Toon posts:

parity boot virus....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. ik heb dus een serieus probleem met het parity boot virus... had dit dus ook op mijn computer staan:

Ik heb een dual boot system met:
windows 98
windows 2000

En ik heb 2 partities op mijn schijf voor het wat gescheiden te houden. Ik heb systemworks opstart schijven (op andere computer) gemaakt en ik heb met een boot hiermee het virus kunnen wegdoen....

Wat heb ik nu aan de hand ?

Windows 98 werkt heel goed, maar als ik windows 2000 professional start, dan laadt dit voor 75 % en dan krijg ik een stopfout 0x0000007b inaccessible_boot_devise

Iemand een idee hoe ik terug op mijn partitie geraak? Ik heb daar al mijn foto's opstaan, en zou deze niet graag kwijt geraken... :-(

Bedankt bij voorbaat voor jullie hulp...

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 14:59
Je kan met je windows 2000 cd booten en de recovery console opstarten en dan 'fixboot' en 'fixmbr' uitvoeren.

Je zou ook je harddisk in een andere computer kunnen hangen als secunddaire schijf.

Voor meer informatie zou je de zoek functie (search) op dit forum kunnen gebruiken.

Succes. :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

is het niet zo dan dat je onder win98 gewoon toegang hebt tot de bestanden op de 2k partitie ? dan kan je gewoon je spullen backuppen voordat je gaat proberen 2k te herstellen / vers installen

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 14:59
Als de partities FAT(32) zijn wel, Windows 98 kan standaard geen NTFS lezen. Er zijn wel tooltjes voor om NTFS uit te lezen onder 98.