Toon posts:

[win 2k3] task - .bat verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iets wat zodra een batch bestand is aangeroepen via een taak die elke dag draait het bestand verwijdert.
Is er iets zodat dit snel/makkelijk kan?

Ik hoopte eigenlijk dat het bij de opdrachtregel kon.
zoiets als c:\batch\prog.bat -d of iets dergelijks?
Ik ben niet in de mogelijkheid om iets aan het eind toe te voegen aan de batch.

Ook ben ik geen voorstander van om een ander bestand erna aan te roepen die deze batch verwijdert.
Dit omdat er een mogelijkheid bestaat dat zodra hij uitgelopen is direcvt weer aan wordt gemaakt (automatisch), en als dat "del-bestandje" dan net te laat is, haalt hij de laatste wijzigingen weg.

Ik zoek dus naar iets anders...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34

Duinkonijn

Huh?

wat bedoel je?

wil je met een batch bestand andere batch bestanden verwijderen?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap ook niet echt wat je nu bedoelt maar het klinkt alsof je beter voor een structurele oplossing kunt gaan :o

Maar goed; je _zou_ afhankelijk van de frequentie een VBScriptje continu kunnen laten lopen die steeds checkt of het draait en het te verwijderen zoaguw het niet meer draairt. Maar als het zoals je zegt al snel weer kan starten, zal je toch iets meer structureels moeten verzinnen gok ik zo.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nee, juist niet, ik wil in de opdrachtregel van de windows taak aangeven dat hij hem moet verwijderen als hij klaar is.
Ik hoop dat zoiets mogelijk is...

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

begrijp het nog niet helemaal.

wat is het nut van een script te verwijderen die je elke dag draait?

wat moet het doen? misschien is er een andere oplossing

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
volges mij gaat ut zo (zoals ik ut begrijp):
1. windows start op en voert het batch bestand uit
2. Het batch bestand wordt verwijderd
3. Er wordt een nieuw batch bestand aangemaakt.
4. ga naar 1 :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is ongeveer zjn vraag maar ik kan er gene reden voor verzinnen ;)

Laat het batchbestand dan gewoon overschrijven als het weer wordt aangeroepen met nieuwe data.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
het batch bestand haalt elke keer nieuwe data op die hij 1 keer per dag uitvoert.
dit betekend dus dat als een gebruiker iets wijzigt dit onderaan in de batch komt te staan.
Zodar het dan uitgevoert wordt, is die data al ingevoerd en kan het bestand dus weg.
Daarna begint het weer overnieuw...

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:31:
het batch bestand haalt elke keer nieuwe data op die hij 1 keer per dag uitvoert.
dit betekend dus dat als een gebruiker iets wijzigt dit onderaan in de batch komt te staan.
Zodar het dan uitgevoert wordt, is die data al ingevoerd en kan het bestand dus weg.
Daarna begint het weer overnieuw...
onderaan het batch bestand
start del bestandnaam.bat

start doet een 2e process starten. wat het eerste process verwijderd
de 2e batch stopt dan ook

Verwijderd

Als je bedoeld dat de batchfile die uitgevoerd word na de uitvoering verwijderd moet worden kan dat zo. Voorbeeldje delme.cmd voert zichzelf uit en verwijderd zichzelf.

@echo off
del %0

Je moet dan wel de batchfile met extensie uitvoeren, dus delme.cmd (of .bat). %0 staat namelijk voor batchfile zelf.

Grt,

Michel

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:39:
Als je bedoeld dat de batchfile die uitgevoerd word na de uitvoering verwijderd moet worden kan dat zo. Voorbeeldje delme.cmd voert zichzelf uit en verwijderd zichzelf.

@echo off
del %0

Je moet dan wel de batchfile met extensie uitvoeren, dus delme.cmd (of .bat). %0 staat namelijk voor batchfile zelf.

Grt,

Michel
je kan niet een draaiende batch niet verwijderen..

en de groeten kan je achterwegen laten.. zie policy

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 22:39:

%0 is de nulde parameter wat de aanroep van de batchfile zelf is ;)

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Duinkonijn schreef op 09 november 2004 @ 22:40:
[...]

je kan niet een draaiende batch niet verwijderen..

en de groeten kan je achterwegen laten.. zie policy
En heb je dat al eens geprobeerd ? Het is namelijk heel leuk want je krijgt na uitvoering een foutmelding:

D:\WINDOWS\Temp>copy con delme.cmd
@del %0
^Z
1 file(s) copied.

D:\WINDOWS\Temp>delme.cmd
The batch file cannot be found.

D:\WINDOWS\Temp>

:*)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik weet genoeg, er is dus geen commando wat ik de opdrachtregel geplaatst kan worden zodat hij automatisch wordt verwijdert...
Dan moet ik andere oplossingen gaan zoeken, bedankt voor de tips iig
Pagina: 1