MS ACCESS --> VB --> Zoeken tussen 2 Datums

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104997

Topicstarter
Hi Best of All,

Ik heb een ms-access database met een rapport, ik wil graag dat wanneer je het rapport opent, een pop-up krijgt waarbij je kan zoeken tussen 2 Datums, en dat hij vervolgens het resultaat geeft van die tussen 2 ingevulde datums.

** Ik heb een tabel genaamd : Concertgegevens, en vervolgens met de aanvang datum van bijv 1/1/2004 t/m 1/1/2005. Ik wil dus graag tussen deze liggende datums kunnen zoeken (bijv tussen 10/05/2004 en 15/08/2004) en dat ik daarvan het resultaat te zien krijgt in het rapport.

Who can help me out ?? :|

All the best,

- J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

André

Analytics dude

Gebruik in je query het woord BETWEEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh okay That simple ? :9 , en dan krijg ik automatisch de pop-up ook te zien wanneer ik de rapport open ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm, doesn't work man.. moet ik niet iets met VB doen ? ik heb het gevoel dat VB de oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Jermaine2028, als je nog wat toe wilt voegen aan je post, kan je dan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Anoniem: 104997 schreef op 10 november 2004 @ 11:44:
hmm, doesn't work man.. moet ik niet iets met VB doen ? ik heb het gevoel dat VB de oplossing is
Dat gevoel is juist :) Je zou bijvoorbeeld op de volgende manier te werken kunnen gaan:

- Maak een formulier met daarin een knop. Door op de knop te drukken moet uiteindelijk je rapport tevoorschijn komen, maar het is allereerst van belang een pop-up te laten verschijnen waarin je het datumbereik aangeeft. Deze pop-up kan een formulier zijn, maar ook een messagebox met 2 invoervelden. Zoals al eerder geopperd is, dien je voor het datumbereik de functie BETWEEN te gebruiken.

- Als het datumbereik is ingevuld, dan zet je deze 2 waarden in een query, van bijvoorbeeld de vorm:

code:
1
SELECT Concertdatum FROM Concerten WHERE Aanvangsdatum BETWEEN datum1 AND datum2

Aan de hand van de uitvoer van de query vul je het rapport en roep je dat aan (allemaal volgens VB). Het is dus noodzakelijk het rapport pas dán te laten verschijnen.

By the way: als je VB-code wilt maken achter een knop, dan zet je de knop ergens neer, klikt erop met rechter muisknop en kiest dan voor Gebeurtenis Opbouwen -> Gebeurtenis Opbouwen voor Programmacode

Suc6!
Pagina: 1