[Kast] Welke mooie stille kast (100-120€)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:06
Dag tweakers,

nog niet zo lang hier, wel veel gelezen en gezocht, maar niet echt iets gevonden.
Het geval is dat mijn ouders binnenkort een laptop gaan kopen en dat het systeem dat hier beneden staat aan mij wordt geschonken (laat examenkado).

Het geval is nu ook dat hier een enorm verschrikkelijk lelijke kast omheen zit, een A-open H600A. Deze is echt niet mooi (mijns inziens) en ik vind em ook veels te warm, ondanks dat er al wat aan de ventilatie is gedaan.

Voor de duidelijkheid, even de specs:
- Pentium 4 3.00Ghz 800 Mhz
- Intel 865PE
- 1024 Mb DDR
- Aopen AX4SPE-UN Mobo
- Geforce FX5600XT 256 mb
- Aopen FSP 300W voeding
- Coolermaster 80 mm casefan
- Zalman CNPS7000B-Cu CPU-cooler
- Maxtor 120 Gb

De temperaturen in de kast zijn:
Idle: 34 graden celcius
Stressed: Oplopend tot 48 graden celsius

Mijn vraag is nu, wat voor een mooie kast kan ik krijgen voor 100-120€?
Voorwaarden:
- Geweldige Air-flow, desnoods al een vaste blowhole vooraan de kast.
- Niet wit, het liefste zwart of aluminium
- Geen bigtower
- Enige geluidsdemping van de kast.
- Geen interesse in Casemodding

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:05
de antec sonata lifestyle ideaal en superstil

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15138

kosten 104 euro ergens in de pricewatch gezien! 8)7

discogs

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 18:11
De temperaturen in de kast zijn:
Idle: 34 graden celcius
Stressed: Oplopend tot 48 graden celsius
Als je dit al te warm vindt.. Die temps zijn dik in orde, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Wilde eerst de CMStacker aanraden (wel iets duurder) maar lees nu net dat je geen bigtower wilt. ( En de stacker is huge! ). Kijk anders eens op de collermaster site, misschien dat je er nog een andere leuke case vindt.

Roomba E5 te koop

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Misschien is http://www.nexustek.nl/breeze.htm iets. Ik heb hem zelf en bevalt goed.

Oogt mooi, heeft fijne airflow, heeft geluidsdemping en zit een erg stille voeding bij.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Welke kast jij mooi vind kunnen we moeilijk bepalen.

Kijk iig eens op de site van Chieftec en Lian-Li, al zijn deze kasten wel wat boven je budget.

Zoek ook eens op "welke kast?" met de search, kun je ook een aantal artikelen vinden.
Verder zijn A-open kasten niet eens zo lelijk, kijk daarom ook eens op de site van A-open, en zet er dan gelijk een tweetal 80 mm fan's in voor de koeling.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:05
OFFTOPIC
wmeester schreef op 10 november 2004 @ 12:38:

Kijk iig eens op de site van Chieftec en Lian-Li, al zijn deze kasten wel wat boven je budget.

Zoek ook eens op "welke kast?" met de search, kun je ook een aantal artikelen vinden.
Verder zijn A-open kasten niet eens zo lelijk, kijk daarom ook eens op de site van A-open, en zet er dan gelijk een tweetal 80 mm fan's in voor de koeling.
Niet die van mij :9

discogs

• dnhelle
wmeester schreef op 10 november 2004 @ 12:38:

Je hebt daar inderdaad een punt, jullie weten mijn smaak niet, volgens mij moet ik eerder vragen wie een bepaalde ervaring met een bepaalde kast heeft.

Ik had al gekeken op de Aopen site, maar dat vond ik nogal vies tegenvallen, als ik het zo mag zeggen, niet echt mijn smaak.

Ik had ook even gekeken op de Alternate site, en had de volgende drie cases gezien, is dat ook een optie? Ik twijfel alleen of daar al een PSU inzit...

Lian Li

Enermax

Arctic silentium T2

Die laatste vind ik echt mooi, iemand al een ervaring ermee?

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De Antec SLK 3700 BQE voldoet bij mij prima. Als je een blowhole aan de zijkant wenst, is de 2650 BQE misschien iets voor je.
(Helaas allebei wel onder je budget :+)

Verwijderd

De Sunbeam Acryl serie is dan misschien een goede optie!

Een vriend van mij bezit er ook 1.
Deze kast is mega stil omdat hij van "plastic" is gemaakt dus geen gerammel of resonantie van metaal op metaal.
Op de kast is plaats voor 5! 80mm fans, als je hiervoor ultra quiet fans neem hoor je ze niet eens.
Door deze 5 fans heb je een mega goede airflow.
de kast is ook erg breed en de Harde schijfen hangen een ruime afstand van elkaar zodat ze goed gekoeld worden.

Het enige nadeel wat ik voor jou zie in deze kast is dat deze transparant is, je kan dus door de kast heen kijken.
Hij is toch het overwegen waard!

