Op apple.com kost de nieuwe iBook 14 inch 1299 dollar en op apple.nl 1399 euro. Kan iemand mij uitleggen waardoor dit verschil komt?
Verwijderd
+ exporteerkosten en lage dollarkoerswacko schreef op 09 november 2004 @ 20:28:
Belasting, vraag en aanbod.
Verwijderd
misschien loont het wel om hem te importeren.
amerikaanse BTW kun je misschien terugvragen, transportkosten: zoek gewoon iemand toch al vliegt, importheffing: 0pct, nederlandse BTW: 19 pct...
amerikaanse BTW kun je misschien terugvragen, transportkosten: zoek gewoon iemand toch al vliegt, importheffing: 0pct, nederlandse BTW: 19 pct...
Alle prijzen op de apple.com webstore zijn EX btw. Dit komt omdat de belasting in elke staat anders is. En natuurlijk de redenen die de anderen hebben genoemdVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:26:
Op apple.com kost de nieuwe iBook 14 inch 1299 dollar en op apple.nl 1399 euro. Kan iemand mij uitleggen waardoor dit verschil komt?
Assume there are no rules and it's one big free for all
Ik zat te kijken voor de 12 inch, maar zonder dat ik het doorhad (eigen fout) zat ik op apple.com en was de 14 inch ineens 100 (dollar / euro) goedkoper.
Zijn alle apple's vaste prijzen?
Mag het hier vast niet vragen, maar 12 of 14 inch?
Zijn alle apple's vaste prijzen?
Mag het hier vast niet vragen, maar 12 of 14 inch?
wil je kleine frietjes of grote frietjes?
Het is maar wat *jij* wilt...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Het is zelfs al goedkoper om je iBook/PowerBook in NYC te gaan halen.
Retour NYC (met de klm voor € 467,- maar bij andere maatschappijen goedkoper)
Powerbook 15" superdrive kost in de USA $ 2499,-
Sales tax in NYC is 8,625% wat komt op $ 215,54 belasting op de powerbook
Totaal dus $ 2714,54 wat -met de huidge koers- neerkomt op € 2104,29
Totaal retour ticket plus powerbook komt dus op € 2571,29
Diezelfde powerbook kost hier € 2735,81.
Als je dus je powerbook zelf op gaat halen in NYC (NB een van de gebieden met de hoogste lokale belastingen) ben je dus al -minimaal- € 164,52 goedkoper uit! En voor dat bedrag kan je voor 7 dagen een bedje krijgen in het Central Park hostel...
Natuurlijk ben je wel duurder uit als je naar NYC vliegt (want je moet ook eten en misschien in een hotel slapen ipv het hostel) maar als je nog een powerbook wil en je wil nog een keer naar NYC dan is het een stuk goedkoper als je hem gewoon daar gaat halen
Als je tenminste niet door de douane wordt gepakt
Maar als de powerbook gewoon een gebruiksvoorwerp is en hij gewoon in je tas/rugzak zit dan is er niets aan de hand 
Jeroen
ps. en misschien is de betaalde belasting in NYC ook nog wel terug te krijgen?
Als je dus je powerbook zelf op gaat halen in NYC (NB een van de gebieden met de hoogste lokale belastingen) ben je dus al -minimaal- € 164,52 goedkoper uit! En voor dat bedrag kan je voor 7 dagen een bedje krijgen in het Central Park hostel...
Natuurlijk ben je wel duurder uit als je naar NYC vliegt (want je moet ook eten en misschien in een hotel slapen ipv het hostel) maar als je nog een powerbook wil en je wil nog een keer naar NYC dan is het een stuk goedkoper als je hem gewoon daar gaat halen
Jeroen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 14:42 ]
Maar hoe zit het dan met de garantie? Geeft Apple wereldwijde garantie?Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 14:36:
Het is zelfs al goedkoper om je iBook/PowerBook in NYC te gaan halen.
Natuurlijk ben je wel duurder uit als je naar NYC vliegt (want je moet ook eten en misschien in een hotel slapen ipv het hostel) maar als je nog een powerbook wil en je wil nog een keer naar NYC dan is het een stuk goedkoper als je hem gewoon daar gaat halenAls je tenminste niet door de douane wordt gepakt
Maar als de powerbook gewoon een gebruiksvoorwerp is en hij gewoon in je tas/rugzak zit dan is er niets aan de hand
Jeroen
Moest je nou ook voor laptops invoerkosten betalen?
Verwijderd
Als je hem aan gaat geven moet je idd invoerrechten betalen ja
Maar dat doe je natuurlijk niet
Anders heeft het natuurlijk geen zin om hem daar te gaan kopen 
Als je hem gewoon daar in je rugzak stopt en de garantiepapieren met de post naar nederland stuurt dan is het uiteindelijk gewoon een laptop die je mee had op reis naar New York. Eventueel zet je er in NYC nog wat zooi op om het echt een gebruikte laptop te laten lijken.
Wbt wereldwijde garantie, dat kan ik even niet zo snel vinden op de site van apple maar dat is volgens mij wel gewoon zo?
Als je hem gewoon daar in je rugzak stopt en de garantiepapieren met de post naar nederland stuurt dan is het uiteindelijk gewoon een laptop die je mee had op reis naar New York. Eventueel zet je er in NYC nog wat zooi op om het echt een gebruikte laptop te laten lijken.
Wbt wereldwijde garantie, dat kan ik even niet zo snel vinden op de site van apple maar dat is volgens mij wel gewoon zo?
Verwijderd
invoerrechten niet, BTW wel.
doe trouwens niet de moeite om hem "gebruikt" te laten lijken, de kans dat ze iets vermoeden is niet zo groot, en als ze iets vermoeden zoeken ze het serienummer gewoon even op.
doe trouwens niet de moeite om hem "gebruikt" te laten lijken, de kans dat ze iets vermoeden is niet zo groot, en als ze iets vermoeden zoeken ze het serienummer gewoon even op.
Importheffingen zullen dat ws. zijn. En een lage dollarkoers (dure Euro) maakt importeren juist goedkoper (Voor ons dan
Als ze de serienummer op gaan zoeken dan ben je de lul. Naar mijn weten kunnen ze zo op serienummer zien waar het vandaan komt. (ik kijk vaak airport op tvVerwijderd schreef op 10 november 2004 @ 15:46:
invoerrechten niet, BTW wel.
dat risico zou ik niet nemen. Als ze twijfelen moet je binnen een week de orginele factuur aan kunnen tonen.Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 15:34:
Pagina: 1