Toon posts:

6 fans ineens aan; kan de PSU dat aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook, hier is het geval.
Ik heb zo'n geval van conrad dat dus automatisch temperatuur regelt en ook fans aan en af kan zetten ( tenminste zeggen ze ;) ) dus nu ga ik die aansluiten erop ( 2x 7200 RPM in front of case. ) En 2 op 5600 achteraan de case ( ik weet heb, overdruk gaat dat dus ook fixen met extra fan die ik net uit oude PSU heb gemolesteerd ;) )

Wat ik dus wil weten, kan het kwaad als er nou in 1 keer zo'n 6 fans aan worden gezet ( alle op de Dikke connectors 12v toch? )
Niet dat strax me P3tje begint te zeiken ;)

Als het lukt zal ik wel wat pics posten

PS: PSU is dus Power Supply Unit en het is een 300w als ik me niet vergis. :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Hangt ervan af wat voor fans je hebt, hoeveel watt ze trekken en wat je nog meer in je kast hebt (brander, cd/dvd speler etc.)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Moet willen, de P3 vraagt niet zo heel erg veel en je hebt 300 watt...

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-05 23:04

reapher

Z POWER

ligt eraan hoeveel watt die fans bijelkaar trekken en hoeveel de piek belasting is. Maar het zal wel goed gaan ja. Overigens is die 300watt een beetje vreemd want de 12 volt lijn kan geen 300 watt leveren dat zal veel lager liggen.

Click hier niet

Verwijderd

met 4 van die 9 cm fans wel

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 19:58 schreef reapher het volgende:
ligt eraan hoeveel watt die fans bijelkaar trekken en hoeveel de piek belasting is. Maar het zal wel goed gaan ja. Overigens is die 300watt een beetje vreemd want de 12 volt lijn kan geen 300 watt leveren dat zal veel lager liggen.
Zal je wel aan de aanloppspanningen denken...die liggen veel hoger dan de naormale belasting.. En 300 Watt of 12 volt kan hoor, is alleen wel een hoge Amperage ov verdeeld over meerdere 12 volt kabels

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
die 300 watt is het vermogen van 12, 5, 3, -5 en -12 volt bij elkaar opgeteld. Als het goed is, zit er een sticker op je voeding waar ook op staat hoeveel vermogen de +12volt levert. Zal waarschijnlijk rond de 15 amperé zijn, en dan zul je dus 180 watt kunnen aansluiten op je 12 volt lijn.

Overigens ben ik wel benieuwd op dat conrad-dingetje wel die 6 fans kan trekken. Als dat niet zo is moet je er gewoon een zwaar relais tussen zetten.

Bestuh!!

Verwijderd

Zou wel lachen zijn als dat conrad ding letterlijk in de fik vliegt :)

Kewle case-mod. de voorkant lijkt verbrand en in de fit te staan :P

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
ik heb dat ding ook bestelt :) maar ik ga er maar 1 koeler op aansluiten

-

Pagina: 1