Toon posts:

[Speedtouch] MySQL poort (3306) forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb thuis een Mailserver draaien op basis van Exchange. Nu gebruik ik deze server af en toe ook als ontwikelbak voor websites op basis van JSP of PHP en hiervoor draait er ook een MySQL server (4.0.20) op.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om er van buitenaf verbinding mee te maken. Niet via MySQLFront, MySQL Control Center e.n.z.

De server heeft een statich ip-adres achter een Speedtouch router waar ik port 3306 op heb geforward naar het IP van de server. Email, FTP, RDP en web worden allemaal correct geforward en werken al maanden perfect.

Als ik een scan op poort 3306 doe vanaf www.auditmypc.com staat er netjes dat hij open staat. De firewall in Windows 2003 Server staat uit.

Iemand een idee? Ik heb op GOT gezocht, maar niemand heeft daar problemen gehad met extern connecten naar de MySQL server. Ook via Google kan ik niet iets vinden wat slaat op mijn probleem.

Oh ja, ook een telnet sessie naar port 3306 werkt niet.

Foutmelding van de MySQL front ends:
Can't connect to MySQL server on xxx.xxx.xxx.xxx' (10060)

• Revo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Just checking
Je hebt zowel de TCP als de UDP poort geforward?

Greetz

Hi I'm a signature virus, copy and paste me into your .sig!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07
heb je wel bij de mysql user permissie gegeven dat een extern ip erin mag? standaard kan je alleen met localhost access krijge

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Blockhead schreef op 10 november 2004 @ 19:26:
Just checking
Je hebt zowel de TCP als de UDP poort geforward?

Greetz
Dat is een goeie, ik zit nu binnen mijn eigen netwerk, maar zal het morgen vanaf mijn werk proberen.

Ik heb de user voor zowel localhost als "%" aangemaakt. Het werkt namelijk wel binnen mijn eigen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb het zojuist weer geprobeerd. Kom er helaas nog steeds niet in. Zelfde melding, (Can't connect to MySQL server on xxx.xxx.xxx.xxx' (10060).

Poort 3306 geforward voor zowel TCP als UDP. Iemand nog suggesties?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:15

not-known

[BI] Crewmember

In my.ini 'skip-networking' ook weggehaald?

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen optie "skip networking" in my.ini.

Ik heb wel het bind adres op het interne adres gezet 192.168.1.100, maar dit was ook geen oplossing.

Snap er echt niets van, zijn er verder mensen die hun MySQL server door hun router heen benaderen?

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:15

not-known

[BI] Crewmember

Misschien dat: http://dev.mysql.com/doc/...ot_connect_to_server.html nog wat te bieden heeft? Anders zou ik het ook niet zo 1,2,3 weten.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Pagina: 1