'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Security is onhandig. Ga daar maar van uit. Probeer er mee te leven. Microsoft zal best een setting hebben die dit uitschakeld. Maar dat mag je eigenlijk niet willen.
Verwijderd
Wat ik de beste oplossing vind is SP2 eraf halen en lekker wachten totdat er updates uitkomen zodat ook sp2 soepel draait. Ik geloof heel goed dat SP2 veel beveiligings problemen oplost maar of het echt beter is voor je systeem....ik weet het niet, uit mijn ervaring niet. Veel programma's die ik gebruik deden het niet meer en me firewall moest opeens uitgezet worden voordat ik kon internetten.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Verwijderd
Om de downloaden gebruik in DC++ en zelfs die deed het niet meer. En heb je na de installatie van SP2 al gezien wat er met je bootscreen gebeurt! Windows XP staat er nog wel maar de teks Home of Professional is verdweenen. Toen ik dat voor het eerst zag d8t ik al, nu begint de elende
Dus, jij gebruikt een programma van 3 jaar oud (2005 is inmiddels uit), en vindt het gek dat dat prog problemen geeft met winXP-SP2 ? Koop de nieuwe, daar kan je wel gewoon mee aan de slag. Ben je meteen van het gezeur af.Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 08:55:
Ik heb er geen andere firewall bij draaien en heb ook een speedtouch510 waar de firewall van uit staat. ik draaide Norton Personal Firewal 2002 op mijn xp systeem en die kon echt niet overweg met SP2. Ik denk als je op andere sites kijk dat je wel forums tegen kom van mensen die SP2 ook zat zijn.
Om de downloaden gebruik in DC++ en zelfs die deed het niet meer. En heb je na de installatie van SP2 al gezien wat er met je bootscreen gebeurt! Windows XP staat er nog wel maar de teks Home of Professional is verdweenen. Toen ik dat voor het eerst zag d8t ik al, nu begint de elende
Er kan niets goeds over MS worden gezegd de laatste tijd:
Eerst zit het OS vol met fouten en beveiligingslekken, valt heel de wereld er over. En dan komt er eindelijk een update uit waarmee 3 dingen worden aangepakt:
* computer is dicht voor internet
* automatisch alle updates installeren (doet de normale gebruiker anders nooit)
* bijhouedn status antivirus
Wat gebeurd er? Mensen installeren het... zien extra beveiliging... kan dat uit? dat wil ik niet hoor?
Mensen, make up your mind. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat programma's die veel systeemresources gebruiken en zijn gebouwd op win2000 goed blijven werken onder winXP, en al helemaal niet met winxp-sp2. Er zit gewoon teveel verschil in, wat nu eindelijk eens positief is voor MS.
Zelf heb ik het op een 20-tal computers draaien nu, geheel zonder problemen, alle software even ge-update en werken heen. Alleen de windows-firewall uit en daar zonealarm neergegooid, omdat de windows-firewall alleen het inkomende verkeer tegenhoudt, en ik dat onvoldoende bescherming vindt. Maar, het is beter dan niks.
Draai zelf linux, ben het tijden niet eens geweest met MS, maar winXP+SP2 is een goed pakket waarmee computeren veiliger is geworden!
Verwijderd
En ook dat de nieuwste updates worden gedownload (wat SP1 trouwens ook deed)
Alleen ik ben er toch niet mee eens dat SP2 een goed pakket is. Er zijn zoveel computers die na het installleren van SP2 niet goed of soms helemaal niet meer opstarten of gewoon zeer traag gaan lopen. En hoe kan dit dan??
MS heeft er geen rekening mee gehouden dat er veel mensen zijn die een wat oudere pc bezitten voor SP2 omdat er simpelweg geen geld voor een nieuwe is. Oude pc's hebben zelf's een BIOS update nodig voordat je SP2 kan installeren, en staat dat ergens aangegeven???Volgens mij niet....
En veel mensen draaien nou eenmaal nog oudere programma's omdat ze dat (nodig hebben) gewend zijn.
Stel je heb een bedrijf en die draait het pakket exact om de boekingen van het bedrijf bij de houden. Het pakket axact is al wat verouderd maar iedereen in het bedrijf is het gewend en het werkt. Na de installatie van SP2 werkt dat pakket niet meer. Wat ga je dan doen?? Een heel nieuw pakket aanschaffen wat veel geld en tijd kan kosten of doorgaan met SP1.
Ik weet het niet hoor misschien heb ik geen gelijk maar ik ben het vaak tegen gekomen dat computers niet lekker meer draaien na SP2, dus dan is het voor mij simpel...SP2 = ***
ps: Norton personal firewall 2002 op mijn systeem zetten was niet mijn bedoeling, draai nu 2004.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 11:52 ]
Het lijkt me niet juist dat MS lekken moet houden in zijn software om zo programma's te kunnen laten werken. Juist de applicaties moeten eens goed nagekeken worden waarom ze niet meer werken.
BIOS updaten om SP2 te installeren heb ik nog niet van gehoord, idem met computers die te oud zijn. Heb hier een winXP install op een pII 333, 256MB, 10GB met SP2 erop, en dat draait erg soepel, sneller dan win2k en stabieler dan win98SE.
start -> configuratiescherm -> software -> Windows XP SP2 de-installeren.
Verwijderd
Deinstalleren SP2!!!
Inderdaad, de software die nu niet meer werkt maakt gebruik van lekken/fouten in Windows wat op zich wel handig is... totdat deze lekken gedicht worden.SuspiciouS schreef op 11 november 2004 @ 12:46:
Het is aan de bouwers van de software om er voor te zorgen dat hun product kan draaien op een OS. De bouwer van het OS moet zorgen dat zijn OS veilig is.
Het lijkt me niet juist dat MS lekken moet houden in zijn software om zo programma's te kunnen laten werken. Juist de applicaties moeten eens goed nagekeken worden waarom ze niet meer werken.
BIOS updaten om SP2 te installeren heb ik nog niet van gehoord, idem met computers die te oud zijn. Heb hier een winXP install op een pII 333, 256MB, 10GB met SP2 erop, en dat draait erg soepel, sneller dan win2k en stabieler dan win98SE.
Ik ga SP2 ook niet te hard ophemelen want het kan inderdaad problemen geven als het niet met een verse installatie wordt geinstalleerd maar dat is al zo geweest met elke Service Pack. Soms wiebelt de installatie een beetje als die wat oud is en je er dan een SP overgooit.
Ik wil wel graag SP2 erop, ivm popupblocker enzovoorts, maar ik wil graag van de melding af dat iedere keer gevraagd wordt of ik het wel wil openen.
BTW, Windows Firewall is uitgeschakeld.
Verwijderd
edit: gpedit.msc en dan user configuration -> administrative templates -> windows components -> attachment manager -> do not preserve zone information.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 19:53 ]
Oke, ga het eens even proberen!Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:48:
zijn dat allemaal exes die je gedownload hebt? Zo ja, dan is er ergens een setting in gpedit.msc maar ik kan deze zo gauw niet vinden....
edit: gpedit.msc en dan user configuration -> administrative templates -> windows components -> attachment manager -> do not preserve zone information.
Feitelijk is hierna je systeem voor een deel niet beveiligd en als je een probleem hierdoor krijgt dán is het pas irritant.
ARME AOW’er
Misschien ff restarten...
Dit werkte ook niet.Guardian Angel schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:23:
Internet Explorer -> extra -> internet opties -> geavanceerd en daar een vinkje aanzetten voor "Active inhoud mag worden uitgevoerd in bestanden op mijn computer"
Feitelijk is hierna je systeem voor een deel niet beveiligd en als je een probleem hierdoor krijgt dán is het pas irritant.
Dit krijg ik:
Bestand openen - Beveiligingswaarschuwing
Kan de uitgever niet bevestigen. Weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?
Het gaat dus over bestanden die al OP de HD staan.
Iemand nog tips?
Er zijn verschillende nieuwe verbeteringen in Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) die uw systeem helpen beschermen tegen aanvallen door kwaadwillende gebruikers en virussen. Windows Firewall is standaard ingeschakeld op computers met Windows XP SP2. Windows Firewall sluit poorten om te voorkomen dat computers vanaf het Internet verbinding maken met bestands- en printerdeling op uw computer of met andere bronnen. Wanneer een programma probeert gebruik te maken van de bronnen of poorten op uw systeem die worden beschermd door een firewall, wordt het dialoogvenster Beveiligingswaarschuwing weergegeven. In dit dialoogvenster worden opties geboden om het probleem te verhelpen.
