Toon posts:

Wireless USB stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanplan om een wireless USB stick te kopen (802 g - 54mbs) zodat ik ook bij mijn vriendin thuis kan internetten. Deze heeft een desktop pc verbonden met een kabelrouter. Met deze USB stick zou ik dan deze internet connectie kunnen sharen voor mijn laptop.

Nu is de vraag, met welk merk ben ik zeker niet in het zak gezet ?

Ik vind tal van merken: sweex, netgear, smc, linksys ... noem maar op. Vele kosten slechts 30 euro, andere eerder 70 euro. Uit ervaring weet ik dat de duurdere daarom niet de betere zijn.

Kan iemand van jullie mij op weg helpen met welk merk ik op beide oren kan slapen ? Alvast bedankt !

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Wok

Dakloos...

Een tip: mijd de Sweex.

Het gezegde "alle waar is naar zijn geld" gaat hier duidelijk op. Als je het al werkend krijgt, is het nog de vraag hoe lang het blijft werken. Heb nodige negatieve ervaringen met het merk (routers die niet thuis geven of meermaals per dag gereset moeten worden, webcams die niet willen installeren of een bagger framerate halen, behuizingen waaraan je je klauwen openhaalt en schots en scheef zijn of kamikazevoedigen hebben etc...).

[ Voor 6% gewijzigd door Wok op 09-11-2004 23:31 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Zowiezo twijfel ik al als ik hoor "USB WiFi NIC", en dan al helemaal als het om een 54G NIC gaat.

Je hebt zowiezo crappe ontvangst, dat is al een feit. Daarnaast genereert het een behoorlijke CPU load, en MOCHT je de 54mbit halen (door hem aan de antenne van het AP vast te plakken), dan zit je gecapped aan USB1.1, wat hooguit, en dan hebben we het over een gedeelde bus, 11MBit is.

Is een PCMCIA of MiniPCI kaart geen optie?

Daarnaast is AdHoc wel in te stellen, maar, zeker als er een ander WiFi netwerk in de buurt is, ERG vervelend, en behoorlijk onbetrouwbaar. Ik heb uit pure frustratie (met m'n 2 cisco diploma's, ICT diploma) op den duur maar een Linksys WRT54G 2.0 gekocht, dat is een Router + AP + switch. En dat werkt feilloos. Goed, ik had toch een nieuwe router nodig (3jr oud edimax ding ondersteunt geen UPnP, en wel meer dingen niet, en hangt nu naast m'n MSI KT4V aan de muur).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een ICT diploma :p
En er bestaat trouwens nog zoiets als USB2.0...

Hoe dan ook, het gaat mij niet om de snelheid, maar na onderzoek blijkt dat de meeste usb sticks wel de G ondersteunen. Het is niet omdat het 54mbit kan dat het ook hoeft, desnoods schakelt dat ding gewoon terug. Het is allesinds wel leuk dat het er is en op korte afstanden zal het waarschijnlijk wel rapper gaan als een stick die enkel b heeft.

Ontvangst is alleen nodig binnen dezelfde kamer. Hoewel verder ook meegenomen is natuurlijk.

Ik wil gewoon een cheape oplossing die enkel en alleen doet wat ik er van verlang. Niet meer niet minder. En dat is mijn laptop internet geven via een bestaande internet link op +/- 5 tot 10meter van de stick. Er zijn geen andere wireless apparaten in de buurt.

Een router, wireless switch of wat dan ook is meestal duurder, groter, zwaarder en bied voor mij geen meerwaarde. Dus ik zie niet in waarom ik hiervoor zou gaan. Ik kan me best wel voorstellen dat een goede wireless router een stuk meer draagkracht heeft dan die usb stick, maar voor mij hoeft dit niet.

Ik zoek gewoon een stick die werkt en zijn beloften nakomt, dus die sweex zal ik al maar zo laten (had al een klein vermoeden na het lezen van een paar forums) ... alle suggesties welkom !

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
En?
Ondertussen al een stick gekocht, en ervaringen opgedaan?
Ben wel benieuwd, aangezien ik nu voor eenzelfde dilemma sta.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 13:57

Xanax959

relax...

Ik heb voor mijn ouders een Belkin usb 802.11b stickje aagesloten, en die thuis ook een tijdje getest. Werkte prima. Een twinmos variant liep snel vast door brakke drivers.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1