Toon posts:

Shuttle AN35N Ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aaangezien ik nu al een week op zoek ben naar vmods voor mijn Shuttle AN35N Ultra, en nog bar weinig heb kunnen vinden vraag ik het hier maar. Hoe kan ik een vdimm Mod doen op mijn moederboard ?

Ik wil dit doen omdat ik zojuist goed corsair overclock geheugen heb gekocht ( Prolly Bh-5 ) want hij wil 260 doen op 3,2 volt. Maar ik kwam er te laat achter dat mijn moederboard maar een vdimm geeft van 2.7 max, en op die volt wil dit geheugen niet echt hard gaan.

Ik heb deze afbeelding gevonden, maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Afbeeldingslocatie: http://www.lejabeach.com/AN35N/img_0485.jpg

Zoals ik hier kan zien, haalt ie 3,3 volt van het agp slot af, en gooit dit direct op het geheugen, maar is dat wel veilig enzo ?

Verder heb ik nog niet echt veel kunnen vinden.

Edit :

Hej wrom is m'n Vmod weg in m'n topic titel ? :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 21:34 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 10:54

Exigence

dnkroz

Je vraag beantwoord ik met een wedervraag: is vmodden veilig? Je kunt ook de controller chip vmodden, maar dan kun je niet meer dan zo´n 0,1 / 0,15v onder de 3.3v lijn komen. Dus 3.3v direct op de output is het beste. En je zegt dat je BH5 hebt? BH5+3,3v = stock voltage :P Op Xtreme staan wat AN35N draadjes die de moeite waard zijn om even door te lezen.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Het beste is om de 3.3v lijn direct op de achterkant van het memory te solderen.
In dit topic kan je voldoende info vinden over hoe het moet:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=29178

Verwijderd

Topicstarter
Exigence schreef op 09 november 2004 @ 23:18:
Je vraag beantwoord ik met een wedervraag: is vmodden veilig? Je kunt ook de controller chip vmodden, maar dan kun je niet meer dan zo´n 0,1 / 0,15v onder de 3.3v lijn komen. Dus 3.3v direct op de output is het beste. En je zegt dat je BH5 hebt? BH5+3,3v = stock voltage :P Op Xtreme staan wat AN35N draadjes die de moeite waard zijn om even door te lezen.
Tis niet zeker of ik bh-5 heb, het kan ook heel goed ch-5 zijn, en ik heb geen zin om strax kapot geheugen te hebben. Maar is er geen vmod voor dit moederboard dat je kunt instellen hoeveel volt er op je geheugen komt te staan. Want vaak moet ik nog geheugen van anderen testen, en dan kan ik steeds mijn soldeerwerk los halen, waar ik niet echt veel zin in heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 21:33:
Aaangezien ik nu al een week op zoek ben naar vmods voor mijn Shuttle AN35N Ultra, en nog bar weinig heb kunnen vinden vraag ik het hier maar. Hoe kan ik een vdimm Mod doen op mijn moederboard ?
Yeah right.. moet je wel eerst zoeken..

Shuttle AN35N Ultra-400 overklokken

3e hit in de search

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 08:54 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 10:54

Exigence

dnkroz

Deze thread zou ik dan zeker even doorlezen (helemaal ja ;) ) er als het goed is staan alle mods erin. Er zijn 2 Vddr mods. Bij de ene soldeer je de 3.3v lijn er direct op, en bij de andere mod je de controllerchip. Hierbij zit je echter zowieso 0.1-0.2v onder de 3.3v lijn, dus die zul je zowieso moeten modden, zelfs als je hem er direct op zet, want 3.3v is niet genoeg. En CH5 kan ook wel tegen hoge volts hoor ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is dus zoals Fewture ook al aangeeft een zoekvraagje... Dus een week zoeken lijkt me wat overdreven ;)

Op slot dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.