Toon posts:

Driverprobleem met Abit gf4 TI4200 siluro otes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd problemen met mijn videokaart. In windows XP werkt het allemaal prima, maar zou ik gauw ik bv een computerspel opstart of 3dmark 2001 probeer te draaien blijft de computer hangen. Het beeld blijft dan knipperen tussen zwart beeld (beeldbuislamp niet aan) en zwart beeld (beelbuislamp wel aan)met nog wat restjes van bv de taakbalk. Mijn muis kan ik dan nog wel bewegen, voor de rest werkt dan alleen een harde reboot.

Ik heb het idee dat het begonnen is toen ik wat met powerstrip aan het expirimenteren was (overclocken), maar die zou zijn instellingen moeten resetten na het opnieuw opstarten. Eerst kon ik dan nog wel een spel opstarten (na een paar keer knipperen van het scherm), maar als het spel dan weer afgesloten werd bleef hij dan toch weer hangen.

Ik heb de chipsetdrivers opnieuw geïnstalleerd en ik heb ook al een paar keer de videokaart drivers te geïnstalleerd (de nieuwste van de abit site), maar het helpt niet.

Specs:

Vidkaart: Abit GF4 TI 4200 Siluro Otes
Mobo: Gigabyte 7VAX
CPU: AMD 2400+
Monitor: Compaq MV700
Geheugen: 2x 256 mb Hynx

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 10:13 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je powerstrip inmiddels wel al van je pc gehaald. Je kan in powerstrip ook voor default waarden kiezen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb powerstrip ook al de default waardes laten kiezen, maar dat helpt dus ook niet. Nee ik heb powerstrip er nog niet afgegooid, maar hij start niet automatisch op bij het opstarten van windows, dus dat leek me niet zo nodig.

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE*

Ik heb de kaart inmiddels getest in een andere computer en dan krijg ik dezelfde problemen.
Ik heb ook al verschillende drivers geprobeerd:

-Met de oude drivers die bij de cd zitten: dan krijg ik vaak zwarte icoontjes en zwarte stukken in mijn beeld. Ook heb ik last van pixels die blijven staan

- Met de drivers van de abit site: zodra ik de resolutie verander begint het beeld tegewoordig al te knipperen. Ook heb ik last van pixels die blijven staan

- Met de nieuwste drivers van nvidea, dan blijft mijn beeld alleen maar knipperen en moet ik met de safe modus de drivers er af mikken om gewoon weer in windows te kunnen werken.

Ik heb nu gewoon even geen drivers geinstalleerd en dat werkt voor in windows goed, maar ik heb dus nu geen enkele vorm van hardware acceleratie.

Conclusie: kaart is stuk? Kan je met overclocken je kaart slopen?

Ik heb een tijdje geleden ook wat aan de koeling geklooid, maar de koelvinnen worden niet warmer dan 43 graden (volgens de multimeter). Ik vind alleen wel dat de achterkant van de kaart wel ontzettend warm wordt, kan het dan alsnog een warmteprobleem zijn?

Zijn er verder nog ideeen om de kaart nog fatsoenlijk aan de praat te krijgen?

bvd!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen?