afdruk komt op achterzijde andere printopdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12
zit hier effe als netwerkbeheerder op een school met w2k clients in een NDS omgeving, met Xerox DC440 netwerkprinters. Nou gebeurt het regelmatig (1 op de 100 keer) dat een afdruk van een leerling op de achterzijde van een printopdracht van een andere leerling terecht komt. Ze geven de opdrachten vanaf verschillende workstations. Doublecheck op printer en workstations uitgevoerd, alles staat goed. Xerox-monteur kan alleen een verkeerde driver voor de DC440 bedenken, maar dat is het niet. Iemand die zo krom kan denken dat-ie hier enige logica in kan zien??

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik kan zo krom niet denken. :/ Het lijkt alsof er soms geen end-of-job na de printjob wordt gestuurd. We hebben hier 3 van die krengen op de afdeling staan en ik heb er ook nog nooit van gehoord.

Ik roep even wat dingen die ik zou controleren:
• Gebeurt het bij printen van een specifieke gebruiker of een specifieke computer? In dat geval: controleer alle opties in de printer driver tussen die en een andere computer.
• In PS is een setting 'Send CTRL-D Before Each Job' en 'Send CTRL-D After Each Job'. CTRL-D is het end-of-job teken. Before moet No zijn en After moet Yes zijn. Vooral als je kunt vaststellen dat het een specifieke computer is lijkt dit me een hele plausibele verklaring.
• Printer driver: welke versie heb je? Wij hebben 1.3.12.2
• Wordt er een separator page geprint? Bij ons wel, misschien dat we er daarom geen last van hebben.
• Er zit blijkbaar een duplex unit op, kan het zijn dat op sommige PC's de driver
niet is ingesteld op duplex?
• Printen jullie PS of PCL? In de PS settings kun je een job timeout zetten. Die
staat normaal op 0.

Signatures zijn voor boomers.

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:12
hmz, je komt met meer dan ik gecheckt heb. Ik werk eraan maar het zou wel eens na het weekend kunnen worden voor ik op alles een antwoord heb, gezien de drukte hier... heel erg bedankt voor het meedenken alvast.

Alles goed ingesteld en na lang wachten op de volgende incidentmelding moet ik concluderen dat het een gebruikersfout is waarbij de printerinstelling op dubbelzijdig afdrukken was ingesteld en de gebruiker nog nooit zoiets had gezien en dus meldde dat "de printer kapot was..." :Z

[ Voor 41% gewijzigd door AJ op 11-12-2004 01:30 ]