Toon posts:

Xbox 5.1 surround geluid ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jvc versterker/dvd speler, en een xbox.
Deze heb ik al een tijdje op elkaar aangelsoten via simpelweg de rode en witte stekker ik mijn versterker te doen, maar ben niet echt overtuigd van het geluid.

Heb ik wel surround nu !!?? Of moet ik een andere speciale kabel kopen ?

Dit in verband met halo 2 die morgen uitkomt, die willik natuurlijk wel optimaal ontvangen :P.

(wist btw niet of dit de goede plek was, maar tis toch audio ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 09:12 ]

Verwijderd

Dan moet je de av pack kopen voor de xbox en deze dan dmv optische kabel op je reciever? zetten en dan heb je surround!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Dit zal niet zo gaan, je moet eerste een adapter aanschaffen om Dolby Surround te kunnen overbrengen naar je versterker.
Kijk hier maar eens:
http://www.xbox.com/en-US/hardware/advancedavpack.htm

Verwijderd

Nou aangezien je alleen de rode (rechts) en de witte (links) stekker gebruikt heb je alleen STEREO en dus geen surround.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk weer met mn neus :S ... sorrie
http://www.xbox.com/NR/rd...ncedscartconnector001.jpg

Ik denk dat het met deze moet lukken.
Iemand deze ooit bij de media markt gezien ??

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:31:

Nee, maar er zijn niet zoveel mediamarkten in nederland volgens mij, zit je toevallig in enschede? ik weet zeker dat nedgame die heeft.
(natuurlijk zal elke willekeurige x-box verkopende winkel hem wel voor je willen bestellen)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Hmm, kan niet zeggen hoe het met de x-box werkt, maar Dolby Surround kan over stereo pluggen. Digital is een ander verhaal. Surround is 4 kanaals, 2 front, 1 center en 1 suuround kanaal.

Maar neem aan dat je Dolby Digital bedoeld, 5.1 kanaals ;) En daar heb je dus een digitale aansluiting voor nodig naar je versterker.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:31:

5.1 Digitaal surround op een scart stekker :?

Of vergis ik me nu :P

Verwijderd

Topicstarter
Hm nee ik zit in rotterdam,
Zal na werktijd ff de stad in schieten nog.

En ja, bedoel 5.1 :)

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

5.1 over scart kan denk ik wel, maar hang me er niet aan op. Digitaal iig niet ;)

Digitaal is enkel coaxiaal of optische aansluiting.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Dat gaat natuurlijk echt niet werken over een SCART stekker. Je zult zoals gezegd is een adapter moeten aanschaffen, anders blijft het geluid stereo.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

DropDeadGorgeous schreef op 10 november 2004 @ 09:41:
5.1 over scart kan denk ik wel, maar hang me er niet aan op. Digitaal iig niet ;)

Digitaal is enkel coaxiaal of optische aansluiting.
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html

Moeten ze wel een speciale pinout hebben :P

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:39
http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/scartcable.htm
Een officielere site kan niet lijkt me >:)
Je moet dus de zogenaamde "uitgebreide" scartcable hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Vriendelijk bedankt allemaal ... duidelijk dat ik weer nie goed gekeken heb }:O

Alleen ben ik bang dat ik hem moet bestellen, jammer toch dat ik er pas nu achter kwam :(.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zou niet gaan voor de scart connector als ik dat zo zie. ALs ik die pinout bekijk van de scart lijkt het me eigenlijk sterk als daar een ander signaal overheen gaat als stereo of dolby suuround. Plus dat digitaal een zuiverder signaal geeft.

Succes iig.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even de Future zone gebelt, en die hadden nog 1 scart cable advanged liggen.Het schijnt dat er de komende 3 weken geen meer binnen komen omdat microsoft leveringsproblemen heeft. Maar ik heb er 1 ! :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 13:28:
Heb net even de Future zone gebelt, en die hadden nog 1 scart cable advanged liggen.Het schijnt dat er de komende 3 weken geen meer binnen komen omdat microsoft leveringsproblemen heeft. Maar ik heb er 1 ! :D
Heeft geen surround, maarja moet je zelf weten dan :P

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 09:59

fulgore

goud

Dixons heeft de juiste kabel, heb hem daar ook gekocht.

Ze hebben 2 soorten, de xbox digital av cable set is € 10,- goedkoper (€19,99) dan de ander, waarom weet ik niet. Maar hij werkt uitstekend :-)

Maar je versterker moet iig wel Dolby Digital aan kunnen.

http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/scartcable.htm

Xbox SCART-kabel (uitgebreid)

De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.)

[ Voor 107% gewijzigd door fulgore op 10-11-2004 15:08 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:01

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 14:41:
[...]

Heeft geen surround, maarja moet je zelf weten dan :P
Niet de gozert in verwarring brengen he?!
De Advanced Scart Cable heeft wel degelijk een optische digital out!!
Het is een kabel die achter in je xbox gaat en met scart in je tv, maar er zit een kastje tussen waar je je toslinkje in steekt.
Succes.

