Toon posts:

Asus A7N8X Deluxe meldt continu "No CPU installed"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit asus moederbord. De speechreporter , een gesproken waarschuwing; staat uitgeschakeld en de computer draait alls een zonnetje. Toch blijf ik deze melding na het opstarten continue horen. Alles gescand, gefixt etc. Nieuwe moederbordbatterij maar helpen ho maar.
Als ik de bios opnieuw instel is het even goed, maar als de PC een tijdje stroomloss is geweest komt deze melding weer.
Daar je bij de ASUS site het type moederbord moet opgeven, en dit invulveld niet beschikbaar is, kun je ook je klacht niet kwijt. Zou emigreren een oplossing zijn

Wie weet raad :'( :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt. Gebruik CAPS en uitroeptekens met mate, het komt over als GESCHREEUW!!! ;) En je bent hier op dit forum met ~120.000 gebruikers en bijna 1 miljoen topics ook echt niet de enige die hulp nodig heeft .. Aangezien je hier nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig door te nemen, incluis de onderliggende linkjes :)

Terugkomend op het probleem:
Nieuwe moederbordbatterij maar helpen ho maar.
Als ik de bios opnieuw instel is het even goed, maar als de PC een tijdje stroomloss is geweest komt deze melding weer.
Ga na of het batterijtje wel in de juiste manier is geplaatst (check de plus en min polen) en controleer of het CMOS clear jumpertje niet toevallig in de reset-stand staat. Raadpleeg de handleiding voor details :)

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 09-11-2004 20:34 ]