Toon posts:

Printer delen werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke dit is het probleem:
ik heb hier een pc die verbonden is met internet via een sitecom router (Hoofdverbinding verdeeld over 3 computers) op 1 computer die boven staat hebben we een printer geinstalleerd. Ik zou graag willen dat ik vanaf mijn computer beneden een bestand kan afdrukken en dat die boven bij de printer eruit komt

* ik heb Windows XP Home.

Is dit mogelijk, zo ja help me please.
ik heb hetzelf geprobeerd met thuisnetwerk
ik deed toen
printer toevoegen --> en dan de optie "netwerkprinter, of een printer die met een andere computer verbonden is" en dan een printer zoeken en dan tikte ik de printernaam in (ik heb uiteraard boven optie printer delen en de printernaam ingevoegd) bij gedeelde printers stond: Microsoft Windows Netwerk

dan kreeg ik de foutmelding: Kan geen verbinding met de printer maken. U hebt ofwel een printernaamgegeven die niet juist is, of de opgegeven printer is niet langer verbonden met de server"

Zou iemand kunnen beschrijven hoe dit moet?

tHX alvast
Fernando

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:30:
....
dan kreeg ik de foutmelding: Kan geen verbinding met de printer maken. U hebt ofwel een printernaamgegeven die niet juist is, of de opgegeven printer is niet langer verbonden met de server"
...
Zo moet het volgens mij wel. Je had toch wel de andere pc en printer aan staan he?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 20:04
En je hebt de printer boven ook gedeeld ?

-edit ik zie dat je nieuw bent :) welkom op GOT

[ Voor 40% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-11-2004 22:35 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Allereerst: neem Policy - Network Troubleshooting door, je topic voldoet op een aantal punten niet aan onze richtlijn. Zo is je topictitel nogal schreeuwerig en irritant; die heb ik even aangepast.

Daarnaast ben je niet echt duidelijk over wat je precies gedaan hebt en hoe je het ingesteld hebt. Je hebt de printer dus goed gedeeld? (Rechten staan goed?) Kun je onderling pingen (op IP-adres én naam?)? Heb je "NetBIOS over TCP/IP" aanstaan bij de eigenschappen van je TCP/IP?

Verwijderd

Topicstarter
Aha
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:34:
Allereerst: neem Policy - Network Troubleshooting door, je topic voldoet op een aantal punten niet aan onze richtlijn. Zo is je topictitel nogal schreeuwerig en irritant; die heb ik even aangepast.

Daarnaast ben je niet echt duidelijk over wat je precies gedaan hebt en hoe je het ingesteld hebt. Je hebt de printer dus goed gedeeld? (Rechten staan goed?) Kun je onderling pingen (op IP-adres én naam?)? Heb je "NetBIOS over TCP/IP" aanstaan bij de eigenschappen van je TCP/IP?
ik snap niet echt wat je bedoelt met de rechten staan goed? en kun je onderling pingen en heb je netbios over tcp ip aanstaan. Ik zou het niet weten, ben niet zo handig wat betreft dit onderwerp. Hoe kan ik dit zien?

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op 09 november 2004 @ 22:33:
En je hebt de printer boven ook gedeeld ?

-edit ik zie dat je nieuw bent :) welkom op GOT
ja thx:D ja had ik gedaan (teminste de optie printer delen heb ik aangezet) dat bedoel je tog?

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-04 03:28
- Printer boven delen
- Gast account inschakelen of nieuwe account maken op 'printer pc'
- start IE en type \\IP printer pc\
- typ gebruikersnaam in, dan krijg je waarschijnlijk de gedeelde printer te zien. Bij mij werd ie zelfs automagisch toegevoegd. Anders klik je rechts op het icoontje van de printer.

Zou moeten werken zo :)

Verwijderd

Topicstarter
thx het is bijna gelukt nog 1 probleempje
de printer is wel toegevoegd hij staat er ook als ik wil afdrukken staat er
er bij status: kan geen verbinding maken
kijk --> http://home.wanadoo.nl/a.deboer_01/print1.gif

en als ik op afdrukken klik staat er --> de RPC server is niet beschikbaar
kijk ---> http://home.wanadoo.nl/a.deboer_01/print2.gif

owja btw de computer en printer boven stonden wel aan

wat moet ik doen zodat die het wel doet?

Verwijderd

Topicstarter
Artz schreef op 09 november 2004 @ 23:02:
- Printer boven delen
- Gast account inschakelen of nieuwe account maken op 'printer pc'
- start IE en type \\IP printer pc\
- typ gebruikersnaam in, dan krijg je waarschijnlijk de gedeelde printer te zien. Bij mij werd ie zelfs automagisch toegevoegd. Anders klik je rechts op het icoontje van de printer.

Zou moeten werken zo :)
btw thx voor de hulp nog, weet je toevallig ook wat ik moet doen bij het laatste probleempje hierboven

Verwijderd

Topicstarter
please help me ff ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 22:34:

w.e!
Pagina: 1