[C#.NET PPC] bitmap transeparant op pocket PC

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:02
ik iwl een plaatje op een pocket pc transparantmaken. dit ivm twee bitmaps die in een picturebox komen en transparant moeten zijn, zodat de onderste bitmap nog zicht baar is.

er staat op dit forum hoe dit moet in .NET, maar dit werkt niet op de pocket PC. want er bestaat geen actie bitmap.maketransparant(color) in compact framework.

[rml][ vb .net] picturebox layeren[/rml]

hier staat het ook bij unt 37.11

http://www.syncfusion.com/FAQ/WinForms/FAQ_c3c.asp

weet iemand hoe ik dan twee plaatjes kan laten zien in picture box en dat deze transparant zijn?

thanks

[ Voor 8% gewijzigd door klaasopurk op 10-11-2004 12:21 ]

Klaas

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb geen ervaring met het .net compact framework. Maar als er geen methode voor is zou je zelf een methode kunnen maken die de 2 bitmaps samenvoegt en er dus 1 plaatje van maakt aan de hand van welke pixels transparant moeten zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:02
heeft niemand verder een idee?

anders moet ik inderdaad deze functie zelf schrijven,
maar heeft iemand daar een idee over hoe ik dat aan moet pakken?

Klaas

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

heb je deze bekeken?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• erkje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Moet het per sé met bmp's dan? Als het nou met gifs kan, is transparantie een stuk makkelijker.
:X

taste and see that the Lord is good

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kan toch gewoon bitmap 1 doorlopen, pixel voor pixel, en kijken of deze pixel van een bepaalde kleur is, zo ja, dan geef je deze pixel de kleur van de anderen bitmap.
Pagina: 1