Toon posts:

Praktijk ervaring: welke USB 2.0 Hardiskcasing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met spoed op zek naar een externe USB 2.0 harddisk case. Deze moet aan minimaal 2 voorwaarden voldoen
1. Ik moet er in dos vanaf kunnen booten (mijn bios ondersteund dit)
2. Er moeten hardisken van >160GB ondersteund worden!

Het enige wat ik wil weten zijn CONCRETE ervaringen, het type en waar ik ze kan kopen!

Waarom dit topic? Ik heb search gebruikt en krijg nergens een concreet antwoord welke type aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Ook op de sites van fabrikanten (als deze al te achterhalen valt) staat niets over bovengenoemde voorwaarden of het staat er keihard dat USB booting niet ondersteund wordt.
Ik heb ook met diverse leveranciers gemailt/gebelt maar kreeg ook hier geen concreet antwoord.

Wie o Wie

Jaap

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Welke merken heb je gezocht?

Maxtor, Freecom, Western Digital etc etc.

(Ik neem dat je gewoon lege behuizing wilt en niet kant en klare)

Je wilt met de extern harde schijf booten via usb met dos als besturingssysteem.

Waarom wordt het afgeraden?

[ Voor 56% gewijzigd door Silver7 op 10-11-2004 11:12 . Reden: Lezen is ook kunst ]

Verwijderd

Topicstarter
Herstel:

1. Ik wil van de schijf kunnen booten! Doel: dos opstarten alla m'n usbstick om ghost images terug te zetten als ik bij klanten zit (deze passen niet meer op CD en lang niet iedereen heeft een DVD-ROM speler.

3. Ik wil wel graag zelf een schijf kunnen plaatsen.... Doelstelling is voor nu m'n 300GB raid configuratie backupppen... Dit lukt niet meer op tape!

@Silver7:
Ik wil inderdaad een lege casing.
Dos booten wordt nergens echt afgeraden behalve bij q-tec. Maar of het zomaar met elke type kan is totaal niet duidelijk. En dit is voor mij wel kritisch!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 11:58 ]

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 11:11:
@Silver7:
Ik wil inderdaad een lege casing.
Dos booten wordt nergens echt afgeraden behalve bij q-tec. Maar of het zomaar met elke type kan is totaal niet duidelijk. En dit is voor mij wel kritisch!
Neem die Qtec niet! Ik gebruik deze casing op mijn werk en het zijn ware hardeschijf verslinders. De koeling van de behuizing is zo slecht dat er al 4 hardeschijven dood in zijn gegaan, binnen een half jaar. De behuizing word trouwens ook kokend heet (niet meer vast te pakken!)
Op mn werk hebben we maar gaten geboord in de casing, dat scheelt. Maar dit is in mijn ogen absoluut GEEN aanrader!

Verwijderd

de conceptronic hd casing blijft lekker koel en werkt gewoon met alleen een stroomstekker dus niet een aparte blok tussen de stekker. maar ik weet niet of deze 160+ ondersteunt ik gebruik hem met een 120gb. het ding is ook bijna helemaal van aluminium

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik er nu 2 die zouden kunnen qua groote:
Sweex en Conceptronics (zouden resp. 300 & 400 GB aan moeten kunnen.

Blijft booten over. Werkt dit nou wel of niet alla een usb stick? en zo nee hoe kom ik er dan achter hoe het wel moet?

jaap

Verwijderd

de conceptronic kan je booten ik heb windows xp erop geinstalleerd gehad. maar windows kan gewoon niet op een externe hd geinstalleerd worden. maar hij kan dus wel booten. en werkt als een usb stick

p.s. Dit werkt dus alleen als je mobo booten van usb ondersteunt

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de conceptronic met een 200GB maxtor besteld.... Dank voor jullie reacties!

Jaap
Pagina: 1