Toon posts:

Doe het zelf omnibounce/diffusor maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

Kan je zelf ook een soort omnibounce (soft box, diffusor, hoe noem je zoiets) maken???? Ik heb een nikon 5700 cp, ik heb het zelf al eens geprobeerd met een doorschijnend stofje er voor te plaatsen maar dan is de flits niet krachtig genoeg meer en krijg ik een hele donkere foto. WIl het eerst eens zo proberen voor ik voor een externe flitser ga kijken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Leonie.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix van Leonie naar Doe het zelf omnibounce/diffusor maken? , dat maakt het wat duidelijker ;)

Verder hoeft groeten niet ineke1, door te posten groet je je medetweakers al :)

LinkedIn
Instagram

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb eens een klein wit stikkertje op m'n flitser geplakt om zo'n zelfde effectte creëren, geen stikker die de hele flitser bedekte maar ongeveer de helft, maar dan dat het stikkertje in het midden zit..
code:
1
2
3
4
5
|__________|

^zoiets zeg maar, maar dan anders :P
(de buitenste lijntjes zijn de randen van je flitser, en het binnenste vierkantje is het witte stickertje)

werkte ook redelijk goed, zorgde ervoor dat je onderwerp minder licht opving.
|

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 11:50:
hallo!

Kan je zelf ook een soort omnibounce (soft box, diffusor, hoe noem je zoiets) maken????
Omnibounce is goed :)
Ik heb een nikon 5700 cp, ik heb het zelf al eens geprobeerd met een doorschijnend stofje er voor te plaatsen maar dan is de flits niet krachtig genoeg meer en krijg ik een hele donkere foto.
Tsja, een kenmerk van een omnibounce is natuurlijk dat het licht kost. Bij de omnibounce die ik gebruik is dat iets van 2,5 stops, dus een behoorlijke hoeveelheid. Je moet de camerasettings hiervoor compenseren. Ik weet niet wat voor mogelijkheden jouw camera hiertoe biedt.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Van Metz zijn er misschien ook wel losse bouncesets te koop die je met klitteband aan je flits kunt bevestigen.
Werkt best prettig en simpel.

Gadgets FTW!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Zou dat witte plakband niet werken? Of zou dat ook te weinig doorlaten? (met dat witte plakband bedoel ik, dat doffe plakband zegmaar)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Een flitser kan erg warm worden als hij zijn ontlading geeft, pas dan ook op met plastic zomaar voor je flitser plaatsen :)

Verwijderd

@ zmn : het gaat hier over ms en dan heb je niet of nauwlijks last van warmte, dat is te verwaardelozen

ik heb er zelf 1 gemaakt van een wit fotokokertje daar een gat uit gesneden zodat hij precies over mijn flitser valt , het werkt perfect! :O :O
het ziet er alleen niet uit , maar what the heck _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bithop/images/omnibounce.jpg

meer info vind je op

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=11032

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 22:17 ]

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

De energie die tijdens die enkele ms vrij komt tijdens een flits ontlading, kan weldegelijk schadelijk zijn voor je flitser. Ze raden het dan ook in de gebruiksaanwijzing af om er iets voor te doen dat er niet geschikt voor is.
Ik neem aan dat een externe flitser die hier wordt beoogd, minimaal richtgetal 36 heeft. Mijn flits heeft een richtgetal van 54 en kan best warm worden bij intensief gebruik.
Nog ff een voorbeeldje, een vriend van me had een keer een simpel stroboscoopje gemaakt en 2 spiegeltjes achter het buisje geplaatst (hoek van 45 graden). En toch wist de flits 2 gaatjes te branden in het plastic dat ervoor zat, precies waar de spiegeltjes de flits via de spiegeltjes door het plastic kwam...

Gadgets FTW!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ursamajor schreef op 10 november 2004 @ 22:39:
De energie die tijdens die enkele ms vrij komt tijdens een flits ontlading, kan weldegelijk schadelijk zijn voor je flitser. Ze raden het dan ook in de gebruiksaanwijzing af om er iets voor te doen dat er niet geschikt voor is.
Ik neem aan dat een externe flitser die hier wordt beoogd, minimaal richtgetal 36 heeft. Mijn flits heeft een richtgetal van 54 en kan best warm worden bij intensief gebruik.
Nog ff een voorbeeldje, een vriend van me had een keer een simpel stroboscoopje gemaakt en 2 spiegeltjes achter het buisje geplaatst (hoek van 45 graden). En toch wist de flits 2 gaatjes te branden in het plastic dat ervoor zat, precies waar de spiegeltjes de flits via de spiegeltjes door het plastic kwam...
Doe eens voor de lol de binnenkant van een flopy (de floppy zelf dus, schijfje) tegen je flits. Er zal een mooi stukje rook komen en de plek van de flits zal zichtbaar zijn op de floppy zelf. Fijn hé.

Verwijderd

idd er bestaat denk ik wel verschil tussen er direct iets op (niet bij mij van toepassing) plus veelvuldig flitsen, maar met wat ruimte er tussen zoals een filmkoker, en niet bereveel achter elkaar flitsen valt het volgens mij reuze mee.
Pagina: 1