Toon posts:

Welk systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hé allemaal,

ik weet niet of het toegestaan is om zulke vragen hier te stellen, maar ik weet niet waar ik em anders moet plaatsen. :/
Ik ga morgen een nieuw systeem bestellen, maar ik weet niet welke processor ik moet kiezen. Ik zie door de benchmarks het bos niet meer, dus dan mijn dilemma maar aan de ervaring van anderen overlaten. Ik wil er vooral goed mee kunnen gamen en voor de rest alle office-aplicaties (met daarbij een hoop multitasking) goed kunnen gebruiken (maar die zullen niet de eisen van de computer bepalen leek mij zo) ;)

De hoofcomponenten van de 2 systemen waar ik dus tussen twijfel zijn:

* AMD Athlon 64 Retail 3000+, socket 754
* ASUS K8 SERIE Lan, Oem, K8T800, SATA

VS

* Intel Pentium4 socket 478 3,0GHz 800FSB 1MB Cache
* ASUS P4S800D Chipset: Northbridge SiS 655FX (Southbridge SiS 964), 4
geheugen sloten, AGP 8X en 5 X PCI, 2 X PATA/133 en 2 X
SATA/150, 5.1 on-board geluidskaart (ADI AD1980 SoundMAX 6-
channel CODEC met S/PDIF out interface), een on-board 10/100
Mbps LAN controller + Realtek PHY, 8 X USB2.0 waarvan 2 aan
voorzijde

Beide zijn ook nog voorzien van een:
* ATI Radeon 9600 XT TD 128MB DDR RTL

Wat raden jullie aan??? :?

Alvast bedankt...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
De AMD 64 is voor gamen veel beter gebleken, daarnaast heeft die als het goed is een functie om zichzelf terug te klokken tijdens officewerk waardoor je een superstil systeem heb op dat moment.

Verder kies ik eerder liever voor een hele goede k8t800 chipset die zichzelf goed bewezen heb, dan een sis waar ik het zelf niet echt op heb...

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, het zaakje die dus die Intel aanbied, zei (nadat ik vroeg naar de AMD 64) dat ze de AMD processoren eruit hebben gedaan omdat deze instabiel waren?!?! Vaak klanten die terugkwamen met hardwareproblemen met als oorzaak die AMD processoren. Is dit een waar verhaal of wordt hier gewoon geprobeerd om mij een PC aan te smeren met een Intel-processor omdat ze simpelweg die AMD niet kunnen leveren en bang zijn dat ik mijn PC ergens anders koop???

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Bullshit, AMD is net zo stabiel als Intel.
Zal er wel mee te maken hebben dat de marges op Intel processors hoger is dan die op AMD.

En ik zou ook voor de Athlon 64 gaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Piggen op 09-11-2004 20:14 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Denk dat laatste. AMD gaat toch geen instabiele CPU's leveren? 8)7

Ik ben nou eenmaal een AMD-fanaat, dus als ik de verkoper was zou ik je een AMD systeem aansmeren. ;)

Wat betreft je keuze, ik zou een socket939 bord nemen met een 3000+ cpu, dan heb je ook nog Dual Channel en upgrade mogelijk heden. Je zou kunnen wachten op het nieuwe MSI nForce4 moederbord, de Neo4. Deze heeft PCI-Express en 8x S-ATA, maar geen AGP poort. Dan moet je de Neo2 of ander s939 bord hebben. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als AMD systemen onstabiel waren, zouden ze echt niet zo populair zijn, en populair zijn ze wel. :P

Als je even een kijkje neemt op de frontpage en verschillende reviewssites als anandtech, kom je er al snel achter welke setup eigenlijk het beste presteert. Neem bijvoorbeeld deze review; daar staan uitgebreide benchmarks in die je goed kan gebruiken bij het maken van zo'n keuze. :)

In de FAQ van dit subforum kan je nog meer tips vinden over het uitkiezen van hardware. Je zal iets meer moeten doen en wat meer in je topicstart moeten verwerken, om er een goed topic over te openen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.