Toon posts:

zelfgebouwde PC wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe zelfgebouwde PC wil niet booten. Het lampje op het moederbord is groen (ik zie ook maar 1 lampje, dus niet 1 van de 4 lampjes).
Als ik hem aanzet gaan er aan de voorkant twee ledjes branden (groene van de power en een oranje, waarvan ik niet zeker weet waarvoor die is). De ledjes van de DVD-RW en Floppy-disk gaan NIET branden.
Daarnaast gaan de twee achterste koelers in de kast ongeveer een halve seconde draaien, maar lijken daarna als soort beveiliging te stoppen. De koelers van de voeding en de CPU gaan niet draaien.

Hier mijn systeem:
Intel D915PGN moederbord
Intel pentium 4, 3.00Ghz, 800Mhz FSB, 1MB L2 Chache
Kingston Dimm 512 MB DDR SDRam PC3200, 400 Mhz (2x)
Hitachi Deskstar, 160 GB, 7200RPM
Lite-On DVD-RW +- DL 16x
Sony 3,5' floppy-disk
Geforce 6600GT

en dat alles in een Antec Peformance SX835II-kast

Ik heb de 3D-kaart, voedingskabels en geheugen-Dimms allemaal al minstens 2x opnieuw erin gezet. Ook heb ik het systeem geprobeerd kaal op te starten. Niets.
De jumper van de bios heb ik ook een keer op de andere pinnetjes gezet en weer terug gezet om die te resetten.
CPU kan eigenlijk ook niet kapot zijn, want volgens mij zou dan het groene lampje op mijn mobo niet gaan branden, maar bv rood zijn. Dat groene lampje zit overigens naast de 2x10-voedingskabel, dus misschien zegt dat lampje alleen iets over de voeding. Echter, ik zie geen andere ledjes op mijn mobo.

De HD is met een Serial-ATA aan het mobo bevestigd, dus ik heb geen problemen met master en slave m.b.t. de DVD-RW

Het mobo zit met 3 koperen busjes (die bij de kast waren geleverd....bij het mobo zaten geen schroefjes) bevestigd aan de kast. Dus mobo boven de schroefpinnen van de kast geplaatst en op de 3 plaatsen waar hij de busjes wilde pakken heb ik hem van boven op het mobo vastgedraaid. Daarnaast zit mobo ook nog eens vast met de schroef van de videokaart. Volgens mij raken er geen andere schroeven het mobo, maar daar ben ik niet helemaal zeker van, maar wel redelijk zeker.

En de voeding is een 350W-voeding die al in de kast zat.

Ik ben alleen niet helemaal zeker of de CPU er wel goed in zit. Ik moet redelijk wat druk uitoefenen (niet echt kracht zetten, maar wel druk uitoefenen) om hendeltje weer naar beneden te krijgen. Is dat normaal? Moet je bij de 775-socket en een pentium 4 de CPU nog aandrukken in de socket of gewoon er goed inleggen en zooitje weer dichtmaken?

Wat kan het zijn???

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
is al opgelost! Om de een of andere reden mochten mijn rear fans niet op mijn mobo aangesloten zijn (tenminste, toen ik ze los haalde deden ze het ineens en de rest ook)