Het weergegeven dialoogvenster Beveiligingswaarschuwing bevat informatie van de volgende strekking:
Beveiligingswaarschuwing
Om uw computer beter te beveiligen, heeft Windows Firewall ervoor gezorgd dat dit programma geen ongewenste gegevens van het Internet of van een netwerk kan ontvangen.
Naam: de naam van de toepassing
Uitgever: de uitgever van de toepassing
De volgende opties worden weergegeven: • Dit programma niet meer blokkeren, ondanks het beveiligingsrisico
• Dit programma blijven blokkeren
• Dit programma blijven blokkeren, maar vraag me later opnieuw
U kunt Windows XP SP2 zodanig configureren dat specifieke programma's en processen kunnen blijven werken, door uitzonderingen toe te voegen aan de configuratie van Windows Firewall. Dankzij deze uitzonderingen kunnen specifieke programma's en processen de firewall omzeilen. Nadat u een programma als uitzondering hebt toegevoegd, wordt de beveiligingswaarschuwing niet meer weergegeven.
Opmerking Telkens wanneer u een uitzondering configureert waardoor een programma Windows Firewall kan passeren, wordt uw computer kwetsbaarder. Onbekende indringers gebruiken vaak software waarmee het Internet wordt afgezocht op computers met onbeschermde verbindingen. Als u veel uitzonderingen en open poorten hebt geconfigureerd, kan uw computer door deze indringers worden beschadigd. U kunt het beveiligingsrisico helpen verlagen door alleen een uitzondering te configureren wanneer dat echt nodig is. Configureer nooit een uitzondering voor een programma dat u niet herkent. Verwijder uitzonderingen die u niet meer nodig hebt.
Meer informatie
Opties in het dialoogvenster Beveiligingswaarschuwing
Dit programma niet meer blokkeren
Wanneer u deze optie selecteert, wordt het programma automatisch toegevoegd aan de lijst die wordt weergegeven op het tabblad Uitzonderingen in Windows Firewall. Het selectievakje naast het programma is ingeschakeld, wat aangeeft dat het programma mag worden uitgevoerd. Het programma wordt uitgevoerd of luistert volgens verwachting.
Het kan voorkomen dat u een gebruiker wilt toestaan verbinding met uw computer te maken, ondanks het risico. U wilt bijvoorbeeld een bestand van een bekende bron ontvangen via een programma voor expresberichten. Of u wilt een spelprogramma voor meerdere spelers spelen via het Internet. Als iemand u een foto wil sturen via een programma voor expresberichten, vraagt Windows Firewall of u de blokkering van de verbinding wilt opheffen zodat de foto naar uw computer kan worden verzonden. Als u een netwerkspel voor meerdere spelers wilt spelen op het Internet, kunt u kiezen of u het spelprogramma als uitzondering wilt toevoegen zodat de spelgegevens via de firewall uw computer kunnen bereiken.
Dit programma blijven blokkeren
Wanneer u deze optie selecteert, kan het programma niet worden uitgevoerd of kan het niet luisteren en wordt het programma toegevoegd aan de lijst op het tabblad Uitzonderingen. In dit geval is het selectievakje naast het programma uitgeschakeld, wat aangeeft dat het programma niet mag worden uitgevoerd of niet mag luisteren.
Gebruik deze optie wanneer u twijfels hebt over een programma of wanneer u niet weet waarom er een beveiligingswaarschuwing wordt gegeven.
Dit programma blijven blokkeren, maar vraag me later opnieuw
Wanneer u deze optie selecteert, kan het programma niet worden uitgevoerd of kan het niet luisteren, maar wordt het programma niet toegevoegd aan de lijst op het tabblad Uitzonderingen. De volgende keer dat u dit programma start, wordt het dialoogvenster Beveiligingswaarschuwing opnieuw weergegeven.
ARME AOW’er
Verwijderd
edit: gpedit.msc en dan user configuration -> administrative templates -> windows components -> attachment manager -> Inclusion list for low file types:
Enabled, vul de extensie in van het uit te voeren bestand inclusief punt, bijv. .bat.
Geen herstart benodigd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 18:36 ]