Toon posts:

LCD Scherm op Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou, heb ik eindelijk alles aan de praat (Linux en Windows op 1 machine), en alles op mn werk geinstalleerd met een CRT scherm. Geen dataverlies btw.

Kom ik thuis, sluit de boel aan, in het begin werkt het (de lilo ook). Maar daarna geeft mijn scherm de melding : video mode not supported (samsung lcd scherm).

Tevens werkt mijn draadloos toetsenbord en muis niet.....

Moet ik nu rebooten met de Mandrake CD's?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:52
Ik zou zeggen sluit die crt weer aan en zet de refresh rate even naar een hertz of 60.

Verwijderd

Je kan ook opstarten in single user mode. (In lilo je kernel selecteren en als optie "single" meegeven, in grub op de juiste kernel gaan staan en de e toets (uit mijn hoofd) gebruiken, dan kan je ook de single optie meegeven aan de kernel.
Op die manier start je zonder gui, en de text mode kan je LCD'tje wel aan.

Afhankelijk van je distro kan je dan Xfree86config gebruiken of een van de andere tools zoals XF86cfg om de juiste refresh rate, (H-sync en V-sync) op te geven.
Die kan je in je boekje van je scherm vinden, of anders via een google op je modelnummer.
Dus als je de resolutie weet, geef je die op, dan de hsync en vsync waardes, en dan nog de kleurdiepte. Dat zou je toch een werkende gui moeten geven.

Succes :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Of gewoon met ctrl-alt-F1 even naar een text-console gaan.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

oeps....

/me kijkt even wat verdwaasd naar de wijsheid in de post voor mij....

Yup, als je systeem wel leker start is dat inderdaad exact wat je moet doen. Daarna alsnog die pruts aanpassen met een van de beschikbare config tools.

Ik was weer eens onnodig te ingewikkeld an het denken, mijn excuses.