Toon posts:

[AD] Custom ADM file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy !,

Ik wil in een Win2003 server Active directory met WinXP clients een policy maken waar ik de onderstaande instellingen mee kan wijzigen (klik plaatje hieronder...)

Afbeeldingslocatie: http://chimaera.servebeer.com/prestaties.JPG

Dus bijvoorbeeld de instelling "menu's schuivend of met overgangseffect in beeld brengen" wil ik via active directory kunnen uitschakelen.

Ik kan deze instelling zowieso al niet in de standaard policy's van Win2003 vinden, en verder kan ik nix vinden met google enz waar ik uberhaupt custom ADM files zo kan downloaden.

Als jullie een manier weten om deze instellingen toch via AD uit te rollen, en maybe ook een site weten waar ADM files kant en klaar te downloaden zijn ben ik erg gelukkig 8)

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
ADM files kan je ook eenvouding zelf maken. De registersettings die je voor jouw voorbeeld moet hebben kan je waarschijnlijk wel vinden in de: [XP] Unattended Install CD topics in WoS.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kan dus deze instellingen ook via register settings in bijv een vbscriptje veranderen?

Wat ik begrepen heb is dat ADM files maken niet makkelijk is... maar ok ik kan het natuurlijk eens gaan proberen....

Ik ga maar eens op zoek naar een registry-key waarmee ik deze instellingen kan wijzigen, als iemand dit zo weet hou ik me aanbevolen ;)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Algemeen, als je wil weten waar welke reg key zit kan je volgende methode toepassen:

Je neemt een snapshot van je systeem
Je veranderd de instelling (en doet niets anders)
Je neemt een nieuw snapshot van je systeem

vervolgens ga je browsen door het verschil, de veranderde reg keys, zitten nu opgenomen in je resultaat..

Op op de CD vab windows 2000 Server was veritas WininstalLE meegeleverd. Hiermee kan je dit doen. Waarschijnlijk kun je deze tool ook wel nog ergens downloaden. Er zijn ook versie's waarmee je enkel snapshots kan maken. Probeer een versie te pakken te krijgen met browser, das het handigst :p

You don't need eyes to see, you need vision

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan is WininstallLE (of 2003) nogal overkill, je kan beter regmon oid gebruiken: minder intrusive.
Voor je WininstallLE een discovery laat runnen moet je eerst al een extra WS hebben + een dichte omgeving, en dan meent discovery ook nog eens alle keys mee die routine-wise al door Windows applicaties gebruikt worden (ja, ook als je helemaal niks doet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een mooie oplossing gevonden, Tweak-o-matic.EXE

Een progsel van microsoft waarmee ik WMI scripts kan genereren en waar ook de functies in zitten die ik wil aanpassen in active directory 8)

Toch vraag ik me nog af of er nog meer ADM files bestaan naast de standaard meegeleverd met win2003srv en de office ADM files...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 09:08 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 09:06:
Ik heb al een mooie oplossing gevonden, Tweak-o-matic.EXE

Een progsel van microsoft waarmee ik WMI scripts kan genereren en waar ook de functies in zitten die ik wil aanpassen in active directory 8)

Toch vraag ik me nog af of er nog meer ADM files bestaan naast de standaard meegeleverd met win2003srv en de office ADM files...
In de resource kit zitten er ook nog volgens mij.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zijn de standaard templates.

Volgens mij wil TS nog een aantal extra dingen via eigengeschreven templates verwerken.

Ik heb een tijdje terug nog naar reg2adm gekeken maar dat werkte ook niet helemaal van jedat..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn idd de standaard templates die was ik al eens tegengekomen, ik ben dus op zoek naar zelfgeschreven/aangepaste templates voor policy's die je niet in de standaard templates tegenkomt...

Btw Koffie, kun je ook de move naar WOS uitleggen, ik bedoel we praten hier toch over ADM files --> active directory, dus servers? no offence, maar ben wel benieuwd..

Ohwell, mijn probleem is opgelost zoals ik eerder schreef, maar ben nog steeds benieuwd of er een manier is om andere policy's uit te rollen dmv een aangepast ADM bestand, of een makkelijke manier om ze zelf te schrijven...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zelf schrijven van ADM files is niet zo heel moeilijk toch? Het kost even gewenning maar als je de standaard ADM files er naast houdt kom je al snel een heel eind :)

Voor Terminal Services (welke ook wel settings heeft voor niet-terminal services) kan je eens hier kijken: http://portal.loginconsul...tion=display;threadid=416 :)

Verder - als je vragen hebt over het moderatie beleid van koffie mail dan even koffie of open een topic in Schop een Modje. Dit soort zaken worden niet in tech topics besproken namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
"Do not use the ALLinONE template for Group Policies in a Active Directory environment. The True Control Template is specially created to integrate seamlessly with the default group policies."

Dus daar kan ik ook niets mee" :>

En wat die move van Koffie betreft, laatmaarhangen, veeltemoeilijkgedoeallemaal :+

Maar ik ga denk ik eens verder kijken naar het zelf maken van ADM files, wie weet hoever ik kom B)
Iig thanx voor alle reacties tot nu toe!
Pagina: 1