Toon posts:

Intel (ICH6R) Raid weigert cold boot met ASUS P5GDC Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord heeft de ICH6R southbridge controller waarmee je S-ATA disks als RAID kunt instellen. Dit heb ik dan ook gedaan (2x 200 GB Baraccuda Seagate S-ATA disks, gekoppeld aan de "master" SATA1 en SATA2 ports, Raid 0, stripe size 128 KB, 1 Volume).
In de Bios (overigens inmiddels geflashed naar de laatste versie) heb ik ingesteld:
S-ATA als Raid, Boot Rom enabled.
Verder heb ik een andere (ITE) controller (eveneens op het mobo aanwezig) gedisabled omdat ik die niet gebruik.

Het probleem is dat bij een koude boot, de bootrom melding CTRL-I niet altijd verschijnt (soms wel maar met "rare" karakters). Wanneer het me dan toch lukt om via CTRL-I in de utility te komen wordt er vervolgens gemeld: Too many volumes and No boot disk found; overigens nog steeds met her en der "rare tekens"). Wanneer ik dan uit de utility ga, wordt er nogmaals gemeld dat er geen bootable device wordt aangetroffen.

Reboot ik hierna via CTRL-ALt-DEL of via de reset button (dus een warme boot), dan gaat alles prima. CTRL-I verschijnt met de juiste gegevens, Raid Status is Nornal en er wordt aangegeven dat de Raid configuratie bootable is. Geen rare tekens. Windows XP Prof-SP1 start daarna normaal op.

Mijn probleem is dus dat ik bij gebruik van de PC 2 x moet booten om aan de slag te kunnen en daar wil ik uiteraard vanaf. Iemand enig idee wat hier het probleem is? Ik heb ergens gelezen sommige mobo's met deze ICH6R chip zouden worden teruggeroepen als gevolg van een fabricage fout in een bepaalde periode. Kan dit hier iets mee te maken hebben?

Vast bedankt, JP2

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand enig idee?