Verwijderd

owja hij kost MAAR €45,-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 13:04 ]

• dnhelle
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 12:56:
Het enige nadeel wat ik voor jou zie in deze kast is dat deze transparant is, je kan dus door de kast heen kijken.
Hij is toch het overwegen waard!
Het klonk goed, totdat het doorzichtige in het verhaal werd gebracht... Is mij een beetje te, ik ben niet zo'n fan om de binnenkant te zien.

Liever een mooie strakke kast...

Maar heeft nou iemand ervaring met de bovenstaande systemen?
En wat voor een voeding zit er eigenlijk in die Arctec? Ik kan het nergens vinden, ook niet op de site van de fabrikant.

Verwijderd

dnhelle schreef op 10 november 2004 @ 13:01:
[...]

Het klonk goed, totdat het doorzichtige in het verhaal werd gebracht... Is mij een beetje te, ik ben niet zo'n fan om de binnenkant te zien.

Liever een mooie strakke kast...

Maar heeft nou iemand ervaring met de bovenstaande systemen?
En wat voor een voeding zit er eigenlijk in die Arctec? Ik kan het nergens vinden, ook niet op de site van de fabrikant.
tja, wat je eventueel kan doen is kijken of ze er in "normale" uitvoering is.

Ik ben ook van plan zo'n kast te kopen of een Nexus Breeze
Spuit de kast vanaf de binnenkant zwart en klaar!
kost je 8 euro extra voor een snel droogende spray paint.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 13:07 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:56

Shuriken

Life is all about priorities

Aarsbuds0r schreef op 10 november 2004 @ 12:36:
Misschien is http://www.nexustek.nl/breeze.htm iets. Ik heb hem zelf en bevalt goed.

Oogt mooi, heeft fijne airflow, heeft geluidsdemping en zit een erg stille voeding bij.
Het is maar wat je fijne airflow noemt. Er gaat totaal geen flow langs de hdd's.

Ik raad je aan om een kast te nemen met 120 mm fans voor en achter. Dus bv. de Sonata. Dit is een kast die op de fora van www.silentpcreview.com ook erg populair is.

De nieuwe BA serie van chieftec heeft trouwens ook 2 x 120 mm fans. Ik heb echter nog geen positieve verhalen hierover gelezen op
bovenstaand forum.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• dnhelle
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 13:06:
[...]
Spuit de kast vanaf de binnenkant zwart en klaar!
kost je 8 euro extra voor een snel droogende spray paint.
dnhelle schreef op 10 november 2004 @ 12:30:

Voorwaarden:
- Geen interesse in Casemodding
;) Wel bedankt voor het meedenken, maar ik heb liever een kant en klare kast... Voeding wil ik er nog wel bijkopen...

Even het lijstje van daarnet aanpassen, de Enermax valt voor mij eigenlijk af, toch niet zo strak als ik eerst vond...

Dus, iemand ervaring met de volgende 2?

Lian Li

Arctic silentium T2

Oja, in het geval van de Lian Li zit er geen voeding in... 400 Wat zal dan wel genoeg zijn..

• dnhelle
Even een overdenking mijnerzijds...

Als ik voor die Lian-Li zou gaan (PC3077-B) Dan heb ik een case in huis met twee 80mm fans en geen voeding voor 129 euro. Dan is ie hier thuis gebracht voor 142,50 euris...
Maar dan zit ik zonder voeding die ik toch best wel nodig heb. Naar schatting komt er dan een voeding van 60 euro bij (gemiddeld) waar ik dan in totaal op 210 euris uitkom.

Das zo'n 60 euro boven budget...

Als ik nou voor de Arctec zou gaan (silentium T2) dan heb ik een case voor 109 euro, met een voeding (350W) en 4 80mm ventilatoren... Deze staat dan voor 122,50 euri's bij mij op de stoep...

Das zo'n 2.50 euro boven budget...

Kan mij iemand vertellen of hier nog iets aan kan worden toegevoegd?
Of dat er nog cases zijn waaraan ik moet denken, die het overwegen waard zijn?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
dnhelle schreef op 10 november 2004 @ 14:04:
Kan mij iemand vertellen of hier nog iets aan kan worden toegevoegd?
Of dat er nog cases zijn waaraan ik moet denken, die het overwegen waard zijn?
Thermalthake's Tsunami (oid) vind ik erg mooi... 125 euro bij Gistron, ex voeding.. maar dat is ook boven je budget denk ik....

iRacing Profiel

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik heb toevallig gisteren mijn thermaltake tsunami gehaald :)
ben er zeer tevreden over, 12cm fans, mooi design, stil

http://www.thermaltake.com/xaserCase/tsunami/bna/bna.htm

ook kijken waard denk ik 99 euro bij alternate.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:40
Misschien dat we ooit een topic kunnen maken met allemaal cases, prijzen en de ervaring van mensen. misschien nog wel discussie waardig.

Ik snap jou punt ook wel pollewob, nu krijgen we een opsom-topic, met iedereen die roept "Deze moet je nemen, beter, efficienter etc"

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 10-11-2004 14:17 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is niet te doen, het wisselt zo snel en het zijn er veel te veel.

Deze gaat trouwens dicht, dit heeft geen zin zo (net vergeten te sluiten) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.