Toon posts:

[2k] wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer windows 2k pro te installeren, maar na het blauwe scherm waar allerlei berichtjes onder komen te staan over het laden van het een en het ander komt een zwart scherm met een knipperende cursor. daar houdt alles op (blijft knipperen).

Xp installatie komt ook niet verder dan dat scherm wanneer er de melding: "windows wordt geladen" komt.

wat heb ik al geprobeerd:
-biosupdate
-allerlei opties in bios geprobeerd
-zonder netwerkkaart en tv-kaart
-2 reepjes geheugen apart geprobeerd.
-andere harddisk geprobeerd
edit: -andere pci-vga-kaart in ander pci-slot helpt ook niet

de specs:
+Shuttle AK31V3.1 (kt266a)
+Amd Duron 850
+2x 128 mb ddr333
+Maxtor Diamondmax (13 Gb) (primairy master)
+dvd-rom-speler (secondary master)
+nvidia vanta pci-vga kaartje

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 01:11 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien aparte drivers nodig voor je harddisk? Dat is ongeveer het enige dat ik op dit moment kan verzinnen met de verstrekte gegevens.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 10 november 2004 @ 01:03:
Misschien aparte drivers nodig voor je harddisk? Dat is ongeveer het enige dat ik op dit moment kan verzinnen met de verstrekte gegevens.
zou niet weten waarom want dezelfde harddisk heeft in een andere pc toch langere tijd ook 2k gedraaid dus....

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 01:04:
[...]
zou niet weten waarom want dezelfde harddisk heeft in een andere pc toch langere tijd ook 2k gedraaid dus....
Lukt het om Knoppix vanaf een CD te booten?
Zoja --> interessant.
Zonee --> Systeem zit niet helemaal goed in elkaar.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 10 november 2004 @ 01:05:
[...]

Lukt het om Knoppix vanaf een CD te booten?
Zoja --> interessant.
Zonee --> Systeem zit niet helemaal goed in elkaar.
knoppix nog niet geprobeerd, wel debian maar bedacht me ineens dat het handiger was om eerst windows te installeren :) (wordt multi-boot)

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 01:08:
[...]
knoppix nog niet geprobeerd, wel debian maar bedacht me ineens dat het handiger was om eerst windows te installeren :) (wordt multi-boot)
Op zich is het waar dat het handiger is om eerst Windows te installeren, maar om een systeem te testen zonder verder iets te installeren is een Knoppix CD wel handig.

Verwijderd

Handig als de cd ook goed is

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mr. Liu schreef op 10 november 2004 @ 01:03:
Het gaat niet om de harde schijf maar de controller die de harde schijf aanstuurd ik heb dit probleem met een ATA66 controller van mijn abit bp6.
Wanneer ik geen drivers voor mijn controller installeer krijg ik een mooi BSOD

Iets anders zou ik niet kunnen bedenken de cpu is snel genoeg vooor zowel w2k als XP want ik draai het hier op een p2 450

computer voor alle werkzaamheden

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Test dit eens (in deze volgorde)
- Ander 2000 CDtje
- Windows 98
- Knoppix
- XP

Als dat allemaal fout gaat, op nagenoeg dezelfde plaats, dan moet je eens nagaan wat de setup op dat moment aan het doen zou kunnen zijn.

Ik heb een keer een probleem gehad, waarbij het bijvoorbeeld fout ging toen de setup van 2k en XP de schijven probeerden te partitioneren. Was op een laptop dus uiteindelijk -na heel veel getest- heb ik hem retour fabrikant gestuurd. Het bleek 'iets op het moederbord' te zijn, dus ik denk de controller ofzo.

Anyways, zonder dat je dat allemaal test, kunnen wij eigenlijk ook alleen maar gissen...

[ Voor 9% gewijzigd door PromWarMachine op 10-11-2004 02:37 ]

Dividend for Starters

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Zet alle BIOS cache toestanden uit zoals
system ROM cache en Video ROM cache.
Standaard snelheden instellen dus niet overklokken.
Eventueel processor en geheugen snelheid op automatische detectie zetten.

Start de installatieprocedure opnieuw.
Als het goed is start hij nu wel door.

Als windows geïnstalleerd is dan mag je alle cache toestanden
weer inschakelen.

Gowron is 100% AMD

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
trek eens alle usb apparaten uit de pc en als je toetsenbord ook USB is, doe hem dan op PS/2.

Dat was bij mij een keer de oorzaak

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 10 november 2004 @ 02:36:
- Ander 2000 CDtje
- Windows 98
- Knoppix
- XP

Als dat allemaal fout gaat, op nagenoeg dezelfde plaats, dan moet je eens nagaan wat de setup op dat moment aan het doen zou kunnen zijn.

Ik heb een keer een probleem gehad, waarbij het bijvoorbeeld fout ging toen de setup van 2k en XP de schijven probeerden te partitioneren. Was op een laptop dus uiteindelijk -na heel veel getest- heb ik hem retour fabrikant gestuurd. Het bleek 'iets op het moederbord' te zijn, dus ik denk de controller ofzo.

Anyways, zonder dat je dat allemaal test, kunnen wij eigenlijk ook alleen maar gissen...
-andere 2k cd geprobeerd, ook engelse versie -> zelfde probleem (alleen de engelse versie zegt nog "setup is starting windows 2000" precies hetzelfde dus als wanneer ik xp wil installeren. dan zal het dus niet aan cd-roms of de dvd-rom-speler liggen.
-knoppix wil niet booten blijft hangen bij "Looking for CDROM in /dev/scd0", cursor blijft een tijdje knipperen en doet dan niets meer.
-debian kale install werkte wel (heb dus de drive kunnen partitioneren, native en swap kunnen maken en hij boot ook naar debian)
-win98 gaat eerst formatteren maar na 100% is dat niet goed gelukt? zelf formatteren lukt en daarna start de setup ook goed op en daarna lijkt alles gewoon goed te gaan ?
heorot schreef op 10 november 2004 @ 03:18:
Zet alle BIOS cache toestanden uit zoals
system ROM cache en Video ROM cache.
Standaard snelheden instellen dus niet overklokken.
Eventueel processor en geheugen snelheid op automatische detectie zetten.

Start de installatieprocedure opnieuw.
Als het goed is start hij nu wel door.

Als windows geïnstalleerd is dan mag je alle cache toestanden
weer inschakelen.
gedaan, no luck
Vorkie schreef op 10 november 2004 @ 06:23:
trek eens alle usb apparaten uit de pc en als je toetsenbord ook USB is, doe hem dan op PS/2.

Dat was bij mij een keer de oorzaak
er zit geen usb-apparaat aan, maar heb evengoed geprobeerd door in het bios alle usb-poorten te disablen, ook no luck
PromWarMachine schreef op 10 november 2004 @ 02:36:
- Ander 2000 CDtje
- Windows 98
- Knoppix
- XP

hier begint het wel naar te lijken ja, het scherm dat normaal zou moeten komen is het scherm waar je de partitie kiest, en de laatste message die knoppix geeft wijst ook in de richting van de controller?

Verwijderd

bij mijn maxtorren moet ik in het bios aangeven dat hij niet auto, maar LBA moet doen. (ff vreemd neergezet, maar de kern staat erin) anders installeerd win2K/XP wel, maar booten ho maar.

misschien dat dit jouw probleem ook oplost

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:44
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij was het de videokaart. De setup schijnt daar enkele compabiliteitstests te doen, als dat niet goed gaat blijft ie hangen.

Dus ik zou zeggen, probeer eens een andere grafische kaart.
Pagina: 1