Advanced Scart Cable werkt dus WEL!

Verwijderd

Je kunt je xbox op 3 manieren op je Dolby digital setje aansluiten:

- de Scart pack
- het Advanced AV pack
- het High Defenition pack

deze 3 komen alledrie op het zelfde neer:
Je hebt een kabel van je xbox die na een meter overgaat in een klein kastje. Dat kastje bevat verschillende uitgangen om je video en geluid aan te sluiten.

- de Scart pack heeft vanuit het kastje een scart kabel naar tv, en het kastje heeft een digitale uitgang voor een optische kabel naar je 5.1 set.

- het Advanced AV pack heeft een s-video en component uitgang voor het beeld, en het kastje heeft een digitale uitgang voor een optische kabel naar je 5.1 set.

- het High Defenition pack werkt hetzelfde als de Advanced AV pack, maar dan in plaats van S-video High defenition TV aansluitingen.

Je moet dus een van deze drie setjes kopen, en dan nog een optische kabel van het setje naar je 5.1

don't forget: life's short, play more!

halo 2 heeft verschikkelijk mooi geluid, wat nog vele malen beter tot zijn recht komt met een goede aansluiting.

Verwijderd

Als je soldeer skills hebt en het lef om je xbox open te schroeven zet je er zelf een digitale uitgang op.

Tutorial:
http://www.xbox-scene.com/articles/digital-output.php

Verwijderd

Offtrack schreef op 10 november 2004 @ 15:14:
[...]

Niet de gozert in verwarring brengen he?!
De Advanced Scart Cable heeft wel degelijk een optische digital out!!
Het is een kabel die achter in je xbox gaat en met scart in je tv, maar er zit een kastje tussen waar je je toslinkje in steekt.
Succes.

Advanced Scart Cable werkt dus WEL!
Heb je dus nog een optisch kabeltje nodig wel, zag alleen dat kastje niet op die foto :X

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 11:56

Atmoz

Techno!!

Ik heb het zelf erop gemaakt. Als tweaker zou je dat toch ook moeten doen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/HT/xbox_component_ddsound.JPG

Op internet staan schema's hoe het moet. Zo heel moeilijk is het echt niet..

Verwijderd

Topicstarter
Klopt,
moet er nog een kabeltje bij kopen.
Maar dat heb ik er voor over aangezien ik dalijk halo2 mag halen !!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Blijft het nog steeds zo dat de SCART geen DolDig ondersteunt. Maar met die kabel en een optisch kabeltje kun je hem wel aansluiten ;)

Allemaal een beetje gelijk ;)

Verwijderd

* Bump *

Ik heb nu zo'n Digital AV cable van Joytech, die ziet er ZOOO uit. Dus 1 scart, 1 xbox stekker, 2 tulpjes, 1 optische kabel en zo'n zwart video stekkertje (video S ofzo?)..

Als ik kies voor de scart aansluiting achter in mijn tv, dan hoef ik die 2 tulpstekkertjes en die video S toch niet meer aan te sluiten?

Maar mijn echte vraag was waar ik die optische kabel ergens achter in mijn Marantz moet stoppen (voordat ik iets verpruts aan die nieuwe receiver :+ ). Hier is een plaatje van de achterkant van de receiver met een pijltje naar de uitgang waar ik denk dat hij in moet. Er staat logischerwijs niets over xboxxen in de handleiding van de receiver.

Klopt het een beetje ?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Als je scart aansluit hoef je geen sult of s-video aan te sluiten nee.

Over je versterker, dat is een optische _uitgang_. Hij moet juist in 1 op 2 (links ervan). Als ingang.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

het gaat van je xbox (out) naar je versterker (in) Mag jij nog een keer raden waar hij inmoet?
TIP: Niet waar het pijltje staat.

iets te laat

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 30-03-2006 13:52 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

In één van die twee ingangen links van het pijltje dus (de zwarte), neem ik dan maar aan. Waarom staat er zo nadrukkelijk opt out bij, das ook handig voor de leken onder ons (zoals ik).

Nou nog uitvogelen hoe ik mijn versterker op digitaal zet, want hij blijft netjes op analoog staan. Tips zijn altijd welkom O-)

Edit:
Op dit moment krijgt de receiver de input via het tv kanaal en dat is analoog (via de scart), ik moet schijnbaar op de versterker kunnen aangeven dat hij de optische ingang als input ziet. Maar hoe.....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 14:25 ]

• DarkSide

DarkSide

Je bron stuurt een signaal uit (dat is dus out) naar je versterker die het signaal ontvangt (in).
Je kan daarom dus niet je bron (bv xbox) op de out aansluiten van je versterker. Snappie?
Die out is er om een digitaal signaal door te lussen. bv van een cd-speler via je versterker naar een minidis speler om op te nemen. Je cd speler stuurt een signaal (out) naar je versterker (in) die het weer doorstuurt (out) naar de md speler (in).

in princiepe zou je versterker het moeten herkennen dat er een digitaal signaal op de ingang staat.
In je bron moet je dan bv aangeven dat je ook digitaal uitzend.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Hey Darkside bedankt voor de heldere uitleg, het begint allemaal langszaam duidelijk te worden met die in en uitgangen. Ik heb de versterker nu op DSS DIG.2-AT staan en dan pakt hij wel alle 5 de boxen met en heb ik surround geluid. Alleen wanneer ik op DTS druk zegt he incompatible, maar ik kan daaruit denk ik concluderen dat xbox geen DTS ondersteunt (correct me when I'm wrong).

