Toon posts:

is Sdram nou sneller of beter dan rimm geheugen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil namelijk overstappen op de dusla chip set van Intel de 820 dus
maar die doen het alleen met rimm
en ik heb nu dus sd ram..
maar was is verstandiger..

wachten of rimmen kopen ?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rimm is sneller, maar ook een stuk prijziger..

Verwijderd

Topicstarter
en is dat dan ook DDR ram ?
of is dat weer wat anders ?

• teigetjuh
  • Niet online
DDR-ram is sneller dan SDRam en kan ook sneller dan RIMM zijn. Alleen DDR-ram kan op AMD-compatible boards en RIMM op PIII en PIV moederborden

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

RIMM is op papier sneller ja, dit is ookal een uitgemolken vraag/antwoord trouwens :r

En DDR SDRAM zit zometeen ongeveer op elk moederbord voor Intel/AMD. Er komt geen chipset meer uit dat RIMM ondersteund dus ik zou er nog maar eens over nadenken.

Laat maar.. .

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 02 januari 2001 11:06 schreef LiGHtNiNG! het volgende:
RIMM is op papier sneller ja, dit is ookal een uitgemolken vraag/antwoord trouwens :r

En DDR SDRAM zit zometeen ongeveer op elk moederbord voor Intel/AMD. Er komt geen chipset meer uit dat RIMM ondersteund dus ik zou er nog maar eens over nadenken.
Intel zelf zal wel RIMM blijven ondersteunen, maar andere chipset bakkers voor de pentium-familie zullen wel DDR-Ram gaan ondersteunen. Dat klopt wel..

Verwijderd

RIMM is op de 820 slomer, omdat de p3 niet goed de voordelen van deze geheugensoort benut (hoge bandwith). Waardoor vooral de nadelen (hoge latency) overblijven. Met de meeste programma's is dus RIMM op een p3 slomer dan SD-RAM.

Op een p4 ligt het anders deze heeft een quad-bumped bus op 100Mhz. Die dus effectief op 400Mhz loopt. Daardoor heeft hij dezelfde doorvoersnelheid als RIMM maximaal heeft (3.2 Gb/s). Hierdoor is op de p4 waarschijnlijk RIMM een stuk sneller dan SD-RAM.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ddr het gaat worden en het is niet sneller dan schiet het niet op

p4 is teduur.. en een dual p3 is er niet met sd-ram..
wel maar veeeeeeeeeeeeeelll duurder..

schiet gewoon niet op..

ikde een dual 800 gaan draaien..
met rimm maar een makkelijke oplossing is er dus niet..
op tweakers kon ik wel lezen dat intel dual p3 nog op de markt gaat zetten in q2 maar of dat echt zo is ?
Pagina: 1