Guide Plus+ EPG op PC

Pagina: 1
Acties:

• Scartio
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 09:35
Sinds dat Philips en andere merken ook het Guide Plus+ systeem voor een Electronic Program Guide binnen Nederland ondersteunen zou het toch mogelijk moeten zijn dit op je PC te zetten. Er bestaat al jaren een Guide Plus for Windows maar deze wordt alleen ondersteund in de US en Canada.

Ik weet dat Microsoft Media Center ook gebruik maakt van de Guide Plus database met programma gegevens. Weet iemand of dat er ook andere mogelijkheden zijn om een EPG met Nederlandse gevens te gebruiken voor je PC ? Media Center is één mogelijkheid maar wil graag mijn bestaande PC met ATI AIW kaart gebruiken.

Zou eigenlijk een kwestie moeten zijn van de juiste instellingen te maken binnen Guide Plus for Windows welke bij iedere ATI kaart met TV tuner bijgeleverd wordt.....

Anyone ?

Maarten

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46
het xmltv project stelt je in staat om NL programma gegevens te krijgen welke geript worden van tvgids.nl

Of er echter programma's zijn die het xmltv formaat ondersteunen weet ik niet. Ik gebruik het onder linux icm MythTV :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 17:23

markvt

Peppi Cola

Hij doelt meer op de gegevens die je via je kabel binnenkrijgt. Zoals dat de philips tv van mijn broertje ook zegt welk programma op dat moment bezig is op het betreffende kanaal.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Scartio
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 09:35
Klopt - heb dit in de US gezien waar je meerdere varianten hebt. Weet dat in Nederland via TMF dit doorgestuurd wordt.

Screenshots staan op:

http://www.europe.gemstar...k/media/screenshots1.html

Maarten

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 17:23

markvt

Peppi Cola

Ik heb dit ook weleens op een dbox(2) gezien hier in nederland. Ben wel benieuwd of dit ook op de pc te regelen is aangezien een dbox ook maar een veredeld linux bakkie is.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !