''Simpel Netwerkprobleem''

Pagina: 1
Acties:

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 12:41
Sinds gisteren is opeens het internet van het netwerk af niet zo heel erg dat gebeurd wel vaker Casema/wanadoo. Maar het geke was dat het vertikte te gaan werken ook vandaag nog niet. Ik heb contact gehad met casema zoon 45 min en van alles geprobeer even wat steek woorden:

in eerst isnstantie d8 ik aan een virus of spywaredus:
MSCONFIG
Veiligemodus
veiligemodus met netwerk
Webroot
Ad-aware
avg virusscanner niet de laatste updates ivm geen inet
norton 2003 nieuw geinstaleerd helemaal geen updates.
Modem werkt volgens casema
getest computer>modem werkt ook niet.
system32>ect>host is goed

het netwerk zie er als volgt uit modem (mortorola>router SMC) 1 98 pc 2 xp pcs en soms een laptop(xp). maar modem>computer weigert hij dus ook.

Alles hierboven heb ik getest zonder router! om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

Alle instellingen staan op automatisch volgens mij, het was een static netwerk.

Het vreemde is dus dat hij wel werkt met ipadressen van sites! maar de www.... niet en ook de popmail werkt niet.

heeft iemand dit eerder gezien is het misschien toch een virus?:'( ik kom er niet meer uit!

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 21:52
Ik denk dat je dns server ip adressen niet kloppen. Kijk eens in je router of die een dns heeft zo niet vul hem dan in van wanadoo en op je station de ip van je router als dns

What we do in life echo`s in eternity

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Lijkt me een DNS fout, zet in de tcp/ip config eens bij DNS configuratie
primaire ip: 194.134.5.55
secundaire ip: 194.134.5.5

Dat zijn de adressen van de wanadoo DNS servers :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DjCasemod
Ik ben nu natuulijk niet thuis en de remote werkt ook niet, maar die staan op automatisch dat is niet voldoende denk je? (ga het straks gewoon proberen)

De router heeft overigens een gewoon een dns die is gewoon goed maar ook dat werkt niet :S en hoe kan dat dan opeens veranderen?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:08

sphere

Debian abuser

Kan je helemaal niets?
-pingen op IP adres
-surfen op IP adres

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• DjCasemod
surfen dus wel allen weet ik de ip adressen niet uit mijn hoofd.
pingen van ip in de meeste gevallen wel van een website ook niet.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Kijk wat je DNS-servers zijn, controleer of dat ook echt DNS-servers zijn en probeer hun ip-adressen te pingen.

Leven is meervoud van lef

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11
Lijkt inderdaad zoals hierboven al gezegd op een DNS-server probleem. Vraag is alleen of je deze normaal gesproken "krijgt" van je ISP, of dat je hem handmatig in moet voeren.
Dit zou je na moeten vragen bij je ISP. Vraag dan ook gelijk wat het zou moeten zijn, dan kun je dit alsnog handmatig instellen.
(oh ik zie net dat die er al staan)

• DjCasemod
okey ik bekijk het en test het vanmiddag weet ik dan meer!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probeer ook eens WinSockXPFix. Dit programmaatjes repareert eigenlijk de netwerkinstellingen en zet ze terug zoals ze stonden toen de pc/netwerkkaart geinstalleerd werd.
Als je spyware hebt verwijderd, dan heb je redelijk grote kans dat een van die programma's iets had aangepast in je netwerkconfiguratie (in het register en aan bestanden). Mocht dat gebeurt zijn, dan heb je grote kans dat na het draaien van bovengenoemd programmaatje het weer allemaal goed werkt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• DjCasemod
ga nu op huis aan ook dat ff proberen maar het is op alle pcs he ook waar geen spyware op tond

• DjCasemod
Turkish schreef op 10 november 2004 @ 12:25:
Lijkt me een DNS fout, zet in de tcp/ip config eens bij DNS configuratie
primaire ip: 194.134.5.55
secundaire ip: 194.134.5.5

Dat zijn de adressen van de wanadoo DNS servers :)
Opgelost d8 ik, maar waarom pakt hij automatisch de verkeerde? :?

ik kan nu bijvoorbeeld wel nu.nl bekijken maar tmf.nl niet :S krijg iets vaags als www6.overture. spyware end zijn inmiddels weg

[ Voor 17% gewijzigd door DjCasemod op 11-11-2004 00:04 ]

• DjCasemod
Het volgende probleem blijft zich voordoen de meeste sites werken niet ookal is de dns ingesteld :S

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Is de DNS ook de DNS die je provider aanraad? En zoek eens naar een file genaamd HOSTS, en kijk eens wat daarin staat.

Leven is meervoud van lef

• DjCasemod
127.0.0.1 localhost

en heb de DNS van de wanadoo site gepakt maar pingen naar www.ilse.nl pakt hij nog steeds niet! ook als de router ertussen uit is!

Verwijderd

Heb je je modem al eens een uurtje (lees: ruim langer dan uit en aan) zonder stroom gezet?

• DjCasemod
wel al 3 min maar een uur werkt dat probeer het wel ff zo? ik heb wel de dns zelf ingesteld static nu he automatisch pakt hij niet

[ Voor 19% gewijzigd door DjCasemod op 11-11-2004 15:20 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
DjCasemod schreef op 11 november 2004 @ 15:10:
127.0.0.1 localhost

en heb de DNS van de wanadoo site gepakt maar pingen naar www.ilse.nl pakt hij nog steeds niet! ook als de router ertussen uit is!
Sites kunnen ping ook blokkeren he... :)

• zomertje
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Tussenliggende routers kunnen ping ook blokkeren, dan krijg je timeouts in je traceroute en gaat ie daarna gewoon weer verder (ziet er raar uit, maar de kpn heeft er een handje van)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1