ik digitale speakers heb aangesloten. In SuSE 9.1 wist ik dat op te lossen door alsamixer in de console op te starten en mijn audigy digital output jack te un-muten, of zoiets.
2. Windows partitie werd niet gemount, andere distro's zoals SuSE doen dat wel. Kan ik weer fstab gaan editen :(.
3. Het is nogal vervelend dat simpele dingetjes zoals flash plugins en java niet standaard geïnstalleerd zijn, want Firefox wil die plugins zelf niet downloaden (je weet wel, de melding "missing plugins"). Ook geen nvidia drivers (dat zal dan wel niet mogen i.v.m. copyrights o.i.d. dacht ik, maar in SuSE 9.1 kon je die gewoon binnenhalen via de online update en dan werkte het gewoon gelijk, bij Fedora kan ik weer het internet afzoeken naar van die vage FAQ-pagina's met moeilijke oplossingen) Gdesklets was niet meegeleverd, geen bittorrent client te vinden. Videoplayers die meegeleverd zijn kunnen standaard geen xvid enzo afspelen.

Ik snap niet zo wat hier nou zo goed aan is. Ok, ik heb een werkend OS, maar dan kan ik alsnog een aantal dagen besteden om het compleet werkend te kregen met plugins, codecs enzo. Ik vind het beter dan SuSE ofzo.

By the way, welke video player gebruiken jullie eigenlijk? Die standaard helix player kan niet zoveel formaten afspelen...

EDIT: ik heb dus net mijn geluid werkend gekregen door die setting te wijzigen in alsamixer :). Ook ben ik nog tegen een ander probleempje aangelopen, de music player die een disc error geeft zodra je een cd wil afspelen. Dat is op te lossen door udev te updaten met de update tool van Fedora.

EDIT2: nog een goede site voor FC3 is http://stanton-finley.net...3_installation_notes.html en dit forum http://fedoraforum.org/ is ook wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 14:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:42:
3. Het is nogal vervelend dat simpele dingetjes zoals flash plugins en java niet standaard geïnstalleerd zijn, want Firefox wil die plugins zelf niet downloaden (je weet wel, de melding "missing plugins").
Bij mij werkte het wel, ik kwam gisteren op een site met Flash en ik kon gewoon die plugin installeren door de 'wizard' te volgen. Misschien zou je alle updates van FC3 kunnen installeren en dan opnieuw proberen? Overigens die Flash plugin was er snel weer af ivm alle reclame meuk die ik tegenkwam (oa op t.net fp) :X
Ook geen nvidia drivers (dat zal dan wel niet mogen i.v.m. copyrights o.i.d. dacht ik, maar in SuSE 9.1 kon je die gewoon binnenhalen via de online update en dan werkte het gewoon gelijk, bij Fedora kan ik weer het internet afzoeken naar van die vage FAQ-pagina's met moeilijke oplossingen)
NVIDIA heeft zelf RPM bestanden online staan met uitgebreide installatie handleiding. Deze werken gewoon (zogoed als binary drivers kunnen werken...) maar het is heel goed te begrijpen dat ze niet standaard meegeleverd worden (ook al zou het mogen...) omdat er ONTZETTEND! veel mensen met problemen zijn in combinatie met de NVIDIA driver. NVIDIA wil geen opensource drivers beschikbaar stellen, dan moeten ze alle support zelf afhandelen natuurlijk. Niemand kan die binary drivers analyseren om te kijken wat er mis is...
Videoplayers die meegeleverd zijn kunnen standaard geen xvid enzo afspelen.
Tja, dit is ivm patentproblemen in de USA (en binnenkort hier ook in de EU) dus zie je nu bij FC alvast hoe 't binnenkort ook bij alle andere distro's is...
Ik snap niet zo wat hier nou zo goed aan is. Ok, ik heb een werkend OS, maar dan kan ik alsnog een aantal dagen besteden om het compleet werkend te kregen met plugins, codecs enzo. Ik vind het beter dan SuSE ofzo.
Het is voornamelijk wat je zelf fijn vindt. Ik vind de filosofie achter FC gewoon fijn, alleen opensource software zonder patentproblemen. Een *echt* vrij OS :)
By the way, welke video player gebruiken jullie eigenlijk? Die standaard helix player kan niet zoveel formaten afspelen...
Ik zelf gebruik totem-gstreamer-cvs die ik zelf gecompileerd heb.
Deze kan de meeste meuk wel afspelen ;) zie [rml]Felix in "[ development] Trash-test Totem"[/rml]

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Totem zal ik dan eens uitproberen. Ik heb overigens net de flash plugin rpm gedownload, en nu werkt het allemaal.

Mijn conclusie tot dusver is dat het na wat rotzooien allemaal wel werkt. Maar er is nog wel behoorlijk wat werk te doen voordat de distro echt helemaal volwassen is.

Verwijderd

http://fedoranews.org/tchung/gyum/2.0/

Ze zijn bezig met een GUI voor yum. Leek me interessant, dus ik meld het hier maar even.

BTW, ik denk dat ik totem toch maar weer dump. Het is waardeloos voor websites zoals www.omroep.nl/uitzendinggemist, ik kan daar geen enkele stream bekijken met totem en gstreamer. Het speelt ook geen WMV9 af. Mplayer kan dat wel met de plugin (http://mplayerplug-in.sourceforge.net/).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 20:46 ]

Verwijderd

Ik hou van Fedora Core! :D
Heb net mijn oude moederbord (ECS L7S7A2) omgewisseld voor een Asus A7V880. Alles deed het gewoon, en toen hij nieuwe hardware ging zoeken kwam er netjes.
code:
1
Sis ..... is removed, remove configuration?
En daarna:
code:
1
Fedora has detected Via ....., Configure?

En alles werkt gewoon! :D Hulde aan Fedora!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Ik ehh, draai em nu zo'n maandje of wat al hoor. Vind m een flinke slag sneller geworden op mijn toch al zo snelle PC, hardware werkt allemaal gewoon zoals t hoort (tip: www.atrpms.net, zie daar de madwifi RPM's, voor gebruikers van een Atheros wifi kaartje, werkt altijd goed, kan ik niet van home-compiled zeggen). Problemen tegen gekomen, ach een kleintje met m'n nvidia drivers. T startup-script zo gewijzigd dat /dev/nvidia word aangemaakt voor t starten van X, en alles werkt gewoon.
Voordeel: Kudzu werkt weer naar behoren, en houd dus niet meer het hele bootproces op (ik moest in FC2 Kudzu gewoon uitschakelen, omdat m'n bak anders niet bootte).

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 23-12-2004 00:24 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

draait goed vindt ik tot nu toe, had wel wat problemen om het ip adres te veranderen na de instalatie.
de file in /etc/sysconfig/networking-scripts/ had ik meerdere male aangepast naar het ip adres wat ik wou. echter fedora core bleef bij een eigen ip adres wat ik nooit had ingeseld.
Pagina: 1

Let op:
Dit is een "ervaringen" topic - dus wat bevalt je wel of niet aan FC3? Is het geweldig of vind je het niks? Waarom? Wat zijn nieuwe features? Wat vind je daarvan? Zulk soort dingen.

Dit topic is dus niet bedoeld om je kleine vraagjes en probleempjes in te dumpen!