Ik ga even fatsoenlijk snoeren leggen door mijn kamer, de oude meuk weghalen en de komende weken maar eens naar een actieve subwoofer zoeken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Heerlijke kick StookerT ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij heeft de XBOX idd geen ondersteuning voor DTS.

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
DarkSide schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:14:
Volgens mij heeft de XBOX idd geen ondersteuning voor DTS.
In XMBC op de xbox kan je zowel voor DD als DTS aangeven of de receiver dat ondersteund. Echter nog niet geprobeerd, ben nog even in afwachting van de ontvangst van mijn optische/component-xbox-kabel.

Verwijderd

Was het geen legale kick? :P Ik dacht, beter ergens op doorgaan als zelf iets beginnen....toch?

Heb in CBMP die opties DD en DTS gevonden en aangevinkt, maar de versterker blijft op Dolby Surround afspelen en als ik de versterker op DTS probeer te zetten komt er 'incompatible' op de display te staan.

Brehloi als het jou lukt kun je dan een seintje geven hoe en wat, ben er erg benieuwd naar. :)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38
Als ik het goed begrijp bied XBMC ondersteuning voor DTS-DVD's. Hij kan niet van je Dolby spellen DTS geluid maken...

Verwijderd

Heb ik geprobeerd, DTS aanvinken en dan via XBMC een originele dvd opstarten, maar dan zegt hij nog steeds incompatible. Misschien moet ik ook gewoon een los dvd-spelertje kopen, is ook wel zo handig ivm de afstandbediening (ipv controllers).

ps. Brehloi geef je seintje (of iemand anders) als het wel lukt?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DHTS 2e21e1e eha gewdaaa5d

Haehetgaarte6

5-5nt ge345dd6enyw ne554n niet nu niet

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38
atmoz schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 03:55:
DHTS 2e21e1e eha gewdaaa5d

Haehetgaarte6

5-5nt ge345dd6enyw ne554n niet nu niet
Het was dan ook 5 voor 4 _/-\o_

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

\hhaa wat ne gare post/ jieon nieyt normaal.
effe da;ljk wat dner doen
5.l1 wsurrojund

morgen miwsschiemn atmoz banner
hehe:D:ERRR

{/}qyuote

ga slapen!! beant voor de hulp

[ Voor 17% gewijzigd door Atmoz op 01-04-2006 10:08 . Reden: gdheopppppel rieE ]

Verwijderd

uhm.....is hier drank in het spel _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 01:41 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Wat ik bij XBMC vaker had is dat hij wel DTS uitstuurde, maar dat de receiver de hele tijd opnieuw het signaal zag. Dus dan zie je hem zegmaar steeds "omspringen". Terwijl het geluid wel goed was. Normaal tikt of haperd het geluid dan...

offtopic:
Hahaha, dat ik dat nog heb kunnen typen toen. Echt niet gezond om om 19:00 te beginnen met drinken en om 8:30 de volgene dag nog een nieuw 6 liter vat te halen 8)7
idd wat alcohol in het spel hahahaha

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 09:59

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:12:
Heb ik geprobeerd, DTS aanvinken en dan via XBMC een originele dvd opstarten, maar dan zegt hij nog steeds incompatible. Misschien moet ik ook gewoon een los dvd-spelertje kopen, is ook wel zo handig ivm de afstandbediening (ipv controllers).

ps. Brehloi geef je seintje (of iemand anders) als het wel lukt?
Het wil natuurlijk niet zeggen dat die originele dvd ook een DTS spoor heeft.
Wees er zeker van dat deze het wel heeft en de xbox zal netjes het dts signaal versturen.
Werkt bij mij al jaren.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Als ik aangeef op de dvd dat ik dts geluid wil dan heb ik helemaal geen geluid. Dolby digital is geen enkel probleem.

Nu vraag ik me af hoe ik dts in kan schakelen op de xbox. Ik heb zelf al in het mediacenter zitten zoeken alleen kon het niet vinden. Kan iemand mij dat vertellen?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Hehe die posts van mij toen.... pfff echt erg O-)

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08-2025
klein kickje, kan het namelijk nergens vinden :S.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
je hebt toch wel een dts-versterker?

PSN: djmurcielago

Pagina: 1