[TV Out] Waar te vinden op ECS P6IWT-Me?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou zoals de titel al zegt in het boekje(manual) staat dat er een TV out module op dit moederbord aangesloten kan worden. na zoeken naar een TV out module en aansluiting ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet erop zit maar misschien dat iemand nog een idee heeft waar deze zich bevindt. Er moet namelijk een aansluiting aanwezig zijn. Het (elektronisch) boekje zegt:

You can install any of the following items:
Fax/modem card option(Via AMR dus)
Network adapter extension bracket(gevonden)
TV out(waar moet deze dan zijn)
Infrared Port(Gevonden)
Second Serial port(niet gevonden dus zal er wel niet zijn netals de tv out)
24 bit extension kit audio(is ook aanwezig)

De volgende bladzijdes leggen uit over de:
Infrared Port(Gevonden)

Op internet staat bij ECS dat er dus ook daadwerkelijk een TV out module op kan. Waar moet deze dan geplaatst worden?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

De logica zegt dat je het moet zoeken tussen je GPU chip en je backpanel in de buurt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je even nakijken of de typeaanduiding van jouw mobo hier wel klopt? Er bestaat geen ECS 6IWTME 8)7 Of geef evt een link naar de online handleiding :)

De twee typen TV-out uitgangen zien er iig als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/uitgangen.jpg

Die zwarte is voor S-VHS en die gele is composite. Zie verder ook de De grote tv-out FAQ hoe je het e.e.a. moet aansluiten en afconfigureren en evt troubleshooten ;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

itsalex schreef op 09 november 2004 @ 23:36:
Nou zoals de titel al zegt in het boekje(manual) staat dat er een TV out module op dit moederbord aangesloten kan worden. (...)

You can install any of the following items:
TV out(waar moet deze dan zijn)
Infrared Port(Gevonden)
Second Serial port(niet gevonden dus zal er wel niet zijn netals de tv out)
Je zegt het zelf al. Kan, dus hoeft niet! Hij is er nog niet, dus zal je m zelf moeten installeren ;)

Rail Away!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat ze bedoelen dat je een tv-kaartje of zo er in kan stoppen...

Maar zoals BalusC ook al zegt... Dat mobo bestaat voor zover ik weet niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• itsalex
  • Niet online
Dit is de link:
http://www.ecsusa.com/products/p6iwt_me_i810.html

het is een ECS moederbord en er staat kan aangesloten worden dus dat wil zeggen:
kan is aanwezig
aangesloten is een aansluiting om aan te sluiten
worden is mogelijk

Als er zou staan dat het een optie is prima netals de second COM poort die ik nodig heb voor mijn winamp remote controller.

Dit is een plaatje van het bord:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecsusa.com/images/p6iwt_me_1.jpg

Ik weet dat je bij een Asus bijvoorbeeld CUWE-FX moederbord een aansluiting voor LCD en TV out hebt en ik weet hoe deze is maar ik deze aansluiting niet vinden of er moet een AGP slot zitten zodat je kan uitbreiden via AGP.

Trouwens ik weet wel wat een TV out en zo is maar ik wil dit mb gaan gebruiken voor een moederbord die op een plank wordt gemonteerd tegen de muur en voor de muziek en liefst met TV Out. De LAN verbinding is ook onboard en die kan je via een kabel verlengen ergens anders naar toe.

[ Voor 38% gewijzigd door itsalex op 10-11-2004 10:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, een P6IWT-Me dus. Titel fixed :)

Ik kan zelf ook niks nuttigs in de handleiding vinden. Je zou verwachten dat je het op pagina 36 en verder kan vinden, echter er staat idd niks in.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, ik vermoed dat die melding van TV-Out gewoon aangeeft dat de i810E dat in beginsel kan leveren, maar dat dit bord het niet geimplementerd heeft.

AGP slot zal er sowieso niets mee te maken hebben- de i810(E) heeft geen externe AGP poort :z

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Niet online
Ik weet dat het bord geen AGP heeft maar dat zal wel ECS zijn met de handleiding want ik mis ook de secondary com poort. Als je zoekt in chapter 2 dan vind je maar 1 x vermelding van TV en that's it. Als iemand nog een idee heeft graag.

Verwijderd

Als je het bord gaat inzetten als HTPC kun je ook de VGA Dsub gebruiken als RGBS Tvout mits je de uitvoer op de juiste resolutie/refreshrates zet en composiet sync inschakeld (of hardwarematig samenvoegt) met Powerstrip.

Zie ook: RGB-scart met een HTPC / VGA -> Scart adapter: waar te koop? en [rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml] :)

Mocht je bordje geen serialpoorten hebben kun je ook remotes gebruiken op basis van de parallel of PS/2 poort (zeldzaam, veelal zelfbouw) of USB (ook kant en klaar te koop).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 11:09 ]

• itsalex
  • Niet online
Ik heb van Matrox een VGA>TV-Out composiet en S-Video gekocht dus kan misschien proberen of die het doet. Helaas het bord ondersteunt het dus niet. Jammer. Ik heb hier namelijk 11 van die borden met een Cellie 400 dus het was wel leuk voor gebruik met DVD Spelertje en MP3 Player en zo.

Ik weet nog van een klant dat die een I810 moederbord had met uitbreidingskaart via AMR maar daar was TV out opgemonteerd en met een kabel van het mb naar het kaartje gebracht.

[ Voor 61% gewijzigd door itsalex op 10-11-2004 22:36 ]

Pagina: 1