Toon posts:

Probleem met sharen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb een Sitecom Modem/Router gekocht waarop ik een laptop en een desktop heb aangesloten. Nu kan ik inmiddels op beide machines het internet op, en ik kan vanaf de desktop de laptop zien als ik mappen share. Wanneer ik dit doe op de laptop, en ik wil de mappen op de desktop zien, dan kan dat niet....Vreemd genoeg kan hij de machine niet vinden. Ik heb beide machines kunnen pingen. Wie weet wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor OS draai je? Waarschijnlijk moet je even een guest user aanmaken op de pc. Dit kun je wel ergens in de WOS faq vinden denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, en wat betreft die user...hoe werkt dat dan.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Hoe dat werkt kun je met gemak vinden met google.
Zitten beiden pc's in dezelfde werkgroep?
Werkt je met NTFS of FAT32?
In geval van NTFS: zijn de rechten correct?

United we stand, and divided we fall

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:09:
Windows XP, en wat betreft die user...hoe werkt dat dan.
Je mag best zelf even zoeken, daar ga je niet dood van. Maar goed toevallig heb ik een link in m'n bookmarks staan.

http://www.microsoft.com/...earnmore/filesharing.mspx

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten beide in de werkgroep MSHome, en beiden gebruiker NTFS. De rechten heb ik net gecheckt. Hoe initialiseer ik beide machines zodat ze dus ook benaderbaar zijn? Ik kan dat niet terug vinden op het url

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu de melding op mijn laptop als ik de workgroup wil tonen:

"MSHome is not accessible. You might not have permissions to connect to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The network path was not found."

Op de desktop krijg ik een popup waarop een login zit, maar waar de user al aangemaakt is met GUEST...

Verwijderd

Topicstarter
Al iemand die hier iets meer van weet. ik zit momenteel helemaal vast.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik moest Function F2 gebruiken voor de Intel Wireless PCI adaptar om hem te activeren. Leuke feature van zo'n laptop, en helemaal als het nergens gedocumenteerd staat. Kan wat mij betreft sluiten deze thread

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 14:21:
Het is gelukt, ik moest Function F2 gebruiken voor de Intel Wireless PCI adaptar om hem te activeren. Leuke feature van zo'n laptop, en helemaal als het nergens gedocumenteerd staat. Kan wat mij betreft sluiten deze thread
Fijn dat het gelukt is !

Ben erg benieuwd hoe je met een niet geactiveerde wireless kaart kon internetten. Misschien een gat in de markt !? Geen WiFi kaart meer nodig voor het (draadloos...) internet !

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 10-11-2004 14:29 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem treedt nu weer op, en ik heb nu wel de guest user en ook de fn+F2 toets gebruikt. Hoe kan dit.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is eigenlijk als volgt te omschrijven.

0) WLAN Router/ADSL modem vanaf nu AP
1) Laptop
2) Desktop PC

Aan mijn AP heb ik een laptop en desktop gehangen. Beide via Wireless verbinding. Mijn laptop is van mijn werk, en is aangemeld op het domein aldaar. De desktop is aangemeld op een local workgroup. Ik kan de desktop niet aan het domein hangen, want dan moet ik me aanmelden, en dat kan uiteraard niet want ik zit vanaf thuis te werken, en om de laptop telkens te moeten afmelden van het domein heeft tot gevolg dat ik de user die ik gebruik dan niet meer kan gebruiken. Wat moet ik nu configureren, en hoe om dit soepel en flexibel te laten werken.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Schop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Er is me laatst iets ter ore gekomen mbt NETUSER ? Weet alleen niet hoe of wat. Wie kan me hier mee verder helpen. Ik heb nu een router van 149 euro waar ik niets mee kan.

Thanx.

Verwijderd

Topicstarter
Schop !

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 12:27
au! :P

heb je alle netwerkprotocollen wel geinstalleerd? Ik heb geen ervaring met wireless, maar bij mij werkte alles meteen goed, gewoon op iedere computer een gemeenschappelijk protocol installeren en ze zien elkaar allemaal.

Misschien een soort 'wireless' protocol?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Check je firewall

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Allereerst: maximaal één keer kicken per 24 uur. Ik zie je al veel te veel kicken hier.

Heb je nu nog steeds de vraag om een password voor de user Guest als je naar je laptop wil met je desktop? If so: kijk of je laptop een user Guest heeft en enable die. Wat gebeurt er nu als je je desktop benadert met \\\[ip-adres] of \[naam]?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 09:42
in de uitvoeren idd

\\computernaam\c$
\\computernaam\admin$

proberen, dat zijn de standaard *hidden* shares
en probeerd de rechten over te zetten dat de admin van de laptop ook admin is op de desktop

you had me at EHLO

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb een soortgelijk probleem.

Drie computers :

Exorcist met inkomende Internetverbinding, gedeeld
Troetel met toegang tot gedeeld Internet
MCE Computer met toegang tot gedeeld Internet

Ip adressen zijn 192.168.0.1, 192.168.0.3 en 192.168.0.10
Ze zien elkaar, en ik kan bijna alles doen op het netwerk...alleen Exorcist is niet toegankelijk, de andere computers wel. Mappen zijn gedeeld, Firewall uitgeschakeld, Guest account staat overal aan. Pingen lukt ook prima.

Wat is mijn probleem dan?

• sjongenelen
probeer eens vanuit "exorsist" een andere naam aan je computer te geven ;)

hah, nee

probeer je opnieuw aan te melden bij de werkgroep...

en anders op "deze computer" rechter muisknop> beheren> en dan onder users gebruikers van de andere computers invullen / selecteren

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt me niet, want de laptop hangt op een "domein" en mijn desktop op een werkgroep. Hoe omzeil ik dit probleem?

• sjongenelen
maak een hardware-profiel dat inlogt op je LOKALE account, dus NIET domein, en hang de locale in de werkgroep

[ Voor 71% gewijzigd door sjongenelen op 07-12-2004 16:07 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat?

Verwijderd

Topicstarter
En waar moet ik dat profiel aanmaken, op mijn desktop (werkgroep) of op mijn laptop (domein)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost. Dit is een hint voor iedereen:

Probeer vanaf de domein machine te telnetten naar de desktop onder poort 135, als volgt:

telnet [ip-adres] 135

Als de connectie niet gemaakt kan worden dan wordt deze poort geblockt. Deze poort is normaal gesproken open [SMB], dus een of ander programma houdt deze poort dicht. Het betreft hier iets van een Firewall. Dat was bij mij dus het geval. Nu werkt het allemaal, en kan wat mij betreft deze post gesloten worden. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Dus Blobber je had gelijk....Daar ga je normaal gesproken niet vanuit dat het zoiets is....Dus les voor iedereen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 14:57 ]

• sjongenelen
eh, in Win2k; eigenschappen deze computer, hardware tab, hardwareprofielen.. zo kun je zelf een veilige modus maken zeg maar, met je eigen services iig..!

you had me at EHLO

Pagina: 1