Lite-on 811S problemen met het branden van boot cd's

Pagina: 1
Acties:

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
Hallo,

IK heb gisteren een crash gehad met mijn laptop. Nu had een iso gemaakt van een unattended install van Windows XP. Deze heb ik elke keer goed kunnen testen met VMware. Ik heb toen besloten om maar gelijk die installatie te gebruiken.

Nu heb ik de iso op een CDRW gebrand middels mijn Lite On 811 en Nero. Wat mij opvalt is dat mijn laptop vervolgens weigert om van de CD te booten. Stop ik CDRW in mijn Lite On 811 dan boot deze wel. Als ik het op een CDR brand dan wil deze ook niet booten op mijn laptop. De cdr boot wel weer op de brander. Heeft iemand wel eens eerder dit probleem gehad met deze brander ? Ik heb hem geflasht met de laatste firmware. Ik zal het nog eens een keer proberen bij een kennis van me met een NEC brander.

JohnS

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Werken de cdr(w)'s wel in andere optische drives, anders zou ik eerder de drive in je laptop verdenken.
Met welke software brand je je iso?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• JohnS
Als ik hem in een gewone CD speler stop dan werkt het soms wel en dan weer niet. Ik heb het gebrand met Nero en met CDBurner XP Pro 3.

JohnS

Verwijderd

Je hardware heb ik geen ervaring mee, je probleem wel. Het wil soms helpen om de iso op een 650 MB CDR te branden. (o.a. 36x Pioneer Slot-in SCSI CDRom spelers weigeren mijn 700 MB CDRW's als bootable te zien)

• JohnS
Ik zal het gaan proberen.

JohnS